FrozenFish Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Ny maskin er kjøpt inn: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...45-177E7F99FD61 Nå får jeg én til 2 blåskjermer pr. dag som jeg ikke klarer å lese, fordi restart går så fort. Det eneste ordet jeg så i dag var "diskplass". Feilmeldingen som kom etter restart var: C:\DOCUME~1\Joe\LOKALE~1\Temp\WERa72b.dir00\Mini080507-01.dmp C:\DOCUME~1\Joe\LOKALE~1\Temp\WERa72b.dir00\sysdata.xml samt en link til microsoft side som skulle forklare mer: Run Windows diagnostics to troubleshoot the problem This problem was caused by an error in your computer's random access memory (RAM). Microsoft is unable to determine if this problem was caused by a hardware or software issue, although this type of problem is usually caused by hardware. Den diagnostictool ber meg bare om å lage startupdisk..... Noen som vet hvor problemet kan ligge? Tydeligvis i RAM'en, men hva? I en anne tråd ang. et annet problem fikk jeg tips om "Volt til minnet sett 2.0v ikke auto". Jeg har ikke gjort dette ennå. Kanskje jeg burde prøve det? Nå har jeg prøvd å sette minnevolt til 2.0. Funket IKKE. Blåskjerm kom før windows fikk startet. Endret 3. oktober 2007 av FrozenFish Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Se på min minne guide. Følg den. http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us Gjør dette Star-kontrollpanel-system-avansert-oppstart gjenoppretting-systemfeil v v ta bort hake start på nytt liten minne dump 64 Så ta med stop feilen Eksp:STOP: 0x000000D1 (0x8C492DD1......osv Se om det kommer feilmeling på en fil. Dette kan helt klart være minne problem. Drivere er nr 2. De filene etter restart innholder info om feilen.. Ikke feil i minnetesten gjør dette blir ofte ødlagt av minne. start-kontrollpanel-system-avansert-ytelse-avansert-virtuelt minne Ingen sideveksling fil angi(restart) Dragmer igjen Sett systemstyrt sideveksling fil(restart) Nå har du ny pagefile som ikke er deframert. Sotware som diskeeper gjør dette lettere. Endret 5. august 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Jeg har reinstallert WindowsXP og skal prøve dette først. Jeg installerte tilbake NVidia Firewall og de programmer som lå under der. Nødvendigvis lå ikke feilen der, men.... data er data og "Our computers walks in mysterious ways..."! Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Sp far so good! Jeg har nå installert noen programmer etter at jeg reinstallerte XP. Ennå ingen blåskjerm. Ei heller problemet med at websider må refreshes et par ganger før de vises (en annen tråd). Så da KAN det se ut som om at: 1. det spyware/viruset jeg fikk IKKE var 100% fjernet eller at det klarte å kødde med noen instillinger eller 2. skjermkortet/datamaskinen er avhengig av NVidia Network/Firewall progs. som fulgte med. Skal nå installere flere programmer og se hva som skjer. Jeg VET at torrentprogrammer ikke vil virke med NVidia Firewall på maskinen men det problemet tar jeg senere. Trenger jeg å laste ned torrents bruker jeg laptop'en. Oppdatering. Lastet ned siste drivere fra NVidia. Kjører nå uTorrent uten problemer (så langt). Endret 5. august 2007 av FrozenFish Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Så kom en uventet restart (og sikkert blåskjerm) mens kona satt ved maskinen. Må få sjekket RAM'en, men ikke i kveld. Nok data for én dag nå! Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 17. august 2007 Forfatter Del Skrevet 17. august 2007 Maskina har nå gått et par dager UTEN problemer, men i går startet det igjen. "Det er oppdaget et problem og Windows er avsluttet for å hindre skade på maskinen. BAD_POOL_CALLER Tekn.: *** STOP: 0x00000012 (0x00000007,0x00000CD4,0x00000000,0xE2215B38)" Resten var om å sjekke at all hardware er riktig tilkoblet osv...... siste blåskjerm kom da jeg forsøkte installere Nero trial, lastet ned fra Nero. en blåskjerm tidligere i dag, som gikk veldig fort, førte til at utseende i XP nå er som Win2k og jeg får IKKE switchet tilbake! Ny blåskjerm kom da jeg forsøkte å installere Nero. Jeg trenger Nero for å brenne iso fila til memtest... uansett: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL STOP:0x0000000A (0x00000000,0x00000002,0x00000001,0x805219C4 Jeg søker litt på nett og finner at det kan være CPU eller RAM problemer. Uansett kommer det melding om at det er en alvorlig feil...... Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2007 Det er utført intensive RAM-tester og det har vist seg at det ene settet var defekt! Har fått nytt og alt er (stort sett) vel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå