Gå til innhold

The DecisionCube Capacity is low!

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med et program som tidligere har virket ok, men etter en reformatering og ny installasjon av programmet får jeg denne feilmeldingen:

"Exception ELowCapacityError in module dld.exe at 000DD4D4. The DecisionCube Capacity is low. Please deactivate dimensions or change the data set."

dld.exe er selve programfilen i programmet som heter "Det levende sjøkartet".

OS er Windows XP Home inkl. SP2 og alle oppdateringer fram til nå. Maskinen er en bærbar HP pavilion ze 5425 med 1GB RAM og 60 GB disk. Dvs. alt er likt som før formatering.

Programmet er et elektronisk sjøkart (som jeg eier og har lisens for) jeg benytter for å ta meg sikkert fram i Grenlands fantastiske skjærgård på en sikker måte. Det er laget av Statens kartverk i 2002. Dessverre (og selvsagt) gis det ikke lenger noen support på programmet.

Hvis noen forstår feilmeldingen og har forslag til løsning ville jeg blitt meget glad!

Edit: Rettet kart til kartet i "Det levende sjøkartet"

Endret av vidaremil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant en løsning selv. Hadde en backup av disken, og programmet slik det var innstallert før jeg formaterte. Jeg la denne tilbake og voila så virket alt normalt igjen. Likevel, jeg skulle gjerne likt å få en forklaring på hva feilmeldingen "Exception ELowCapacityError in module dld.exe at 000DD4D4. The DecisionCube Capacity is low. Please deactivate dimensions or change the data set." faktisk betyr.

Edit: Internett er fantastisk! Fant forklaringen på "DecisionCube Capacity is low" her: http://itpro.no/supportforum/index.php?showtopic=38145 Kort forklart kommer feilen av for mye virituelt minne, evt. RAM. Hos meg må det skyldes virituelt minne siden jeg kun har 1GB RAM.

Endret av vidaremil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...