Muffinman Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Bra rimelig med en Yaris med td motor gitt. Kr. 167.643 ferdig registrert i Norge. TERRA følgende standardudstyr:ABS m/EBD VSC TRC BAS 9 airbags inkl. knæairbag Til- og frakobling af passasjerairbag (m/nøkkel) ISOFIX forankring på baksetet (2 stk.) Advarsel for glemt belte foran Anti-piskesmældsseter foran Deformerbare pedaler Deformerbart ratt (5 stjerner i NCAP kollisionstest) Setevarme foran Højdejusterbart ratt Elruter foran Elektrisk servostyring Startspærre Fjernbetjent sentrallås Elsidespejle Lakkerte støtfangere Bagasjeromsdækken Bakrutevisker /-vasker Læselamper fører og pass. Makeupspejle Splibaksete m/individuel forskydning, hældning og nedfældning Opbevaringsrum under bagasjerusbund Dobbelt handskerum Handskerum i førersite Nakkestøtter på alle plasser Multiinfodisplay med følgende oplysninger: gns. hastighed - gns. og aktuelt forbruk - rækkevidde på resterende tank Tilskudsvarmer - Eberspächer oliefyr (kun D-4D) Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Huff da GigaFlow der snudde humøret ved litt kritikk om ditt hjertebarn Vel da trådstarter ber om råd til en pendlebil fra 0-150,000,- som nå videre har strekt seg enda lenger så finnes det drøssevis av bedre alternativer. Å kjøpe en Turan til 180,000,- med en KM stand på drøye 120,000 vil jeg slett ikke kalle fornuftig hvis man ønsker en rimlig pendlebil. Man kan vel egentlig ramse opp alle småbiler med en grei Diesel motor som et bedre alternativ eller rett og slett kjøpe seg en billigbil og kjøre den 4-5 år for å så kjøpe seg en ny. Japser er jo slitesterke og jeg hadde nok funnet meg en Toyota med en grei diesel motor til en hyggelig pris. Varebil eller lignen så har man postmann Pat bilene i div merker som bør vurderes samt Mitsubishi spacewagon/spacestar som heller ikke er dumme biler så valgmulighetene er store så sant man ikke er veldig trangsynt og bare fokuserer på hva man selv kjører... Lykke til videre! 9219105[/snapback] 1. Man får en touran varebil med DSG til rundt 150.000 kr. Linken jeg ga var ett eksempel. 2. Skrev jeg ikke det at hvis trådstarter vil minske budsjettet til 100.000 kr. så falt Touran litt utenfor? 3. Har du tenkt på gjennkjøpsverdi og nettopp det faktum at Touran slett ikke bruker nevneverdig mer drivstoff enn en middels småbil. 4. Trådstarter har jo allerede sagt at han liker touran og ikke trenger mer enn to seter. Da har det vel heller liten betydning hva du kaller denne bilen. Brødbil eller ikke? 5. JO! Det finnes masse alternativer... men da må man altså på en måte gå ned en klasse. Med det så mener jeg at man da må kjøpe seg en småbil som kanskje er like dyr som touran'en, nettopp grunnet varebil. Jeg skrev at hvis trådstarter senket budsjettet sitt så falt touranen utenfor og dermer gjennstår man med ett hav av alternativer. 6. Touran har vunnet/fått bra kritikk på stort sett alle testene og omtalene jeg har funnet. Tror du det er oppspinn? 7. Du sier valgmulighetene er mange... og nevner to biler. Eller en bil men to modeller, som i følge dinside.no er alt for dyre i forhold til konkurentene. Nemmelig Mitshubitshi Spacewagon/Spacestar. 8. Ja.. du sa også Toyota og andre biler, men da må man som jeg skrev ned en klasse. Dessuten så blir disse bilene like dyre uansett. