Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

når er passe alder for sex?

Gjest Mr. G

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, Jeg leser på emner og det er folk som lurer på om de skal ha sex når de er 15 år!

Det varierer sikkert lit fra person til person, men når der det vanlig å ha sex?

Takker for alle svar :innocent: Unnskykld hvis det er en tråd fra førav! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man føler seg klar for det virker veldig fornuftig. Ikke bare klar for selve sexen, men klar for det som skulle skje senere også :) (Som sagt, ansvaret...)

Har jo hørt om enkelte som er modne nok (mentalt) til å ha sex når de er 13-14 år, og om andre igjenn som ikke burde hatt sex før de var over 20 :)

Det er jo også mange som føler seg presset til det. Vi gjorde ett forsøk på skolen, hvor alle skulle skrive den alderen de syntes passet på en lapp, lappene ble samlet inn og ett gjennomsnitt ble regnet ut. Etterpå skrev alle den alderen de syntes passet på tavla, uavhengig av hva de hadde skrevet tidligere, ett gjennomsnitt ble regnet ut. Snittet var mye lavere andre gangen.

Anyways, ikke gjør det før du er klar for det :) Uansett hvor mye folk presser på deg ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
når er du klar for ansvaret det kan medføre kan man da spør om?

jeg synes tidligst er 16 år....

9213912[/snapback]

Uenig. Hvorfor MÅ man vente til man er 16? Hvis man har den rette når man er 15? Bare fordi loven sier at man skal være 16 (selv om den er mest beregnet på pedofile og voldtektsmenn), så synes jeg ikke at 16 er den optimale alder uansett. Noen er klar tidligere, noen mye senere. Sånn er det bare. Ingen kan sette alder for når folk skal ha sex. Det kommer naturlig.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...