Gå til innhold

Trenger hjelp med Thermaltake kjøling?

almann

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Thermaltake Golden Orb II CPU-Kjøler, Blått Lys, 17dBA, jeg har asus A8N32-SLI Deluxe hovedkort.

Problemet mitt er at jeg har altfor høy cpu varme i normal bruk liger den på 45 men så fort jeg begynner å spille eller belaste pcn stiger den til 60-65.

Men når jeg åpner side døra til kassen så liggger den på maks 45 under spilling.

Jeg ha en Cooler Master, wave master aluminum kasse og på den er det 3 vifter 2 som suger kaldt luft inn og 1 som blåser varm luft ut.

Mitt spøsmål er det er det thermaltake som ikke klarer å kjøle ordentlig eller er det kasse viftene som ikke gjør jobben sin? :hmm:

Ps thermakteke har en 1600 opm er det lite for AMD Athlon 64 dual core 4400+? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm interesant...

Nå er det bare 2 skruer som holder hver HDD ne (ha 2 stykk)..Scary :dribble: men skal belaste pc litt nå se om det hjelper?

Har du harddisker bak innsugs viftene .

Jeg flytta mine HDDer vekk (opp i 5.25" brønnene) og fikk nærmere 10°C lavere temperatur .

9211201[/snapback]

Lenke til kommentar

har forandrenret plassene til hdd men det hjalp veldig lite har fått den ned på mellom 55-60 men det e forsatt høyt syns jeg :(

men som sagt det er bare to skruer som holder de på plass så jeg setter dem ned igjen.

Andre forslag?

Lenke til kommentar

Jeg hadde 4 disker hvorav to av de utviklet en god del varme (maxtor's) , så det hjalp veldig for meg .

To helt bort HD kasetten nede og har mye bedre luftgjennomstrømning forbi cpu.

HDDene flyttet jeg inn i en slik en (anbefales for de som vil ha HDDer bort fra nedre del i kabinettet) :

post-35394-1186326481_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nei nå har jeg bestilt meg en ny kjøler

http://www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=...arenr=&sm=10861

Jeg håper denne gjør jobben hvis ikke da sliter jeg?

Men kan noen si meg hva slags hastighet det er på denne kabinettets medfølgte vifter har prøvd å goole litt men lyktes ikke? Eneste jeg får fram er hvor store de er? Kan kanskje bytte viftene på kabinettet i samme slengen hvis de er for svake?

http://www.hardware.no/tester/kabinett/coo...r_tac-t01/15499

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...