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Bra rimelig med en Yaris med td motor gitt. Kr. 167.643 ferdig registrert i Norge.TERRA følgende standardudstyr:ABS m/EBD VSC TRC BAS 9 airbags inkl. knæairbag Til- og frakobling af passasjerairbag (m/nøkkel) ISOFIX forankring på baksetet (2 stk.) Advarsel for glemt belte foran Anti-piskesmældsseter foran Deformerbare pedaler Deformerbart ratt (5 stjerner i NCAP kollisionstest) Setevarme foran Højdejusterbart ratt Elruter foran Elektrisk servostyring Startspærre Fjernbetjent sentrallås Elsidespejle Lakkerte støtfangere Bagasjeromsdækken Bakrutevisker /-vasker Læselamper fører og pass. Makeupspejle Splibaksete m/individuel forskydning, hældning og nedfældning Opbevaringsrum under bagasjerusbund Dobbelt handskerum Handskerum i førersite Nakkestøtter på alle plasser Multiinfodisplay med følgende oplysninger: gns. hastighed - gns. og aktuelt forbruk - rækkevidde på resterende tank Tilskudsvarmer - Eberspächer oliefyr (kun D-4D) 9219298[/snapback] Ikke dum denne! Men vannvittig liiiten bil da. Men trenger man ikke større, så er det jo greit... Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Bra rimelig med en Yaris med td motor gitt. Kr. 167.643 ferdig registrert i Norge.TERRA følgende standardudstyr:ABS m/EBD VSC TRC BAS 9 airbags inkl. knæairbag Til- og frakobling af passasjerairbag (m/nøkkel) ISOFIX forankring på baksetet (2 stk.) Advarsel for glemt belte foran Anti-piskesmældsseter foran Deformerbare pedaler Deformerbart ratt (5 stjerner i NCAP kollisionstest) Setevarme foran Højdejusterbart ratt Elruter foran Elektrisk servostyring Startspærre Fjernbetjent sentrallås Elsidespejle Lakkerte støtfangere Bagasjeromsdækken Bakrutevisker /-vasker Læselamper fører og pass. Makeupspejle Splibaksete m/individuel forskydning, hældning og nedfældning Opbevaringsrum under bagasjerusbund Dobbelt handskerum Handskerum i førersite Nakkestøtter på alle plasser Multiinfodisplay med følgende oplysninger: gns. hastighed - gns. og aktuelt forbruk - rækkevidde på resterende tank Tilskudsvarmer - Eberspächer oliefyr (kun D-4D) 9219298[/snapback] Ikkeno å si på prisen hvertfall, men jeg er 193cm høy og vil helst ha plass til pailabbene Er det plass nok tro? Corolla er kanskje bedre? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Hvis du er 1.92 høy, så ville jeg ikke pendlet 50 mil hver dag med en Yaris nei. .. Det er flott med en helt ny bil.... men hadde jeg vert 1.92 høy, så finnes det ikke en maskin i verden som hadde klart å tvunget meg inn i en Yaris. Hvis du satser på en mindre bil en Touran, så ville jeg heller sett på biler i Golf-størrelse. Da finnes det jo brått et hav av valgmuligheter. Corolla/Golf/Mazda 3/Peugot 306/ etc..etc. Men som sagt... da gir du på en måte mer penger for en mindre bil, hvis man har dem samme kriteriene. Hvis jeg først skulle bestemme meg for en feks. Toyota Corolla, til 150.000 kr. så ville jeg ikke ha valgt automat. DSG'en til touran kan ikke en gang sammenlignes med en automatkasse i en eldre corolla. Dermed så går du glipp av kjempekomfort! Dessuten så er sef. Corollaen mye mindre. Men.. Corolla er overhodet ingen dårlig bil. Mer driftsikker bil skal du lete lenge etter... men 50 mil hver dag i en eldre corolla......? Grøss og gru..... hehe Endret 6. august 2007 av GigaFlow Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Her har du forresten flere tester av Touran:http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/1123487235.95 http://forbruker.no/bil/tester/nybiltester...icle1756092.ece http://www.biltesten.no/artikkel_les.php?b...9&b_chapterid=1 http://www.motormagasinet.no/index.php/art...eview/270/1/33/ http://www.amotor.no/test/biltest/fleksibl...ruksbiler/16496 Samme hvor man leter så sier dem aller fleste testene at denne bilen er bra og mange tester har den også vunnet. Erkefienden til Touran er nå Ford S-max. Men ford kan ikke på langt nær skilte med like bra girkasse (DSG) som touran. Forden er LITT større og vinner en del på dette, men siden du uansett ikke trenger så mye plass så vil jeg tippe at Touran er det beste kjøpet for deg. Dessuten så er det jo en varebil vi snakker om her. 9218338[/snapback] Jeg tror du vil slite med å finne en sammenligningstest der Touran slår S-Max. Jeg har prøvekjørt begge og Touran er milevis bak S-max når det gjelder kjøreegenskaper. Det er mye mer kjøreglede i S-Max. I tillegg er det mye motorstøy og dekkstøy i Touran S-Max er også større og har veldig mye bedre seteløsninger. I tillegg er den penere. I mine øyne er det uforståelig at Touran pr dags dato selger bedre enn S-Max. S-Max er rett og slett en mer moderne bil. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Her har du forresten flere tester av Touran:http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/1123487235.95 http://forbruker.no/bil/tester/nybiltester...icle1756092.ece http://www.biltesten.no/artikkel_les.php?b...9&b_chapterid=1 http://www.motormagasinet.no/index.php/art...eview/270/1/33/ http://www.amotor.no/test/biltest/fleksibl...ruksbiler/16496 Samme hvor man leter så sier dem aller fleste testene at denne bilen er bra og mange tester har den også vunnet. Erkefienden til Touran er nå Ford S-max. Men ford kan ikke på langt nær skilte med like bra girkasse (DSG) som touran. Forden er LITT større og vinner en del på dette, men siden du uansett ikke trenger så mye plass så vil jeg tippe at Touran er det beste kjøpet for deg. Dessuten så er det jo en varebil vi snakker om her. 9218338[/snapback] Jeg tror du vil slite med å finne en sammenligningstest der Touran slår S-Max. Jeg har prøvekjørt begge og Touran er milevis bak S-max når det gjelder kjøreegenskaper. Det er mye mer kjøreglede i S-Max. I tillegg er det mye motorstøy og dekkstøy i Touran S-Max er også større og har veldig mye bedre seteløsninger. I tillegg er den penere. I mine øyne er det uforståelig at Touran pr dags dato selger bedre enn S-Max. S-Max er rett og slett en mer moderne bil. 9219538[/snapback] Vel... testene taler for seg... Men får man S-max som varebil? Hvis ja, så har man så absolutt ett alternativ til trådstarter. Men S-max er vel såpass ny at det blir vanskelig å finne en til 150.000? S-max er slett ikke en dum bil det... som jeg skrev så er det jo også hovedkonkurenten til touran.... Men får man den ikke som varebil, så har jo egentlig S-max ingenting her i denne tråden å gjøre. Den ville blitt alt for dyr. Dessuten så får man ikke S-max med DSG og like sprek motor som touran til prisen som passer trådstarter. Men ellers, så vinner den på plass... men det skrev jeg jo også lenger opp. Endret 6. august 2007 av GigaFlow Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg tror du vil slite med å finne en sammenligningstest der Touran slår S-Max. Jeg har prøvekjørt begge og Touran er milevis bak S-max når det gjelder kjøreegenskaper. Det er mye mer kjøreglede i S-Max. I tillegg er det mye motorstøy og dekkstøy i Touran S-Max er også større og har veldig mye bedre seteløsninger. I tillegg er den penere. I mine øyne er det uforståelig at Touran pr dags dato selger bedre enn S-Max. S-Max er rett og slett en mer moderne bil. 9219538[/snapback] Vel... testene taler for seg... Men får man S-max som varebil? Hvis ja, så har man så absolutt ett alternativ til trådstarter. Men S-max er vel såpass ny at det blir vanskelig å finne en til 150.000? S-max er slett ikke en dum bil det... som jeg skrev så er det jo også hovedkonkurenten til touran.... Men får man den ikke som varebil, så har jo egentlig S-max ingenting her i denne tråden å gjøre. Den ville blitt alt for dyr. Dessuten så får man ikke S-max med DSG og like sprek motor som touran til prisen som passer trådstarter. Men ellers, så vinner den på plass... men det skrev jeg jo også lenger opp. 9219565[/snapback] Nå vel vel egentlig dette en liten avsporing i tråden. I hvilke tester vinner Touran over S-max? S-Max kan leveres som varebil. Tviler på at S-max med 140 hk er noen sinke i forhold til Touran sin 140 HK. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hallo... vi snakker om 2000-2003 modeller her som er innenfor trådstarters budsjett... S-Max fåes ikke i varebil med dem eldre utgavene... bare den nye, og den blir uansett for dyr. Dessuten så kan heller ikke S-max måle seg motormessig med touran fra 2000 til 2003. Det er det vi snakker om her... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Om jeg skulle pendlet 25 mil om dagen ville jeg ihvertfall ikke kjøpt en bil som allerede har gått 120.000 km. Da skal du jo kjøre 5000 km i måneden og da har bilen skavanken "svært høy kilometerstand" når den skal selges. Du drar jo fort på den 100.000 km til på to år... De fleste kjøpere er skeptiske til slike biler, og velger andre eksemplarer om prisen ikke er spesielt lav. Selv skal jeg aldri mer ha en bil som andre har slitt ut før meg. Nytt er tingen, men med 150.000 å rutte med blir mulighetene begrenset. Om man ser på 2-4 år gamle biler med begrenset kilometerstand har man straks flere modeller å velge i. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hallo... vi snakker om 2000-2003 modeller her som er innenfor trådstarters budsjett... S-Max fåes ikke i varebil med dem eldre utgavene... bare den nye, og den blir uansett for dyr. Dessuten så kan heller ikke S-max måle seg motormessig med touran fra 2000 til 2003. Det er det vi snakker om her... 9219736[/snapback] Så du mener det er mulig å få en Touran med 140 hk og DSG til under 150`? Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 S-Max fåes ikke i varebil med dem eldre utgavene... bare den nye, og den blir uansett for dyr. Hvilken eldre utgave prater du om her? Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Jeg må bare få skyte inn at jeg er veldig glad for alle som engasjerer seg!! Det er nettopp derfor bilkjøp er så vanskelig, fordi det finnes ingen bil som er perfekt i alles øyne. Kan i farten nevne at jeg fra før har hatt: Fiat Ritmo (som rustet i stykker på få måneder) Volvo 340 (som gikk og gikk i 20 minus, men følte meg som en gammel gubbe) Toyota mr2 (aldri en feil, men litt plaget med rust) Renault 5 (der var ALT feil + at motoren skar seg midt på E6 så svartrøyken sto) Alle bilene var gamle og godt brukte i mine tidlige ungdomsår, men den uslitlige volvo'n og den solide toyota'n husker jeg fremdeles som noe godt. Fiat og Renault har jeg mer et skrekk og gru forhold til Men dette var alle biler som kostet under 50 lapper den gangen og alltid endte jeg opp med for liten bil til mine 193cm. Jeg mangler litt erfaring på bilfronten fordi jeg ikke har fulgt med noe særlig siste årene pga av studier mm Så for å friske opp pendlerbilønsket på en kjørelengde på ca 130 mil i uka: Viktigste punkter: - Drivstoffkostnader - Serviceutgifter/ driftsutgifter - Forsikringspremier - Avgifter Overveiende punkter: - Komfort - Motorstørrelse Mindre viktige punkter - Type karoseri - Utstyrspakke - Antall seter - Farge Fremdeles åpen for nye forslag mellom 0 - 150 000, men for å nyansere det litt mer kan jeg sette 50 - 150 000. Fokus må være i rettning "billig drift" pga kjørelengden... Forslag som er kommet er: Toyota Yaris D-4D WV Passat 1,9TDI(senere en 2000) Golf TDI Seat TDI WV Touran Ford Fiesta med en liten Campingvogn :!: Ford S-max Og selv har jeg nevnt Corolla 1,4D-4D + Toyota Prius Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Hallo... vi snakker om 2000-2003 modeller her som er innenfor trådstarters budsjett... S-Max fåes ikke i varebil med dem eldre utgavene... bare den nye, og den blir uansett for dyr. Dessuten så kan heller ikke S-max måle seg motormessig med touran fra 2000 til 2003. Det er det vi snakker om her... 9219736[/snapback] Så du mener det er mulig å få en Touran med 140 hk og DSG til under 150`? 9219782[/snapback] Vertfall ikke langt unna... Ikke lenger unna enn det Yarisen kostet. 167.000,- Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 S-Max fåes ikke i varebil med dem eldre utgavene... bare den nye, og den blir uansett for dyr. Hvilken eldre utgave prater du om her? 9219800[/snapback] Vertfall såpass at bilen blir for dyr uansett. Det virker som om det kun er 2007 mod. som man kan få som varebil. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg må bare få skyte inn at jeg er veldig glad for alle som engasjerer seg!! Det er nettopp derfor bilkjøp er så vanskelig, fordi det finnes ingen bil som er perfekt i alles øyne. Kan i farten nevne at jeg fra før har hatt: Fiat Ritmo (som rustet i stykker på få måneder) Volvo 340 (som gikk og gikk i 20 minus, men følte meg som en gammel gubbe) Toyota mr2 (aldri en feil, men litt plaget med rust) Renault 5 (der var ALT feil + at motoren skar seg midt på E6 så svartrøyken sto) Alle bilene var gamle og godt brukte i mine tidlige ungdomsår, men den uslitlige volvo'n og den solide toyota'n husker jeg fremdeles som noe godt. Fiat og Renault har jeg mer et skrekk og gru forhold til Men dette var alle biler som kostet under 50 lapper den gangen og alltid endte jeg opp med for liten bil til mine 193cm. Jeg mangler litt erfaring på bilfronten fordi jeg ikke har fulgt med noe særlig siste årene pga av studier mm Så for å friske opp pendlerbilønsket på en kjørelengde på ca 130 mil i uka: Viktigste punkter: - Drivstoffkostnader - Serviceutgifter/ driftsutgifter - Forsikringspremier - Avgifter Overveiende punkter: - Komfort - Motorstørrelse Mindre viktige punkter - Type karoseri - Utstyrspakke - Antall seter - Farge Fremdeles åpen for nye forslag mellom 0 - 150 000, men for å nyansere det litt mer kan jeg sette 50 - 150 000. Fokus må være i rettning "billig drift" pga kjørelengden... Forslag som er kommet er: Toyota Yaris D-4D WV Passat 1,9TDI(senere en 2000) Golf TDI Seat TDI WV Touran Ford Fiesta med en liten Campingvogn :!: Ford S-max Og selv har jeg nevnt Corolla 1,4D-4D + Toyota Prius 9219814[/snapback] I følge punktene dine angående viktighet, så stiller Touran'en seg bare sterkere... Men nå har jeg vel sagt det som kan sies om touran, så nå skal jeg slutte å "skryte" av den bilen. Det ender vel til slutt med at jeg får hele diskusjon.no å nakken. Er ikke mange her som liker min skryt av touran.. hehe. Uansett... lykke til med valget. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Har egentlig bare et forslag til trådstarter, og det er relevant til sakens kjerne; prøvesitt og prøvekjør. Det er slettes ikke alle småbiler som har liten førerplass. Ofte kan store personer få plass foran på bekostning av bakseteplassen. Det kan kanskje være lurt å oppsøke et større bruktbilhus og titte litt rundt, der kan det være muligheter for å få sett på litt forskjellig. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Ja, det spørs om det ikke er best å ta seg en runde å teste ut de aktuelle modellene Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Ville holdt meg unna franskmenn, med mindre du er veldig glad i å skru. Er en del tull med forstillingen på Passat fra 97-2000 sies det, men ingen av de jeg kjenner som kjører Passat fra den perioden har opplevd problemer. 9216599[/snapback] "ville holdt meg unna V.A.G, med mindre du er veldig glad i å skru:D" Like smart, hehe.. Er ingrunn ikke noe mer kødd med franske enn med tyske vil jeg påstå.. Må nevne noen gode franske slitere her: Citroen ZX -Komfortabel -Fåes med bredt utvalg av motorer, for ditt forbruk ville jeg valgt 1.9TD eller 1.6i Citroen Xantia -Større og enda mer komfortabel bil -1.9TD, 2.1TD, 2.0HDi Ok, de er kanskje i litt vel lav prisklasse Kikk på nyere citroen C2, Xsara. Peugeot 307 Renault ..? Opel Astra..? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jepp liker du å skru samt har 10 ledd på hver finger så kjøp en fransk bil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå