Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan kjøre eldre spill i vista?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høyreklikk på installasjonsfila (.exe), velg fanen "Kompabilitet", deretter kryss av opperativsystemet du at det skal være kompatibelt med. Gjennta dette ved .exe fila som kjører programmet etter installasjonen. De aller fleste spill kjører i Vista hvis man gjør dette, dog kun noen få spill som krever det.

John Kr: Det du sier er bare tull, det meste funker i Vista idag, kun at man på enkelte programmer må krysse av for kompabilitet.

~ Mortis360

Lenke til kommentar
John Kr: Det du sier er bare tull, det meste funker i Vista idag, kun at man på enkelte programmer må krysse av for kompabilitet.

Kan bekrefte dette, har faktisk enda til gode å ikke få spill som funket i XP til å fungere i Vista... de fleste fungerer faktisk uten noen triks og jeg bruker Vista 64bit som i følge "ekspertene" skal være den mest inkompatible versjonen av Vista.

Endel program slet jeg med i begynnelsen, men nå har det kommet oppdateringer til de fleste programmene. Det skal også legges til at dette kun gjelder programmer som krever spesielle drivere.

Lenke til kommentar
Høyreklikk på installasjonsfila (.exe), velg fanen "Kompabilitet", deretter kryss av opperativsystemet du at det skal være kompatibelt med. Gjennta dette ved .exe fila som kjører programmet etter installasjonen. De aller fleste spill kjører i Vista hvis man gjør dette, dog kun noen få spill som krever det.

~ Mortis360

9210531[/snapback]

Ok, så alle spill som er laget for Win 98, ME og XP fungerer i Viste. Flott det viste jeg faktisk ikke.

Fungerer Flight Sim 2004 og Flight Sim X i Vista også da? Tenkte å kjøpe X versjonen.

Edit:

skrivefeil

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

Kanksje det det hadde vært interessant å lage en liste, vet at en kamerat av meg feks ikke har fått trackmania united til å fungere, greit å vite om det finnes noen settings som ordner det. (fikk han til å kjøre kompabilitet med XP, men visstnok uten hell).

AtW

Lenke til kommentar
Ok, så alle spill som er laget for Win 98, ME og XP fungerer i Viste. Flott det viste jeg faktisk ikke.

Fungerer Flight Sim 2004 og Flight Sim X i Vista også da? Tenkte å kjøpe X versjonen.

Edit:

skrivefeil

9210804[/snapback]

FSX fungerer garantert i Vista. Om du ser på coveret til spillet så står det faktisk noe slik som "Games for Microsoft Windows" elns. med Vistalogoen ved siden.

Har forsåvidt kjørt FS9 (2004) i Vista også, dog RC1 utgaven. Gikk tilbake til XP da ytelsen ikke lignet noe ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...