SimenHM Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Noen som vet hvordan man kjører eldre spill i vista. prøvd å kjøre som administrator men får ikke spill til å funke... Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Mest sannsynlig får du ikke de til å virke. De må vær produsert for Vista. Lenke til kommentar
SimenHM Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Så håpløst.. skjønner ikke poenge med å gi ut et os som ikke er bakover kompatibelt.. hadde det vært mulig å kjøpt xp mce hadde jeg aldri kjøpt vista.. kjipt! Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Høyreklikk på installasjonsfila (.exe), velg fanen "Kompabilitet", deretter kryss av opperativsystemet du at det skal være kompatibelt med. Gjennta dette ved .exe fila som kjører programmet etter installasjonen. De aller fleste spill kjører i Vista hvis man gjør dette, dog kun noen få spill som krever det. John Kr: Det du sier er bare tull, det meste funker i Vista idag, kun at man på enkelte programmer må krysse av for kompabilitet. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
SimenHM Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Vista kommer ikke opp under kompatibel. fra 98 til xp.. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Vista kommer ikke opp under kompatibel. fra 98 til xp.. 9210556[/snapback] Du velger en slags 'bakovermodus', ting som funker i XP, kan man velge 'XP SP2' etc... ~ Mortis360 Lenke til kommentar
SimenHM Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 kjipt det gikk ikke.. står at exe filen har sluttet og virke. må jeg instalere det på nytt? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 John Kr: Det du sier er bare tull, det meste funker i Vista idag, kun at man på enkelte programmer må krysse av for kompabilitet. Kan bekrefte dette, har faktisk enda til gode å ikke få spill som funket i XP til å fungere i Vista... de fleste fungerer faktisk uten noen triks og jeg bruker Vista 64bit som i følge "ekspertene" skal være den mest inkompatible versjonen av Vista. Endel program slet jeg med i begynnelsen, men nå har det kommet oppdateringer til de fleste programmene. Det skal også legges til at dette kun gjelder programmer som krever spesielle drivere. Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 jeg sliter med å få bf 1942 til å funke med vista, ellers funker alle spill, selv eld gamle populus the beginning. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Husk at 64bits windows sin wow64 kun kan emulere tilbake til 32bits programmer. 32bits windows sin wow32 kan emulere tilbake til 16bits program. Når noen nevner "gamle" spill - er dette 16bits ? - i såfall kan det aldri funke på Vista64 bit. Lenke til kommentar
SimenHM Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 får ikke gudfaren eller drømmefall til å funke.. når jeg kjørte igang drømmefall måtte jeg istalere win på nytt...(reparere) Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Vil BF2 fungere i Vista 64-bit? Den funka fint i XP Pro 64-bit, men det er nå ett annet OS så. Lenke til kommentar
SimenHM Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Jeg har vista 64bit. så det vil si at jeg ikke for brukt spill jeg kjøpte for 1år siden? må si at vista er en smule kronglete. ser bra ut men... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 bf2 funker utmerket i vista x64. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Høyreklikk på installasjonsfila (.exe), velg fanen "Kompabilitet", deretter kryss av opperativsystemet du at det skal være kompatibelt med. Gjennta dette ved .exe fila som kjører programmet etter installasjonen. De aller fleste spill kjører i Vista hvis man gjør dette, dog kun noen få spill som krever det. John Kr: Det du sier er bare tull, det meste funker i Vista idag, kun at man på enkelte programmer må krysse av for kompabilitet. ~ Mortis360 9210531[/snapback] Ok, så alle spill som er laget for Win 98, ME og XP fungerer i Viste. Flott det viste jeg faktisk ikke. Fungerer Flight Sim 2004 og Flight Sim X i Vista også da? Tenkte å kjøpe X versjonen. Edit: skrivefeil Endret 5. august 2007 av John Kr Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Kanksje det det hadde vært interessant å lage en liste, vet at en kamerat av meg feks ikke har fått trackmania united til å fungere, greit å vite om det finnes noen settings som ordner det. (fikk han til å kjøre kompabilitet med XP, men visstnok uten hell). AtW Lenke til kommentar
OverCaffeinatedFightrpilot Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 er et os med 64bit mye raskere enn 32bit? Lenke til kommentar
SimenHM Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Noen som vet om en demo med dx10 som kan lastes ned nettopp fått nytskjermkort men får ikke ett eneste spill til å funke i vista. kabal i windows blir liksom ikke den ultimale testen av det.. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Ok, så alle spill som er laget for Win 98, ME og XP fungerer i Viste. Flott det viste jeg faktisk ikke. Fungerer Flight Sim 2004 og Flight Sim X i Vista også da? Tenkte å kjøpe X versjonen. Edit: skrivefeil 9210804[/snapback] FSX fungerer garantert i Vista. Om du ser på coveret til spillet så står det faktisk noe slik som "Games for Microsoft Windows" elns. med Vistalogoen ved siden. Har forsåvidt kjørt FS9 (2004) i Vista også, dog RC1 utgaven. Gikk tilbake til XP da ytelsen ikke lignet noe ting. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Noen som vet om en demo med dx10 som kan lastes ned nettopp fått nytskjermkort men får ikke ett eneste spill til å funke i vista. kabal i windows blir liksom ikke den ultimale testen av det.. 9210872[/snapback] På hjemmesidene til ATI kan du laste ned en del demoer. http://ati.amd.com/developer/demos.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå