Gå til innhold

Socket A hovedkort.


zpitx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Epox 8RDA+ er best å overklokke so eg går for det.

Det er mangen bra Socket A hovedkort so du må nesten velge det du liker.

Trenger du Dual Lan eller Serial Ata osv.. Eller som meg,gå for det som klokker mest.

Skjekk Anandtech`s nForce2 6-way Motherboard Roundup - December 2002

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1759

 

Final Words

We'll get straight to the point by simply stating that each and every one of these nForce2 motherboards will meet the needs of a different type of user. There are all types of users, including power users, overclockers, tweakers, modders…there's just no end to it. One thing is clear however; if you're going to be purchasing an Athlon XP motherboard in today's market, you'd be insane not to choose a motherboard based on NVIDIA's nForce2 platform.

 

We decided to choose the ASUS A7N8X Deluxe for best power user motherboard in the Athlon XP market. Thus the ASUS A7N8X Deluxe won our Editor's Choice Silver Award for best high-end motherboard for the Athlon XP platform. With features like USB 2.0, FireWire, Serial ATA RAID and dual LAN (and all for a very reasonable price), we feel the ASUS A7N8X Deluxe is worthy of this award. This award does come with one caveat however; ASUS must improve their tech support policies, as their current non-response strategy is completely unacceptable. Very poor tech support is what kept ASUS from getting the Gold here.

 

The Editor's Choice Gold Award for best value motherboard goes to the Epox 8RDA+

 

The combination of speed, solid features and a bargain-basement price are what makes the Epox 8RDA+ our Editor's Choice Gold Award for best value motherboard in the Athlon XP market. It doesn't hurt that the Epox 8RDA+ ended up overclocking the best out of any other motherboard. Value users should also be pleased with Epox's excellent tech support and RMA policy.

Lenke til kommentar
Det siste punktet er mindre relevant for oss ettersom vi i de fleste tillfeller ville adresert våre problemer til butikken og ikke fabrikanten.

Har ikke sjøl erfaring med webshop v.s Asus og RMA, men ville en seriøs testside sette ned karakteren på et produkt, hvis det overhode ikke hadde noen betydning for kundeleddet ?

 

Vi måler webshoper strengt på hvordan de møter oss, og er interessert hvis noen med rette/ urette får problemer. Hvis en testside blir ignorert av techsupport hos produsenten, bør det også få betydning for tilliten til produsenten. Det er et dårlig tegn hvis giganter som Asus ikke tar hensyn til publikum, for vi vil evt. før eller siden få merke endring av policy.

Lenke til kommentar

Er selvfølgelig enig med at det er en uakseptabel polizy(garantert feil skrevet). Og man bør som kunder ikke akkseptere hva som hels fra en markedsledene produsent. Men bør heller ikke la seg skremme, ettersom man i norge har et av de sterkeste forbrukervern i verden og butikken som selger deg en vare er ansvarlig for at du får support på den varen du har kjøpt. men det er jo klart at folka hos ASUS har mer kompetanse enn databutikken om ditt HK, så det er en fordel med en god support fra produsenten. Men ting kan i verste fall bli ubelelig (du må bytte HK o.l), og en dårlig support fra fabrikanten kan få større kosekvenser i USA en i Norge.

P@rm@nn.

Lenke til kommentar

Anandtech sin test av "rma" og tech supporten går for det meste mot at de sender en mail (som en privatperson) med et gitt problem. Hvis de svarer innen 72 timer og svarer riktig får de pluss. Det har vist seg at svært få av de større produsentene som har klart.

 

Har forresten epox 3 års garanti som asus har?

 

http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7...-d/overview.htm

 

Jeg synes ikke asus sine sider er så mye dårligere enn epox sine. Designen er ihvertfall overlegen i forhold til epox. Gå til download og du finner alt du trenger av bioser, drivere og manualer.

Lenke til kommentar

Obs..ikke bra å si noe positivt om andre en Asus sine hovedkort her ser eg.

 

Vurderer faktisk å kjøpe Asus istedenfor Epox pga Asus sitt hk får veldig mykje skryt.

Liker allt du får med på Asus hovedkortet,men tviler på om det overklokker like bra som Epox 8RDA+ .

 

Men at alle downloads, drivere +++ ligger tilgjengelig er nesten en selvfølge synes jeg..

 

Selfølgelig. Det sier seg selv.

 

Husk eg sa bare at eg likte Epox si web side/support.

Sa ingenting om att Asus sin web side/support er dårligere enn epox sin. Anadatech gav dei driten,det er alt eg veit.

 

Har forresten epox 3 års garanti som asus har?  

 

Hakke peil.

Lenke til kommentar
Anandtech sin test av "rma" og tech supporten går for det meste mot at de sender en mail (som en privatperson) med et gitt problem. Hvis de svarer innen 72 timer og svarer riktig får de pluss. Det har vist seg at svært få av de større produsentene som har klart.

Siden de andre i en roundup klarte det, så er de altså bedre enn Asus på den biten - best for kunden at firmaet driver 'balansert' ( så tar det trolig kortere tid med retur til/fra webshop bl.a. hvis lagret er tomt )

 

 

Har forresten epox 3 års garanti som asus har?

2 år, for hk produsert etter 1.sept.2002

http://www.epox.com/rma/warranty-policy.asp?lang=1

 

 

Jeg synes ikke asus sine sider er så mye dårligere enn epox sine. Designen er ihvertfall overlegen i forhold til epox. Gå til download og du finner alt du trenger av bioser, drivere og manualer.

Syns Epox sine virker enklere tilgjengelig, Bios-history rett i front og uten 'snikksnakk' rett til forumet, Forresten blir en for ofte redirected hos Asus, lurer på om de ikke prioriterer tilgangen...

Lenke til kommentar
Husk eg sa bare at eg likte Epox si web side/support.

Sa ingenting om att Asus sin web side/support er dårligere enn epox sin. Anadatech gav dei driten,det er alt eg veit.

 

Jaja, sier ikke at du sa noe annet hvis du tolket det sånn :)

 

Men jeg har ennå ikke brukt ASUS sin support så det kan jeg ikke uttale meg om, men det er jo ikke så ofte man kontakter asus hvis man trenger hjelp...eller er det?

Lenke til kommentar
Det her er ikke bra.

ASUS must improve their tech support policies, as their current non-response strategy is completely unacceptable. Very poor tech support is what kept ASUS from getting the Gold here.

 

Tror nok at ASUS har tatt dette til etterretning hvis dette er en stor teste som leses av mange.

 

Hvis de ønsker og være seriøse har de nok forbedret seg nå, håper jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...