vebwa Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Skal sette opp en enkel server som skal fungere som firewall, proxy og samtidig som filmmaskin i stua (divx -> tv/ut). Tenkte å bruke en linux-distro som os til dette formålet. Hva er å anbefale? Har lite erfaring med linux fra før, men ellers en del dataerfaring. Lenke til kommentar
firepack Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Syntes Smoothwall er en grei distro. Har alt det du trenger bortsett fra fildelingen. (bare å kjøre inn samba). Eller har du jo Clarkconnect som er bra. Litt "overkill" kanskje, i med at den har mye mer. (apache etc etc) Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Syntes Smoothwall er en grei distro. Har alt det du trenger bortsett fra fildelingen. (bare å kjøre inn samba). Eller har du jo Clarkconnect som er bra. Litt "overkill" kanskje, i med at den har mye mer. (apache etc etc) Smoothwall har ikke støtte for å installere noe.... (har den i det hele tatt støtte for proxy??) Clarkconnect er veldig bra; du behøver ikke å installere de tingene du ikke trenger, men det er morsomt å leke med! Lenke til kommentar
firepack Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Var litt usikker på dette med å installere noe i Smoothwall, ja. Men den har proxy. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Smoothwall mangler alt av gzip, rpm, make ol. så du kan ikke installere noe (bare tar'e oppdateringspakker fra smoothwall). Dette var grunnen til at jeg flytta vekk fra Smoothie =) Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 Hva med divx-avspilling og tv-ut på mitt Matrox G400? Hva anbefales å bruke der? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hva med divx-avspilling og tv-ut på mitt Matrox G400? Hva anbefales å bruke der? Hææ? hva har det med denne tråden å gjøre? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hva med divx-avspilling og tv-ut på mitt Matrox G400? Hva anbefales å bruke der? Freevo! (bruker mplayer til å spille av filmer) Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Hjemme så kjører jeg Squid Proxyserver, fungerer utmerket på min modemlinje, går lynraskt og surfe. Genialt siden jeg slipper og hente ned alle bilder o.l. fra internett hver gang jeg er innom en side.. forumet her er lynraskt... Kanskje Slackware er noe for deg? Hvis ikke kan du jo ta en titt på www.distrowatch.com og finne en distro som passer dine behov... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå