Gå til innhold

Bytte fra AMD 3500+ til 4000+ eller X2 4200+

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt et HD havari og lurer på å bytte CPU samtidig. Hovedkortet har 939.

Vil dere anbefale meg å kjøpe en 4000+ til ca 500Kr eller å ta steget til en X2 4200+ for ca 1000 kr? Dersom jeg tar steget til X2, vil jeg da ha en moderne prosessorløsning selv om jeg ennå har 939?

Jeg bruker maskinen til surfing og en del spilling (BF, F.E.A.R osv. Litt multitasking blir det jo av og til (brenning, antivirus osv).

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bytta nylig fra 3000+ til X2 4200+ på mitt 939 system, og forskjellen merkes jo godt på oppgaver som lyd- og videokonvertering. Når det gjelder spilling - not so much, men det skal sies at skjermkortet mitt er et 7600gs , så ytelsen er ganske skrøpelig i utgangspunktet :blush: Med et kraftigere skjermkort ville sikkert prosessorvalget hatt mer å si for ytelsen.

Så joda, kjøp dobbeltkjerne mens de enda er å få tak i til den sokkelen. De har blitt dyre - men koster fortsatt mindre enn å oppgradere systemet til AM2 :cool:

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg tenkte jeg skulle gjøre følgende:

Gå fra 3500+ til X2 4200 CPU (Må vel ha ny vifte også siden det er en Artic Cooling Silencer 64 Ultra TC jeg har?)

Gå fra 1 GB til 2 GB minne (Fremdeles bare PC3200 og jeg er litt usikker på om jeg kan bruke ram fra andre fabrikat siden jeg har OCZ 2+512 fra før)... :hmm:

Gå fra 6600GT til 8600GT skjermkort.

Ny HD på 500GB siden den gamle sviktet meg :no:

Burde vel bli andre boller etter dette? :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har også S939.

Kjøpte like godt "rovdyret" Opteron 185, da prosessorer for S939 ser ut til å være på vei ut av markedet. Kjøleblokken m/vifte som følger med, har heatpipes og er meget effektiv. Har lavere temperatur med denne enn med min gamle 3500+, enkelkjerne.

Dette, kombinert med 2 raptorer i raid 0 og 2 GB kjapt minne, gjør at det er liv under panseret. Raptor og Opteron er en fin kombinasjon.

Hvis det kan være aktuelt for deg, må du sjekke om BIOS støtter denne modellen.

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Hva har du i maskinen som trekker så mye strøm? :hmm: Mitt system er det som står i signaturen, pluss DVD-drev og to kabinettvifter. Strømforsyningen er en trøtt gammal 380-watt som stod originalt i et Chieftec tower. Alt funker fint her :)

Endret av Pellick
Lenke til kommentar

Jeg vil vel ha noe av det samme som deg. (En SATA, to DVD rom, 6600GT, 4stk 512 DDR 3200, evt nå X2 4200)

Strømforsyningen jeg har er på 350W, noe som blir for lite med den nye prosessoren i følge denne power calculatoren.

Selvfølgelig flott dersom det ikke er nødvendig :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...