Bruker-93156 Skrevet 5. august 2007 Rapporter Del Skrevet 5. august 2007 Begge bildene er HDR, noen med kritikk? No.1 No.2 Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 5. august 2007 Rapporter Del Skrevet 5. august 2007 Nr.1: God komposisjon, med tanke på vatnet plassert i det gylne snitt, og fjell-linjene som drar blikket inn i bildet. Litt mye støy i himmelen. Og det ser ikkje ut som om du har fått noko særleg ut av HDR-samansetninga. Nr.2: Likeleis med det første ang det gylne snitt. Du kunna gjerne prøvd å få meir ut av himmelen,(no er den litt overeksponert og kjedleg somme stadar) og det ser heller ikkje ut som du har fått so mykje ut av å bruke HDR(det meste av dette hadde gått greitt inn i ei eksponering. Alt i alt er dette gode bilete Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 5. august 2007 Rapporter Del Skrevet 5. august 2007 Jeg likte spesiellt bilde 1 veldig godt. Blikket tvinges til å se over hele bildet og fine mørke skyer har du fått frem antagelig med HDR (bruker du CS eller Photomatix med Tone mapping her ?) Bilde 2 er også flott komponert, så du har tatt fine bilder av flott natur her. Objektiv og Blender data ? /L Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 5. august 2007 Rapporter Del Skrevet 5. august 2007 Landskapet er jo veldig flott i dette området og spesiellt på bilde nr 2 har du komponert et severdig landskapsbilde hvor vannet leder blikket mot fjellene i bakbrunnen. Jeg ville senket kamera en smule for litt større avstand mellom vann om bunn av bildet. Tone mappingen/HDR-effekten er ikke spesiellt vellykket på noen av bildene etter min smak. Den dramatiske himmelen får du fint til med litt layer og masker, og ellers legger effekten seg et kontrastløst grått teppe over resten av motivet. Spesiellt på det første bildet. HDR slik jeg ser det bør være brukt for å skape en mest mulig naturtro effekt (hva øyet ser) , eller rett og slett å utvide det dynamiske omfanget. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 berre lure litt her. Eg kjeme frå kommuna Hornindal i Sogn og fjordane. er bilde derfra?? sjøl tvela eg litt Lenke til kommentar
fjellfant Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Jeg er også fra Hornindal, og ser dette bildet er tatt ved foten av Hornindalsrokken. Første bildet er fra vannet som heter storeluka, andre bildet er av blåvannet. Om du virkelig er fra Hornindal så burde du vel vite dette? :-) Om du aldri har vært der, så bør du absolutt ta deg en tur! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Begge bildene er bra. Jeg likte best nr. 2 da det var mer kontrast i det; synes nr. 1 ble litt blast. Tom Lenke til kommentar
pian Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Ble fint dette, veldig bra stemning i nr 2. Nr 1 synes jeg lider litt under at fjellene på hver side er litt tåkelagt(?) og blir litt grå... men det er jo sånn det er av og til. Savner fjellet når jeg ser på bildene! Må nesten forsøke HDR selv en gang, hva slags teknikk bruker du? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 lefsesaus: Blenderen er f/8, med varierende lukker. Tokina 12-24 ble kjøpt inn dagen før dette bildet ble tatt, og er selvfølgelig det jeg har brukt her. sjokomuffins: Det er totalt umulig å senke kamera litt. Enten så måtte det ha vært helt ned på bakken, eller der det er tatt fra. Sto på kanten av en skråning/stup som lå ganske høyt. Bildene er satt sammen av 5 hver, og hvert av bildene er meget forskjellige. Jeg hadde ikke klart det samme i ps uten HDR, (ja har brukt Photomatix + Tonemapping) Det regnet i 8 timer og tåka lå lavt, noe som gjør at bildene blir veldig gråe. De er tatt ved foten av rokken ja, litt opp i lia, rett før steinene starter. Knegg: Vet du hva Hornindalsrokken er? ta deg en tur dit, og du vil se det. Bor du ved Hornindalsvatnet? da vi var der lå vi på et hotell, ved en butikk rett over gata (Tror det var joker) og en Renati butikk som solgte Renati til 99,- . Så ja, bildet er derifra. Det pågår vel noen slags form for fest der nå. Hornindals-dagane eller noe. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Ble fint dette, veldig bra stemning i nr 2. Nr 1 synes jeg lider litt under at fjellene på hver side er litt tåkelagt(?) og blir litt grå... men det er jo sånn det er av og til. Savner fjellet når jeg ser på bildene! Må nesten forsøke HDR selv en gang, hva slags teknikk bruker du? 9217643[/snapback] Savner du selve fjellet? Kom oss aldri på toppen, men var 5 min unna. Lenke til kommentar
pian Skrevet 6. august 2007 Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 Hehe, var på fjellet i helga skjønner du skal se om det ble noe av det å legge ut. Men hvordan lager du disse HDR greiene? har sett at man kan bruke både PS og egne programmer... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Da hadde du vell bra utsikt tenker jeg? EDIT: Posten er redigert av moderator. Endret 6. august 2007 av Aetius Lenke til kommentar
knegg Skrevet 7. august 2007 Rapporter Del Skrevet 7. august 2007 faktisk er eg svært godt kjent i alle fjella i Hornindal. går Supertrimmen der er målet å gå på alle dei 21 fjelltoppane for å få premie på kulturdagane. har gått den 5 år men slutta altso bilda var litt tukla med og kansje tatt frå en vinkel stien ikkje ligger. btw bada på blåvatnet(krympekalt om du skjønner) faktisk når du nemner det har eg aldri vore på rokken dang at eg ikkje drog meg ned på kulturdagane. log og sov til 3 om dagen vettu. men so regna det cats and dogs da. kjeme du neste år også? blir det fint veir skal eg fikse bogeskyting der nede, med GODE boger. Ikkje sånne spikka ta ei selje. butikken er Spar btw og hotellet grodås hotell. var du på festen med 18 års grense? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. august 2007 Nei lå der bare ei natt. Bildene er tatt fra stien/vannhølet som går opp til rokken, en merket løype. Jeg kjønte ikke dritten av resten du skrev. Lenke til kommentar
knegg Skrevet 7. august 2007 Rapporter Del Skrevet 7. august 2007 snakker ikke bare til dei vettu. til fjellfant stort sett der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå