Gå til innhold

priser i polen i forhold til norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei

om en måneds tid skal jeg på klasstetur, blant annet til polen.

det jeg lurer på er hva prisene på ting er der i forhold til her i norge.

gjerne kom med noen eksempler :)

takk

9211191[/snapback]

Hohoh, det er en del billigere i Polen, ja. F.eks en 07mod lexus koster rundt 300.000k der nede, mens her i Norge koster den bilen runt 1,5mill. Såe, det er nokk >litt< billigere der nede! MVH, Joachim.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg var der i sommer; en halvliter og en brus kostet ca. 8 kr. På et utested, midt i Krakow. En kebab med brus kostet ca. oppunder 10 kr, og jeg er sikker på at man finner det billigere.

Ikkeno flåing av turister der nei :dribble:

Lenke til kommentar

Tok LASIK der, det kostet en fjerdedel av hva det kostet i Norge. I tillegg var det mye grundigere undersøkelser og oppfølgning enn i Norge.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lasik

Man får også kjøpt bra dress billig der, men husker ikke priser. Gode restauranter har også en meget overkommelig pris. Vi var vel 12-13 stykker på en kjent restaurant som måtte reserveres uker i forveien, masse god mat og enda mere drikke. Om jeg husker riktig så kom hele regningen på ca. 800 NOK. Dette var 4-5 år siden.

Ellers er drosjer med taksametre skrudd på den dyreste satsen den mest vanlige måten turister blir lurt.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Hvite busser klassen din drar med? jeg kan komme med den at hamburgermeny på mac-donalds kostet under 20 kr ett sted og det var med 0,5l drikke. Ellers så er godteriet billigere i polen enn sverrige men svenskene har best utvalg (godisfabrikken). Skal du kjøpe mye kliss på turen bør du sørge for å kunne putte de i en kjøleboks/kjøleskap.

Ellers så får du mye billig pynt og slikt. Mange forskjellige lightere og slikt som selges ute i gatebodene i byene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvite busser klassen din drar med? jeg kan komme med den at hamburgermeny på mac-donalds kostet under 20 kr ett sted og det var med 0,5l drikke. Ellers så er godteriet billigere i polen enn sverrige men svenskene har best utvalg (godisfabrikken). Skal du kjøpe mye kliss på turen bør du sørge for å kunne putte de i en kjøleboks/kjøleskap.

Ellers så får du mye billig pynt og slikt. Mange forskjellige lightere og slikt som selges ute i gatebodene i byene.

9354196[/snapback]

Softgun og slikt er også ganske billig i Polen. Men dog usikkert om du får ha det med videre på turen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Skal selv til Polen om to uker så var fint med litt info. Så takk folkens :D

Og ha en god tur trådstarter :)

Hvis det er mat og drikke du tenker på så er det utrolig billig der nede, pølse + brus ca 2 kr

bigmac 12kr, flake med sprit 40 kr elns.

Du lever som en riksmann der nede !: )

Endret av woodi2swirix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...