bjern Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg skaffet meg en Barracuda V på 120GB fra Komplett. Satte den opp som primary master og startet opp. Kræsj ved post. Finner ut at min BIOS (Award 4.51PG på et Shuttle Spacewalker 661V31) ikke støtter større disker enn 33.8GB eller hvadetnåvar. Så jeg ser etter BIOS-upgrades på Shuttles hjemmesider. De har ingen som er nyere enn den jeg alt har. (07/07-99) Så jeg går til Seagates sider og laster ned DiscWizard. Dette programmet kan sette harddisken til å lyve om størrelsen sin til BIOS, og via et DDO (Dynamic Drive Overlay) som starter FØR operativsystemet gi tilgang til de resterende GB'ene. Høres vel og bra ut. Så jeg installerer det. Maskinen oppdager diskene og jeg får startet opp maskinen. BIOS finner disken og alt ser bra ut. Jeg partisjonerer en FAT32 på 32GB (for sikkerhets skyld) og installerer Win2000 på denne. Starter opp med skyhøye forventninger. "Kanskje jeg nå endelig får begynt på prosjektoppgaven?" Blå-død: STOP 0x0000007b : INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE HVA ER GALT? (Utenom meg som snart blir gal om jeg ikke får dette til). Med snill hilsen Bjørn Lenke til kommentar
bjern Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Oi. Å reinstallere DDO etter installasjon av systemet fungerte. Jipp! - Bjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå