exin89 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Jeg har en ford sierra 2.0i CL 4x4. Det står en 2.0 DOHC motor i den. Lurer da på om det er noe vits i å bytte bensindyser til ett hakk større, Evt samme som står i Cossie motoren. Hvis ikke det er de samme som står i disse motorene. Det er Bosch #0280150743 dyser. Er det noe jeg kan gjøre for å få litt mere power i bilen? Har overhala motoren nå, og avbalansert det meste, og slipa opp kanaler for bedre gjennomstrømning og aerodynamikk der. Fjerna alle skarpe kanter som stopper en jevn luftstrøm. Toppen er høvla 0.35mm pga ett hakk i den. Dette vil jo gi litt ekstra power. Noe mere jeg da kan gjøre? Skal kjøpe racing katalysator istedenfor standard da dette mest sansynlig vil hjelpe litt. Og evt bytte hele eksosen til litt større eller med bedre potter. Mere kommer jeg ikke på i slengen. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 nå har ikke jeg SÅ peil på bil, men vil gjette på at cool air intake om jeg kan kalle det det, eller et powerfilter åp godt norsk, vil hjelpe ltit i par med litt større dyser.... jo mer luft du får inn jo mer bensin fåru inn.. prinsippet av turbo og kompressor Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 nå har ikke jeg SÅ peil på bil, men vil gjette på at cool air intake om jeg kan kalle det det, eller et powerfilter åp godt norsk, vil hjelpe ltit i par med litt større dyser.... jo mer luft du får inn jo mer bensin fåru inn.. prinsippet av turbo og kompressor 9210096[/snapback] Sant det. Har tenkt til å bytte luftfilter, men da skal jeg ikke bare bytte filterboksen til ett konfilter, men jeg skal ha ett rør som gradhvis blir større utover for å få mest mulig luft inn. Og mest mulig aerodynamisk luftstrøm inn i røret. Hvis ikke jeg har det vil det få lite effekt. Det finnes jo såkalt "elektrisk kompressor" til å sette i luftfilter røret, men det er så dyrt så det gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Ikke sett på større dyser, motoren vil bare få for mye bensin hele registret oppover. Ingen av disse elektriske jukse-greiene fungerer, du vil bare tape effekt. Skal du ha mer effekt er det på tide å bytte kammer og å få en proff portejobb gjort Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Kammer, proff porting, grenrør, eksos, større dyser, og omprogrammering av ecu (for at dysene skal komme til sin rett) Men hvis du synes 1000 spenn for en elektrisk (ubrukelig) turbo/kompressor er dyrt, så tørr jeg ikke si hva dette koster Men dette øker effekten da, noe en elektrisk turbo IKKE gjør, med en sånn montert, så MINSKER faktisk effekten Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Ikke sett på større dyser, motoren vil bare få for mye bensin hele registret oppover. Ingen av disse elektriske jukse-greiene fungerer, du vil bare tape effekt. Skal du ha mer effekt er det på tide å bytte kammer og å få en proff portejobb gjort 9212581[/snapback] Porting av kanaler er allerede gjort, og jeg ville nok kalle det oppimot like godt som noe proff jobb. Har vurdert å bytte kammer, men tror jeg venter med det. Liker egentlig å ha en bil som går godt over hele registeret, noe den gjør nå. Har også en høyeffektscoil på som ga merkbart mere power. Nye plugger hadde nok vert en ide også. Ettersom hva jeg skjønner vil EFI anlegget sørge for at dysene gir det de skal selvom jeg har ett hakk større, men det vet jeg ikke så mye om. Kommer nok ikke til å bytte dyser med det første. Men får se Kan jo være at jeg får tak i noen litt vassere kammer etterhvert, men blir nok til å kjøre med den "trimmen" jeg har gjort nå. Nye grenrør og eksos er også en mulighet etterhvert. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Bytter du til større dyser, så gjør ikke EFI`n din noe med det, den kjører på som den ville gjort med orginaldysene, så du vil få inn mere bensin på HELE registeret, også på tomgang... noe som resulterer i "drukning"... også vil den bruke mye mere bensin, og ecu takler ikke signalene den får fra lambda, da di også blir feil med større dyser... Så du MÅ omprogrammere ecu for at det skal bli riktig Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Bytter du til større dyser, så gjør ikke EFI`n din noe med det, den kjører på som den ville gjort med orginaldysene, så du vil få inn mere bensin på HELE registeret, også på tomgang... noe som resulterer i "drukning"... også vil den bruke mye mere bensin, og ecu takler ikke signalene den får fra lambda, da di også blir feil med større dyser...Så du MÅ omprogrammere ecu for at det skal bli riktig 9221874[/snapback] Ok da dropper jeg det foreløpig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå