sopranos66 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 hei alle sammen et lite spørsmål her... jeg er en tynn gutt på 14 år og er 192cm høy og veier ca 75kg og spiller fotball..jeg kunne godt tenkt meg og legge på meg en del kilo, målet mitt er og bli ihvertfall rundt 80-85kg tung. jeg har begynt å trene litt vekter også.. (vil bli mer kraftig) noen som vet hva jeg bør spise, og hvor mye? tar med glede imot seriøse svar Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 3 ordentlige måltider (frokost, lunsj, middag) om dagen er gull kombinert med trening hvis du ønsker å bygge muskler/gå opp i vekt. Gikk selv opp 10 kilo i militæret pga denne ordningen. Ja, det er stress å måtte lage mat hele tiden, men et sted må kiloene komme fra. Det nytter ikke med ett ordentlig måltid til dagen, selv om man ikke er sulten, hvis man har tenkt å gå noe særlig opp i vekt. Lenke til kommentar
sopranos66 Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 3 ordentlige måltider (frokost, lunsj, middag) om dagen er gull kombinert med trening hvis du ønsker å bygge muskler/gå opp i vekt. Gikk selv opp 10 kilo i militæret pga denne ordningen. Ja, det er stress å måtte lage mat hele tiden, men et sted må kiloene komme fra. Det nytter ikke med ett ordentlig måltid til dagen, selv om man ikke er sulten, hvis man har tenkt å gå noe særlig opp i vekt. 9210170[/snapback] oki, pleier ikke så ofte å spise lunsj, men frokost og middag spiser jeg hver dag, men skal jeg spise til jeg er helt stappet mett til hvert måltid? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 oki, pleier ikke så ofte å spise lunsj, men frokost og middag spiser jeg hver dag, men skal jeg spise til jeg er helt stappet mett til hvert måltid? 9210177[/snapback] Tja, noen mener at man skal bare pøse på med mat når man kombinerer dette med trening for å bygge muskler, men ikke vet jeg. Trening FØR måltider er også gull; dette hjelper på matlysten og du vil ofte komme til å spise mer automatisk bare fordi treninga har gjort deg sulten. Og hvis jeg ikke husker feil, så er dette bra for muskelbygging også. Ikke akkurat mitt felt dette her, så du får nok mye mer hjelp ved å lese litt hos iform.no Lenke til kommentar
sopranos66 Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Tja+ noen mener at man skal bare pøse på med mat når man kombinerer dette med trening for å bygge muskler, men ikke vet jeg. Trening FØR måltider er også gull; dette hjelper på matlysten og du vil ofte komme til å spise mer automatisk bare fordi treninga har gjort deg sulten. Og hvis jeg ikke husker feil, så er dette bra for muskelbygging også. Ikke akkurat mitt felt dette her, så du får nok mye mer hjelp ved å lese litt hos [url=http://www.iform.no/pub/art.php?id=146--><div class='quotetop'> ok takk ska du ha Endret 7. august 2007 av sopranos66 Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Øk antallet måltider til fem eller seks om dagen og spis mye proteinrik mat. Generelt sett kornblanding til frokost, brød eller kjøtt/kylling med ris til lunch, kylling og ris til middag. Fyll ellers på med annet snack som cottage cheese, kesam, tunfisk og annet som er proteinrikt og mettende. Lenke til kommentar
sopranos66 Skrevet 8. august 2007 Forfatter Del Skrevet 8. august 2007 (endret) havregrøt, er det bra å spise hvis jeg vil opp i vekt? det er jo bare rundt 13-14gram proteiner pr 100 gram havregrøt i det Endret 8. august 2007 av sopranos66 Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Spis 5-6 ganger til dagen, ikke 3. Prøv å få i deg mat ca hver tredje time. Havregryn til frokost er f.eks veldig bra, fordi det inneholder masse trege karbs som tilfører kroppen mye energi og varer utover dagen. Ellers er det selvsagt viktig at du får i deg tilstrekkelig med proteiner, siden disse fungerer som byggesteiner for muskler. Edit: Så ja, havregryn er veldig bra å spise vil du vil opp i vekt. Endret 12. august 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
sopranos66 Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Spis 5-6 ganger til dagen, ikke 3. Prøv å få i deg mat ca hver tredje time. Havregryn til frokost er f.eks veldig bra, fordi det inneholder masse trege karbs som tilfører kroppen mye energi og varer utover dagen. Ellers er det selvsagt viktig at du får i deg tilstrekkelig med proteiner, siden disse fungerer som byggesteiner for muskler. Edit: Så ja, havregryn er veldig bra å spise vil du vil opp i vekt. 9261555[/snapback] ok da skal jeg spise det ofte Lenke til kommentar
sissel- Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 for å legge på deg må du spise mer enn det du forbrenner. Lenke til kommentar
sopranos66 Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 for å legge på deg må du spise mer enn det du forbrenner. 9270195[/snapback] ok har spist meg ganske så mett i de siste dagene, har merket god framgang allerede Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 for å legge på deg må du spise mer enn det du forbrenner. 9270195[/snapback] Dette er egentlig hele nøkkelen. Om du spiser en gang om dagen eller hundre spiller ikke noen rolle. Alt som spiller noen rolle er at det går mer kalorier inn enn det du forbrenner. Og det motsatte gjelder naturligvis når man skal ned i vekt. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Du må bare spise mat. verre er det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå