Thraze Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Prøver å overklokke cpu'en min her, men jeg må vite et par ting først... Tåler cpu'en min at jeg stille opp volt'en til f.eks 1.8? Hva skjer hvis jeg skrur den opp og det viser seg at den ikke tåler det? Hvor høyt opp må volt'en for å kjøre fsb'en på f.eks 145? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hei! Jeg har samme CPU som deg og jeg har stilt den på 147. Har ikke forandret noe på volt.. volten har jeg på som standard 1.5 tror jeg. PS: IKKE stil på volten hvis du ikke veit hva du driver med... må jo ikke svi cpuen heller Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Den definitive beskrivelse av worst case finner du her: http://www.carolynsclinic.f2s.com/overclocking2.htm :wink: Lenke til kommentar
getit Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 P4 prosessorer klokker seg ned selv om de blir for varme. Det er lite grunn til å stille volten så høyt. Vcore-økning er en balansegang hvor du tjener overklokkingsevne på å øke volten inntil prosessoren blir for varm. Så om du øker volten unødig mye, - blir prosessoren for varm. Jeg husker ikke om din prosessor har "default" 15,25V eller 15,75V. Dersom prosessoren tillater deg å klokke de få mhz på fsb som du nevner uten ekstra spenning, - er det best. Dersom den blir ustabil, øker du CPU-Vcore med 0,25V ad gangen. Din prosessor utvikler masse varme, så du kan nok ikke øke spenningen mye med Boxed kjøler. Men jeg vet ikke hva du har av kjøling. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg husker ikke om din prosessor har "default" 15,25V eller 15,75V. Jeg personlig vill holdt meg til ca. en tiendedel. Runt 1.7 er maks jeg ville gått med din prosessor. Ikke overstig 1.7V med mindre du har en GOD kjøler. Boxed vifte = 1.7 V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå