TheCooler Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Man kan bare glemme sportslig/aktiv kjøring med denne bilen. 9231166[/snapback] Biler som har veldig sportslig følelse (tenker da i form av middels til hard fjæring, faste seter o.l.) er dog som regel et helvete å kjøre langt med da det 'sportslige' ofte går utover komforten. En milsluker av en bil bør ha litt smooth fjæring, ikke altfor faste seter osv. En bil jeg skulle ha kjørt 'langtur' med hver eneste dag ville jeg personlig uten tvil hatt automatgir i. Endret 8. august 2007 av TheCooler Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Man kan bare glemme sportslig/aktiv kjøring med denne bilen. 9231166[/snapback] Biler som har veldig sportslig følelse (tenker da i form av middels til hard fjæring, faste seter o.l.) er dog som regel et helvete å kjøre langt med da det 'sportslige' ofte går utover komforten. En milsluker av en bil bør ha litt smooth fjæring, ikke altfor faste seter osv. En bil jeg skulle ha kjørt 'langtur' med hver eneste dag ville jeg personlig uten tvil hatt automatgir i. 9231210[/snapback] Ja.. det er fint med komfort... men ikke hvis det blir så mye at det går utover kjøregleden. Automat er en selfølge. Men ikke hvilken som helst automat. ... DSG... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Man kan bare glemme sportslig/aktiv kjøring med denne bilen. 9231166[/snapback] En milsluker av en bil bør ha litt smooth fjæring, ikke altfor faste seter osv. 9231210[/snapback] Saken er at Audi/VW/BMW/Ford sine komfortmodeller klarer like god langturskomfort uten den dvaske veiholdningen som C5 tilbyr. Når det gjelder seter, så er mine relativt sportslige skinnseter i Aero-utgave i 9-3`en langt mer komfortable enn C5 sine stoler. Det har noe med rygg/sidestøtte samt støtte under lårene å gjøre. EDIT: Det kan beskrives som at du sitter PÅ setene i C5, mens i 9-3`en sitter du I setene. EDIT: Jeg vil nesten påstå at automat har mer for seg i bykjøring enn på langtur...en sekstrinns kasse i kombinasjon med en dreiemomentsterk motor skulle bety få giringer og lavt forbruk. På Saab`en ligger turtallet på vel 1200 rpm ved 80 km/t...noe som selvfølgelig er for lavt, men på motorvei i 100 har man masse krefter tilgjengelig på høyrefoten på sjette. I kombinasjon med cruise control er ikke savnet av automat påtrengende. Og ja, jeg har hatt diverse biler med automat, deriblant en VW med Tiptronic. Endret 8. august 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå