almann Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jeg kjøpte Thermaltake Golden Orb II CPU-Kjøler, Blått Lys, 17dBA, jeg har asus A8N32-SLI Deluxe hovedkort. Problemet mitt er at jeg har altfor høy cpu varme i normal bruk liger den på 45 men så fort jeg begynner å spille eller belaste pcn stiger den til 60-65. Men når jeg åpner side døra til kassen så liggger den på maks 45 under spilling. Jeg ha en Cooler Master, wave master aluminum kasse og på den er det 3 vifter 2 som suger kaldt luft inn og 1 som blåser varm luft ut. Mitt spøsmål er det er det thermaltake som ikke klarer å kjøle ordentlig eller er det kasse viftene som ikke gjør jobben sin? Ps thermakteke har en 1600 opm er det lite for AMD Athlon 64 dual core 4400+? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Har du harddisker bak innsugs viftene . Jeg flytta mine HDDer vekk (opp i 5.25" brønnene) og fikk nærmere 10°C lavere temperatur . Lenke til kommentar
almann Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 hmm interesant... Nå er det bare 2 skruer som holder hver HDD ne (ha 2 stykk)..Scary men skal belaste pc litt nå se om det hjelper? Har du harddisker bak innsugs viftene .Jeg flytta mine HDDer vekk (opp i 5.25" brønnene) og fikk nærmere 10°C lavere temperatur . 9211201[/snapback] Lenke til kommentar
almann Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 har forandrenret plassene til hdd men det hjalp veldig lite har fått den ned på mellom 55-60 men det e forsatt høyt syns jeg men som sagt det er bare to skruer som holder de på plass så jeg setter dem ned igjen. Andre forslag? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) *slettet* Endret 5. august 2007 av P-in-P Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jeg hadde 4 disker hvorav to av de utviklet en god del varme (maxtor's) , så det hjalp veldig for meg . To helt bort HD kasetten nede og har mye bedre luftgjennomstrømning forbi cpu. HDDene flyttet jeg inn i en slik en (anbefales for de som vil ha HDDer bort fra nedre del i kabinettet) : Lenke til kommentar
almann Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Nei nå har jeg bestilt meg en ny kjøler http://www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=...arenr=&sm=10861 Jeg håper denne gjør jobben hvis ikke da sliter jeg? Men kan noen si meg hva slags hastighet det er på denne kabinettets medfølgte vifter har prøvd å goole litt men lyktes ikke? Eneste jeg får fram er hvor store de er? Kan kanskje bytte viftene på kabinettet i samme slengen hvis de er for svake? http://www.hardware.no/tester/kabinett/coo...r_tac-t01/15499 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå