*Madnesst Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Har et lite hjemmenettverk med to maskiner som begge har 100 MBits nettverkskort. F.t bruker jeg en krysset TP kabel for å koble sammen maskinene, men jeg har også en Unex 8-porters 100 Mbits switch liggendes. Vil jeg kunne overføre filer raskere mellom maskinene med den, eller er det et fett hva jeg bruker? Har lengden på TP-kabelen noe å si på hastigheten på nettverket? Lenke til kommentar
xonic Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 nja 50m er max for 100mbit 100m max for 10mbit Lenke til kommentar
Milla Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Har du bare to maskiner går det kjappere å overføre filer over kryssakabel enn via en switch. Dette fordi en switch leser hver enkelt pakke for å finne MAC-adressen til mottaker. Lenke til kommentar
Idiss Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Trude du bare fikk 10Mbit med kryss?? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Quote: On 2002-01-01 14:51, Milla skrev:Har du bare to maskiner går det kjappere å overføre filer over kryssakabel enn via en switch.Dette fordi en switch leser hver enkelt pakke for å finne MAC-adressen til mottaker. Men det gjør ikke et nettverkskort i denne situasjonen? :smile: Lenke til kommentar
mammut Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Har vært meg og strekki 300 meter med tp kabel kjørte på 100 mbps ikke noe problem selv om 100 meter er det som står i bøkene. Dette var bare for morro skyld da. Ps ingen bedriftel gjør slikt .. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Quote: On 2002-01-01 17:48, Spenol skrev:Men det gjør ikke et nettverkskort i denne situasjonen? :smile: Maskinen sjekker alltid om pakken er adressert til den eller ikke, før den evt blir plukket og sendet videre oppover i lagene :smile: Lenke til kommentar
xonic Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 jøss 300 meter, ekke dårlig det. hadde du ca 5-9mb sekundet da eller?? Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Det en switch gjør i forhold til en direkte kobling er å finne ut hvilken port(på switchen) den skal sende videre på. Dette er en microskopisk forsinkelse når det ikke er særlig med trafikk over den. Lenke til kommentar
Milla Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Quote: On 2002-01-01 19:02, Xizor skrev:Det en switch gjør i forhold til en direkte koblinger å finne ut hvilken port(på switchen) den skal sende videre på.Dette er en microskopisk forsinkelse når det ikke er særlig med trafikk over den. Den finner ut hvilken port den skal sende pakkene ut på ved å strippe en del av hver enklet datapakke og finne MAC-adressen til mottakeren. Men hvorfor i all videste verden skulle en ønske å bruke en switch mellom 2 maskiner? Fint å se på når det blinker i lysene på switchen kanskje, men totalt unødvendig. Lenke til kommentar
*Madnesst Skrevet 1. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2002 Takk for alle svar. Tror jeg holder meg til en krysset tp-kabel. Det er også det mest praktiske:) Lenke til kommentar
*Madnesst Skrevet 1. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2002 Takk for alle svar. Tror jeg holder meg til en krysset tp-kabel. Det er også det mest praktiske :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå