Gå til innhold

-Skolen skal ha fokus på homofili fra 1 klasse.


Anbefalte innlegg

vell jeg vil ikke like tanken på at de klassiske kysselekene i 1 klasse skal gå ut på at gutter løper rundt og kysser gutter... kan heller fortsette slik det er nå.. folk kommer ut av skapet i ungdoms alderen når de er klar for det.. mibbing vill også forekomme tideligere. bedre å komme ut av skapet på videregående eller linknende, der folk respekterer andres seksuelle legning.

9219402[/snapback]

For det første: jeg tror ikke kysseleiken vil bli veldig påvirka, sånn egentlig.

For det andre: Folk vil nok komme ut av skapet når de er klar for det, uansett, men kanskje dette vil hjelpe flere til å bli klare for det FØR det har gått 50år og de sitter der med kone/mann og 2,1 unger :)

For det tredje: Det er ingen selvsagt ting at folk på vgs respekterer eller godtar homofili, dette tiltaket kan hjelpe til med at en større prosentandel av de som vokser opp i Norge i dag aksepterer og respekterer homofili mye lettere.

 

Lars har en pappa som bor sammen med to andre døde personer, to av disse er jenter, hvor mange av de døde personene er gutter?

9221945[/snapback]

:!:

 

 

Og Wabby; dette har nok mer med hva slags person det var snakk om, ikke legningen i seg selv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I regnestykker?

Hvordan har de tenkt til å få det til?

"Om du har en homofil mann og ei homofil dame, hvor mange homofile har du da?"

9222583[/snapback]

Var vel mer snakk om å flette inn homofili på en noe diskrét måte :)

 

Som steffy sa så fint tidligere. Bare bytte ut ola og kari i noen eksempler, med per og pål. eller tuppen og lillemor :p

 

Når jeg tenker over det, så tror jeg at jeg aldri har sett ett eksempel i matteboka vår, hvor det har vært snakk om to guter/to jenter som gjør noe. Men det med å flette inn innvandrere er blitt gjort på en fin måte. :)

 

Mia, Per og Ahmed skal bake boller ^^

Lenke til kommentar

Hvorfor dette sterke behovet for å implementere homofili tidlig. Jeg synes heller det burde tas opp når man begynner på samfunnsvitenskapelige (KRL, livssyn eller hva pokker det heter for tida) når barna er litt eldre og fatter hva det er snakk om. Det blir bare tåpelig at barn som prøver å lære å skrive, regne og lignende skal få prakket på seg masse flott politisk korrekt bullshit om at homofil er alright. Altså, nå er det ikke en diskusjon om akkurat det. Men hvorfor det ubeskrivelige behovet for å eksponere barn for noe slikt så tidlig?

 

Mor og far + barn er ett bra forbilde/eksempel å bruke. Det er vanlig og det som burde fortsatt brukes. Kvinne+kvinne eller mann+mann blir bare forvirrende så tidlig. Og når det skal brukes i oppgaver. Så tror jeg rett og slett det bare er en forstyrrende faktor i læringa.

 

Matteoppgave:

Regn ut:

 

Homofile Jens og homofile Ola bor sammen, DETTE ER NATURLIG BARN, de har kjøpt inn matvarer. Fordi begge kan lage mat. Trenger ikke kvinner til det. Jens brukte 30 kr og Ola 60. De lager maten sammen fordi det er like naturlig som homofili. Det er naturlig barn, naturlig. Hvor mye har de brukt tilsammen i sin naturlige homofile tilværelse på å handle matvarer. Gjerne legg ved 5 grunner til at homofili er naturlig.

Lenke til kommentar
Homofile Jens og homofile Ola bor sammen, DETTE ER NATURLIG BARN, de har kjøpt inn matvarer. Fordi begge kan lage mat. Trenger ikke kvinner til det. Jens brukte 30 kr og Ola 60. De lager maten sammen fordi det er like naturlig som homofili. Det er naturlig barn, naturlig. Hvor mye har de brukt tilsammen i sin naturlige homofile tilværelse på å handle matvarer. Gjerne legg ved 5 grunner til at homofili er naturlig.

9223088[/snapback]

 

 

Haha snakk om å få noe poengtert. :D

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Må de virkelig tilfredstille absoutt hele befolkningen. Skulle ikke forundre meg om alle par blir gjort om til homofile og alle kvinner gjør "manneyrker" og menn gjør "kvinneyrker". Likestilling på alle punkter her ja.

 

Tåpelig. La oppgavene oppdateres til slik tiden er idag, ikke press et fantasisamfunn inn i skolen. For meg virker det som en slags kvotering.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

Kvotering ja ^^

 

95% av alle oppgaver, samtaleemner osv handler om hetrofile, mens 5% av alle oppgaver osv inneholder homofili i en eller annen form. Av de første 95% inneholder 25% innvandrere ++

 

(tallene er bare fiktive, og ble bare brukt som ett eksempel) :)

 

Nå kan vi gjøre HELE befolkningen fornøyd, er ikke det bra da?

Lenke til kommentar
Kvotering ja ^^

 

95% av alle oppgaver, samtaleemner osv handler om hetrofile, mens 5% av alle oppgaver osv inneholder homofili i en eller annen form. Av de første 95% inneholder 25% innvandrere ++

 

(tallene er bare fiktive, og ble bare brukt som ett eksempel) :)

 

Nå kan vi gjøre HELE befolkningen fornøyd, er ikke det bra da?

9223176[/snapback]

Hva med homofile innvandrere?

Lenke til kommentar
Må de virkelig tilfredstille absoutt hele befolkningen. Skulle ikke forundre meg om alle par blir gjort om til homofile og alle kvinner gjør "manneyrker" og menn gjør "kvinneyrker". Likestilling på alle punkter her ja.

 

Tåpelig. La oppgavene oppdateres til slik tiden er idag, ikke press et fantasisamfunn inn i skolen. For meg virker det som en slags kvotering.

9223093[/snapback]

Likestilling går ikke på å forandre manneyrker til kvinneyrker, men å kunne være en mannlig sykepleier eller sekretær uten at noen tenker at det er kvinneyrke. Dette er ikke verdens undergang.

 

Det eneste fantasisamfunnet i skolen er den som gir inntrykk av at alle familier består av mor, far og to barn. Vil du ha realisme i skoleoppgavene kan de inneholde "Knut bruker 10 minutter på å sykle fra huset til faren til huset til moren", for det er sånn samfunnet faktisk er. Jeg tror dette er et skritt mot et realistisk syn for de unge elevene, mens å la oppgavene stå nå er mye nærmere fantasisamfunnet. Kanskje vi til og med får fjernet illusjonen om at det er unaturlig?

Lenke til kommentar
Nå kan vi gjøre HELE befolkningen fornøyd, er ikke det bra da?

Umulig å tilfredstille hele befolkningen.

 

Hva med å fjerne parforhold i skoleoppgaver for godt? Skjønner egentlig ikke hva de har å gjøre der, og man kan likesågodt lære uten dem, på samme måte som man kan lære uten alle andre folkegrupper i oppgavene.

Lenke til kommentar
Nå kan vi gjøre HELE befolkningen fornøyd, er ikke det bra da?

Umulig å tilfredstille hele befolkningen.

 

Hva med å fjerne parforhold i skoleoppgaver for godt? Skjønner egentlig ikke hva de har å gjøre der, og man kan likesågodt lære uten dem, på samme måte som man kan lære uten alle andre folkegrupper i oppgavene.

9224348[/snapback]

Skolen er stedet der man lærer om samfunnet rundt seg, i tillegg til at man tillegner seg kunnskap om matematikk, historie og alle de andre fagene - da er det klart at man skal implementere situasjoner fra dagens samfunn. Når det gjelder matteoppgavene, så har mange år med undersøkelser vist at situasjoner basert på ekte tilfeller gjort barna mer interessert i oppgaven. I de fagene hvor tall er viktige (matte, kjemi, økonomi) så blir oppgavene lettere av at de formuleres slik som de gjør nå (Kari og Eva skal handle jordbær) enn med tall og bokstaver.

Lenke til kommentar
Mia, Per og Ahmed skal bake boller ^^

9222687[/snapback]

 

Per, pål, Ahmed og hans avdøde mor skal bake boller?

9222782[/snapback]

Avdøde mennesker baker ikke boller. Det gjør faktisk homofile. Det er ikke noe rart i det. Som Steffy sier er det så enkelt som at matte læres letter gjenomm konkrete og hverdagslige eksempler. Om de eksemplene formuleres slik at de ikke sementerer fordommer eller eksisterende rollemønstre er det helt greit.

 

I stedet for å lære barn å bli uselvstendige vesener som anser flinkhet som det samme som å stikke fingrene i været for å finne ut hva det til enhver tid er hva det er politisk korrekt riktig å mene, bør barn lære å tenke kritisk. De bør få de intellektuelle normer som gjør dem i stand til å utvikle seg til myndige mennesker. De bør læres opp slik at de får en såpass tillit til sin egen dømmekraft og evne til å analysere argumentasjon at de blir i stand til å skille mellom god og dårlig argumentasjon på en autoritativ måte.

 

I stedet for å lære bare at det forventes av dem at de skal tenke politisk korrekt, burde man lære barna at det forventes av dem at de skal tenke logisk korrekt.

9215138[/snapback]

Jeg ser noen gir uttrykk for at vi ikke må prakke på barn ideer, men lære dem å tenke selv. Jeg skjønner ikke helt hvorfor barn skulle bli mindre istand til å tenke selv av å få presentert flere muligheter enn de får ved å bare få presentert en...? Tvert imot, skal du ha noe valg må det minst være to alternativer å velge mellom. Hvis barna bare lærer om kjernefamilien med mor og far og to barn, hvordan skal det gjøre dem mer reflekterte?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot homofile, men synes dette blir for dumt.

 

Det hadde vaert mye bedre om de kunne ha utdypet alle samlivsformene enn bare ett kaptittel i KRL-boken. Men a forklare homo-aktiviteter til sma barn som "nettop" har laert seg a lese/skrive blir bare tull. (og da mener jeg a bake boller ( no pun intended) )

 

Har 1. klassinger KRL? Jeg er ikke sikker (med denne nye reformen osv)

 

Men na snakker jeg om alle fag utenom KRL, samfunsfag etc.

 

Hvorfor ma det vaere to som lager boller? Per kan gjore alt selv og fa dobbelt sa mange!

 

Hva skjedde med eplene og appelsinene!? ( jeg tar ikke med bananene )

 

 

Generelt alle skolebokene jeg har vaert borti har hatt tullete navn. Hvem **** heter Rita Peggy? ( Ja jeg har sokt i telefonkatalogen og funnet en som heter det..) Men, come on. (Nevner i fleng Bob Kare, Odd Bob, og mange andre versjoner av Bob)

Forsok pa a integrere andre med et rart navn? Hvis jeg hadde het det, ville ikke jeg blitt trukket inn i bildet.

 

Hvorfor ikke gjore alt upersonlig. Person A og person B lager boller sammen.

Lenke til kommentar

Dette er kanskje noe som ville fungert i de større byene, men jeg tviler på at det vil fungere særlig godt på landsbygda. Hadde for eksempel min 6 år gamle bror fått en matteoppgave med en "homofil" setting så hadde han trolig reagert på en måte som tar fokuset bort fra læring. Han har kanskje sett to-tre homofile par som har gått rundt hånd i hånd når han har vært på besøk i storbyen og stirrer på dem med store øyne. Nå skal han plutslig lære at det er helt "normalt"?

 

"Lolo knuller hunder! Er Lolo normal?"

Her har du en skoleoppgave i barneskolen om 20år.

Lenke til kommentar
Syntes heller man skulle integrert spørsmål om homofili inn i skriveoppgaver i norsken.

 

Skriv et essay om homofili, f.eks

9228687[/snapback]

 

Ja, det funker nok ypperlig fra 1. til 5. klasse.

9228694[/snapback]

 

 

Var ikke akkurat 1-5 klasse jeg sikta etter. (glemte bare å skrive det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...