Gå til innhold

Kan ikke åpne avi (divx) fil. Hjelp trengs visst!

Anbefalte innlegg

Omsider var den ferdig. Hadde lastet ned en avi fil på 765 mb. Tok sin tid.

Da jeg skulle åpne den fikk jeg beskjed om at filen ikke kunne åpnes. Dette var i Media Player 9.

Ok. Byttet til den derre DivX Playeren som følger med divx codec 5.0.2. Samme beskjed der. Har aninstallert codec 5.0.2 og installert NimoCodec 5.0. build 8, men kan enda ikke klare å spille av filmen. Har forresten også prøvd PowerDVD med samme resultat.

En rask høyreklikk på avifilen viser følgende informasjon:

Image size: 720 x 576 pixels.

Audio: 1024 kbps

Audio sample size: 16 bit

Audio Format: PCM <-- Kan dette ha noe å si?

Video:

Frame rate: 25 frames/second.

Det står ikke noe om comprimering eller Data rate.

Dette burde være en nøtt for dere. Håper på positive avar. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet. Lastet ned et program som heter GSpot og analyserte filen. Viste seg å være en Xvid fil. Måtte hente codec til dette og brukte noe som heter DivX_Total_Pack. Da fungerte filmen.

Vet ikke om dette hjelper, men du kan jo prøve det da!

Lenke til kommentar
DivFix

DivFix er et veldig kjekt program, men brukes jo som oftest på filer som ikke er komplett nedlastet. Veldig kjekt å sjekke kvaliteten før man laster ned resten.. "Rebuild Index" sier vel sitt.

DivFix ser visst også ut til å kunne reparere feil (errors), dog har jeg aldri hatt behov for å prøve dette..

Btw, har du klart å fyre opp den filmen nå, inoan?

Lenke til kommentar
DivFix

DivFix er et veldig kjekt program, men brukes jo som oftest på filer som ikke er komplett nedlastet. Veldig kjekt å sjekke kvaliteten før man laster ned resten.. "Rebuild Index" sier vel sitt.

Det programmet "kutter" slutten på filmen.

Jeg kjørte det på ei fil som var ødelagt og deler av filmen ble i allefall borte.

Nei, kjør heller virtualdub og fix filmen. Er mye sikkere og mye bedre.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg ikke igjen i dette. La oss si jeg har lastet 50MB av en DivX-film. Kopierer disse 50MB-ene til en annen plass på HD-en. Åpner DivFix 1.07 (som fulgte med Nimo Codec Pack) og åpner den fila på 50MB. Klikker på Rebuild Index, og voila, etter 3 sekund så kan jeg se på filmen i Windows MediaPlayer.

Virtualdub funker sikkert også bra, men hvorfor gjøre det vanskelig? Btw, alle bruker selvsagt det som fungerer best hos dem! Må bare forsvare DivFix, som jeg synes er et genialt lite program! :)

Og hvis du krysser av for "Keep the original file", så er det idiotsikkert også. Du mister ingenting!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...