Gå til innhold

Skate demo ute no!


clinton

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan ikke gå av brettet i fullversjonen heller, og de holder ikke tilbake noe, men valgte å ikke ha det med for det er ikke nødvendig, byen er lagd for skating.

9336954[/snapback]

Selv om byen er lagd for skating, går det ikke an å si at det er unødvendig å gå av brettet. Det er frustrerende å drive med små ollier i sakte fart for å komme seg opp på et visst høydenivå med kanter (f.eks den ene planteren i demoen), når man i virkeligheten bare kan ta et steg opp. For ikke å snakke om lange trapper. Dette synes jeg også er essensielt i streetskatinga og burde ha vært med.

 

Og jeg kan nesten garantere at det kommer til å bli med i skate2. Selv om de nå bryter Tonys monopol betyr det ikke at de gjør det kun for å være snill. Selvfølgelig skal de melke oss med nye oppfølgere med nye elementer. Det kommer nok til å bli Tony-forbedringer all over again.

 

Men for all del, jeg liker det veldig godt.

Lenke til kommentar
Satan denne demoen var gørr kjedelig!  :no:

 

Men no appelerer ikke slike skatespill så veldig til en av mitt kaliber heller. Trist og kjedelig spør du meg  :thumbdown:

9340735[/snapback]

da burde du nok prøve THUG2 det er nok noe i ditt kaliber hvis ikke skate. er det :tease:

 

:w00t: skate. :w00t:

Endret av effortfilm
Lenke til kommentar
Satan denne demoen var gørr kjedelig!  :no:

 

Men no appelerer ikke slike skatespill så veldig til en av mitt kaliber heller. Trist og kjedelig spør du meg  :thumbdown:

Ditt kaliber? Du mener tante-elskende buttom-mashing TH fan? :p

 

--------

 

Akkurat vært hos Sibeliuz og spilt Kameo (180GP rett i lomma :woot:) og Skate. demo. Lasta opp en film og ett bilde til Skate.reel, skal se om jeg finner de igjen nå.

 

Når det gjelder fliptricks greie jeg bare noen få, ikke at jeg fokuserte så mye på det, fokuserte mest på manual og rail.

 

Spillet var utrolig fett, med det eneste minuset i at kameraet var mere eller mindre en fartdump istedenfor en opplevelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Hvordan var gameplayet ? Var det sånn at man måtte gjennomføre hele trikset før at det ble vellyket ? Det er ikke sånn at man bare gjør bevegelsen og så kommer trikset automatisk ? Er sånn at man STYRER faktisk brettet ja ?

9337334[/snapback]

Jeg synes gameplayet virker ganske så bra, og en stor forbedring fra Tony Hawk-spillene. Det er egentlig ikke så avansert å gjøre triks, du flicker høyre analog på en bestemt måte og triket blir mer eller mindre tatt automatisk.

La også merke til at det var en viss form for autopilot her, synes det virker om om karakteren til en viss grad automatisk retter seg opp for en god landing (dvs. en landing som ikke ender i en bail).

 

Nå er vel en demo på vei til PSN (de har vel ikke satt noen dato ennå), så du får iallefall mulighet til å teste det selv før spillet havner i butikkhyllene.

Lenke til kommentar

Likte demoen godt jeg også, selv om jeg gjerne skulle hatt mulighet til å ende knappene, til at grab er A og X mens spark er på de bak.

Ble alt for sen jeg når jeg både skulle ha fart og ta triks, selv om fart tydeligvis ikke er veldig viktig om 3 spark er max.fart.. Gikk det ikke litt tregt?

 

En ting som også gjorde meg frustrert var denne oppgaven med fliptrick inn i manual og tilbake ut i flip. Brukt 2 hele demoer på å få det til, men får det f... ikke til. Kompisen som testet 1 gang tok det på første forsøk, noe som gjør meg ekstra frustrert :p

Lenke til kommentar

Fikk endelig ned demoen i går, og det var faktisk vel verdt ventetiden.

Satt med et par kompiser, og vi følte oss mer eller mindre som en gjeng med stereotypiske surf-boys der vi satt og ropte " Smooth!" og "Narley!" om hverandre.

 

Ironisk nok, mitt ambivalente forholdt til THPS-serien tatt i betraktning, så var vel THPS-syndromet med button mashing, combo-hælvete og anit-gravity skateboard mitt største problem. Har ennå ikke vendt meg helt til det faktum at man her skal være fornøyd med 500 poeng på et triks, mot 12 000 000, men gud så herlig det er når trikset sitter skikkelig.

Imponerende mo-cap, bra variasjon, nydelige overganger mellom triks og bevegelser, helt kurant grafikk.

 

Nok et sikkert kjøp på undertegnede, som snart må selge sjela si for å få råd til alt som er i vente.

 

Edit: Kameravinkelen tar sin tid å venne seg til, samtidig som den tidvis er lettere irriterende, men jeg tror mye av følelsen i spillet ligger nettopp i denne.

Mulig det blir flere vinkler å velge mellom i fullversjonen.

Endret av Gorthaur
Lenke til kommentar

jeg har fått øynene opp for grabingen nå, den er virkelig super den også. Passe vanskelig å få til de kule grabbene.

Likte demoen godt jeg også, selv om jeg gjerne skulle hatt mulighet til å ende knappene, til at grab er A og X mens spark er på de bak.

9341897[/snapback]

Hvis du endrer det slik får du ikke tatt annet enn standardgrabene, du må jo bruke tommelen til å velge grab med sticken.
Lenke til kommentar
Hvordan var gameplayet ? Var det sånn at man måtte gjennomføre hele trikset før at det ble vellyket ? Det er ikke sånn at man bare gjør bevegelsen og så kommer trikset automatisk ? Er sånn at man STYRER faktisk brettet ja ?
La også merke til at det var en viss form for autopilot her, synes det virker om om karakteren til en viss grad automatisk retter seg opp for en god landing (dvs. en landing som ikke ender i en bail).

Denne "autopiloten" er nok det som stopper oss ifra og gå rett på trynet 3 ganger mer enn vi allerede gjør, så den er finfin.

 

 

Avean:

Gameplayet var digg... det å cruise rundt og bare ta noen små triks her og der, eller å prøve noe virkelig stort i en trapp, og så redigere det til en film etterpå er utrolig moro. Man må jo selvfølgelig gjennomføre hele trikset, eller hadde det jo ikke vært gjennomført og klart til og lande. Jo, man gjør "bare" bevegelsen så kommer trikset sittende på deg, alt annet hadde blitt utrolig rart, ettersom man i Skateboard styrer kroppen, som igjen styrer brettet.

 

Eneste stedene man faktisk styrer brettet er i Rails. (Og ellers hele spillet, siden man står på det, og styrer/svinger på det hele tiden :p)

Lenke til kommentar

Man kan da styre brettet på visse ting. Feks kickflip/heelflip. Da velger man selv hvor lenge man holder sticka i rettningen. Så flipper han til du slipper. Så da styrer man jo på en måte brettet i luften og, og catcher det når man vil :) Digger forøvrig spillet mer og mer :D

 

Beste jeg noensinne har spilt! Og spillet blir sikkert "litt" bedre en demoen :p

Lenke til kommentar
Hvordan var gameplayet ? Var det sånn at man måtte gjennomføre hele trikset før at det ble vellyket ? Det er ikke sånn at man bare gjør bevegelsen og så kommer trikset automatisk ? Er sånn at man STYRER faktisk brettet ja ?

9337334[/snapback]

Jeg synes gameplayet virker ganske så bra, og en stor forbedring fra Tony Hawk-spillene. Det er egentlig ikke så avansert å gjøre triks, du flicker høyre analog på en bestemt måte og triket blir mer eller mindre tatt automatisk.

La også merke til at det var en viss form for autopilot her, synes det virker om om karakteren til en viss grad automatisk retter seg opp for en god landing (dvs. en landing som ikke ender i en bail).

 

Nå er vel en demo på vei til PSN (de har vel ikke satt noen dato ennå), så du får iallefall mulighet til å teste det selv før spillet havner i butikkhyllene.

9341774[/snapback]

 

Hmmf haddet håpet man kunne styre brettet selv med analogstickene så man kunne finne på sine egne triks. Men kult nok uansett, blir jo mer vanskeligere enn Tony Hawk og mer realistisk så er vel dritkult tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...