henriksern Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 heisann.. er det noen her som kunne hjulpet meg med nettverket på ett lan vi arrangerer på skolen vår ? bare litt hjelp med hvor jeg skal sette ut switsjer og hvordan få kobla alt sammen.. det skal være ett nettverk til 288 maskiner, og jeg tror vi har 12 24 ports switsjer.. er det noe mer dere trenger å vite ? bilde over hallen og plasser http://www.lan-euphoria.org/seatmap/seatmapwnr.jpg Mvh Henrik Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Det kan nok la seg gjøre..... ta kontakt med meg på [email protected] så skal jeg sette meg ned og skrive litt.... Lenke til kommentar
xeon Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Da er det jo meget upraktisk å plassere akkurat 48 på tre av stedene.. Ettersom det er 2 24 p. switcher... Ville vurdert en reorganisering der.. Backbonet ville jeg lagt til crewområdet (eller foran) hvis det skal være noen på crewområdet.. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 13. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2003 det er ikke jeg som har satt opp sete plass oplegg, skal sende en mail til han som har mekka det så han kan lage det på nytt av.. Lenke til kommentar
ahrain Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hei! Jeg Ville gjort det enkelt i grunn. Dere skaffer en core-switch, som dere kobler alle bord-switchene til (24 porterne). Så setter dere opp en dhcp-server som deler ut iper til alle maskinene. Denne kobler dere rett inn i core-switchen, det samme gjelder router for internett. Dette burde planlegges nøye, og kanskje testes i et mindre format før dere setter det opp. Lykke til ! :wink: Lenke til kommentar
Laka Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Har dere arrangert et LAN der dere ikke engang vet hvordan dere setter det opp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå