makila Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Hei! Har nettopp kjøpt meg en D80 med 18-70mm... Og jeg trenger vel en sekk til den etterhvert. Egentlig hadde jeg tenkt meg en vanlig sekk, men jeg ser også at en "sekk" med en stropp over skuldern hadde vært praktisk. Da kan jeg bare "dra" den over på siden om jeg skulle trenge å få fram kamera fort. Om noen skjønte hva jeg mente med det? Men tenker fortsatt også på en vanlig sekk, så fyr løs med ambefalinger Jeg har ikke lyst på en vekse som henger og slenger ned, det må være en "sekk" som sitter fast på ryggen. Men greia er at den trenger ikke være så fryktelig stor, da jeg ikke har et stort D2x med 6 objektiver å drasse på... Men selfølgelig må den kunne ha litt ekstra plass da. Jeg kommer jo til å kjøpe litt ekstra utstyr etterhvert, minnekort, et objetiv til osv... Ja, altså en mellomting Prisklassen; jeg kan tenke meg noe rundt 1000 kr eller under er greit Mvh Marius Kinge Endret 4. august 2007 av Mariuslk Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Lowepro SlingShot 200 AW Har denne og rommer: Nikon d80 med en Sigma 50-150 på montert Nikon 85mm Nikon 18-70 Nikon sb-600 Manuall Minnekort 2 x filter, foruten de som er på objektivene Kata regntrekk Kabler Batterilader Gir deg superrask tilgang til Kamera. Skulle ønske at jeg hadde sele rundt magen og, da den ikke henger helt med når jeg kaster meg rundt på bakken. Da må jeg ha noe som sitter klistra, og det er det egntlig ingen sekker som gjør Uansett finnes den i en mindre versjon også Lenke til kommentar
makila Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Takk for det! Den så jo ganske fin ut, var kanskje litt større enn jeg hadde tenkt meg.. Men nå hadde ikke jeg tenkt på at jeg skal ha alle kabler, og lader og alt det der oppi. For det må jeg jo nesten ha, når jeg er på tur og sånt. Jeg får se litt på den Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 I min Lowepro Mini Trekker AW får jeg med D50 (litt mindre enn D70) med Tokina 12-24mm påmontert (Samt påmontert solblender), Tamron 70-300mm (med solblender påmontert, Nikon 50mm f/1.8, SB-800 og kit-objektivet. Da har jeg ennå plass til Sigma 150mm som snart kommer i hus. + batteri, stativ, minnekort, deksler, filtre og en matpakke. Eller så har jeg en veske til D50 kit og Tamorn 70-300mm. men det er veske. LowePro Rezo 160 AW Lenke til kommentar
makila Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Den så også bra ut Skal jeg ha vanlig sekk, blir det vel noe sånt... Men jeg ser du får Mini Trekker Classic og Mini Trekker AW, du understreket AW. Hva er forskjellen på disse? Jeg så det var litt forskjellig design, og at AW var vanntett... Hvor vanntett er noe sånt a? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Den så også bra ut Skal jeg ha vanlig sekk, blir det vel noe sånt... Men jeg ser du får Mini Trekker Classic og Mini Trekker AW, du understreket AW. Hva er forskjellen på disse? Jeg så det var litt forskjellig design, og at AW var vanntett... Hvor vanntett er noe sånt a? 9210899[/snapback] Jeg gikk i striregn i 7 timer, og det eneste jeg så av fukt, var det som kom gjennom glidelåsen, men det var ikke mye, en halvsirkel på 10cm radius. AW= All Weather, så det skal holde bra. Classicen er ikke med stativ feste så vidt jeg vet. Jeg fant alt av ekstra lommer på AW, som veldig nyttig. Og prisforskjellen er minimal, så... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Takk for det! Den så jo ganske fin ut, var kanskje litt større enn jeg hadde tenkt meg..De har en litt mindre versjon også, som heter Slingshot 100 AW som bør passe deg bra om 200 AW er litt for stor. Lenke til kommentar
makila Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Mr. Olsen: Aha, det er det AW står for ja... Selfølgelig Jeg lurer på om det ikke blir en slik en, eller en Slingshot 100 AW f.eks. Jeg får tenke litt mer på det Afseth: Se der ja, den ser ut til å passe midt i blinken Sånn type sekk er sikkert veldig praktisk, men lurer på om den sitter like godt på ryggen som en vanlig type, f.eks. den Mr. Olsen viste til... Noen som vet om noen butikker som har disse? Da kunne jeg gått å sett ltt på de i før jeg bestemmer meg... Endret 5. august 2007 av Mariuslk Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jeg har Slingshot 200 AW, den er god til sitt bruk, men ikke noe å drasse med deg på fjelltur da den er ukomfortabel å bære. Men til små turer av timers varighet er den helt grei. Jeg skal sjekke ut de nye Vertex sekkene til Lowepro, de ser ut til å være meget gode. Lenke til kommentar
makila Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Jeg har Slingshot 200 AW, den er god til sitt bruk, men ikke noe å drasse med deg på fjelltur da den er ukomfortabel å bære. Men til små turer av timers varighet er den helt grei. Jeg skal sjekke ut de nye Vertex sekkene til Lowepro, de ser ut til å være meget gode. 9215491[/snapback] Jeg så litt på den minste Vertex sekken, men den ble desverre for dyr. Jeg går nok for Mini Trekker AW etterhvert, men jeg skal se litt til på Slingshot 100 AW også Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg har Slingshot 100AW og er veldig fornøyd. Den er, som allerede nevnt, velegnet til små turer; f.eks. i byen. Jeg har plass til en Canon EOS350D med Tamron 17-50mm, en Tamron 70mm-300mm og et annet kompakt objektiv. Jeg har fortsatt plass til en blitz. Jeg har tenkt å skaffe meg en større sekk som har plass til laptop og alt kamerautstyr med ladere og annet, senere. Tom Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 På lengre fjellturer har man vel med seg en annen sekk en rene fotosekker også, eller? Jeg har stort sett min sekk liggende i bilen jeg da. Tar med meg kamera og stort sett bare et objektiv på korte turer Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 På lange turer kan manikke gå med veske (!) En sekk er det eneste som duger for meg, iallefall. Besteg 2 meget bratte topper med den sekken, og den satt som klistra. Stativet og kameraet var ganske lett tilgjengelig, hele tiden, og trengte ikke lange tiden på å pakke opp og ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå