KKake Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jeg lurer litt på om katten vår er syk, han er blitt ganske tynn i det siste og idag begynte han å blø fra rumpa, så lurer på om han har en fordøyelsesykdom, vet noen av dere hva det kan være? Han er forresten en ett år og noen måneder gammel hankatt (førdt 25 eller 26. mai 2006). Skal forresten ringe vetrinær imorgen. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 blod er aldri noe bra tegn, best å ringe dyrlegen ja. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Er blodet ferskt kan det være en rift elns, og du bør ta han med til dyrlegen på mandag. Er blodet mørkt eller klumpete kan det stå om livet for det kan komme fra indre blødninger. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Det var rødt og lyst. Men skal ringe dyrlegen i morgen. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Da kan det godt være at det bare er en rift, men heller å reise til dyrelegen en gang for mye enn en gang for lite! Lenke til kommentar
SSGXD Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Katten vår hadde urinveisstein som han måtte tisse ut. Da blødde han jo ikke fra rumpen, men han ble satt på medisin og er helt frisk igjen nå. Han må spise spesialfor nå for å forhindre at det skal skje igjen. Ta deg en tur til dyrlegen med katten din du Som du sa selv. Heller engang for mye enn en gang for lite Lenke til kommentar
MSg Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Fant du ut av det? xD Lenke til kommentar
KKake Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Ja, eller nei.. Men han lever enda, så han var nok ikke syk.. x] Endret 13. november 2008 av Kong _Kake Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Bra at det går bedre nå, da. Var du hos dyrlegen, eller droppet du det? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Droppet det. Gikk over etter noen timer tror jeg. Begynner å bli lenge siden nå.. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Lever det enda? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Et par innlegg med tull, tøys og off-topic er fjernet. Jeg minner om retningslinjene #2 angående saklighet. Gjentatte overtramp kan bli ansett som trolling. Samtidig vil jeg oppfordre til å rapportere off-topic framfor å kommentere eller svare på det. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
mushi Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Katter får ikke mensen, altså de blør ikke når de løper. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Kan det være hva du forer han med? Min katt blødde fra rumpa men når jeg sluttet å gi han krydret mat så sluttet han... Jeg tror det var derfor min katt blødde i rompen. Så gidde du han krydret mat KongKake? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Droppet det. Gikk over etter noen timer tror jeg. Begynner å bli lenge siden nå.. Hva med å lese? Problemet forsvant i november i fjor. Snart 4 måneder siden. Lenke til kommentar
christelsk Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Det finnes to typer urinstein hos katter (de som er kastrerte må ha spesialfor). Min katt har struvitt, som er påvist ved urinprøve. Du har to typer spesialforfor CD og SD, den første er forebygging av steinen, og den sistnevnte er oppløsning av struvitten. Jeg har nettopp vært hos veterinær, og det straffer seg å være uforsiktig med foringa. Nå trekker min katt på åra, og han har smerter.Til den som sa at han blør fra rompa, mener du vel: blod i urinen? Først trodde jeg det var forstoppelse, og ga ham B vit kompleks, som vistnok skal hjelpe mot akutt forstoppelse hos katt. Men det var det altså ikke, nå er jeg bare fortvilet, men gjør alt etter boka. Man føler seg bra hjelpesløs når kattene lider. Håper dette var til hjelp for noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå