magnus85 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Tvn er en 42pv1, 850x720 eller noe i oppløsning og det blir jo da alt for smått da dette er hverdags pcn min som blir brukt til alt fra og spille musikk til filmredigering og mye nett surfing generellt. Hva oppløsning bør jeg ha her og hvordan bør jeg ha den? Lenke til kommentar
Filla Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Tja, du må bruke TVn din sin optimale oppløsning, selv om den virker svært lav i forhold til TVs størrelse. Husk en TV-skjerm er IKKE en dataskjerm, og har som regel MYE lavere oppløsning. På den annen side sitter man vanligvis 2-3 meter fra en TV i motsetning til en dataskjerm som man gjerne bare er 30-40 cm fra. Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Er jo skalering på dvi inngangen i tv`n så kan fint kjøre 1600x1200 også, men ikke nubbe sjans til og lese teksten :/ kjører 1152xnoe nå.. funker det, men hadde vært fint og høre andres tanker rundt dette. websurfing i 820 oppløsning utgår, den støtter jo forøvrig xga mener jeg og ha lest, mulig dette er en form for skalering. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Display Resolution : 852 x 480 Det er den maksimale oppløsningen på Sony plasma 42PV1. En DVI-inngang skalerer ikke opp (og heller ikke ned) datasignaler. Du vil ikke kunne får høyere oppløsning enn hva skjermen din kan håndtere uansett hva du setter PC'n til å levere. Dette er også en plasmaskjerm, som er betraktelig svakere på å vise PC-bilder enn hva en LCD-TV er. På den annen side er (eller var) plasma bedre på video. Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 7. august 2007 Forfatter Del Skrevet 7. august 2007 Ja det er greit nok, jeg er ikke så inn i akkurat den plasma verden, men som du skrev "du MÅ bruke tvn sin resulation, og det er i og for seg ikke sant, for det fungerer jo fint med høyere oppløsning og, det spørsmålet mitt var, stue pc til og: dvs Servern til hele hifi anlegget mitt, alt går igjennom pcn, kjører hd-dvd i spiller, og en dreambox ved siden, merer trenger man ikke. Og da lurer jeg igjen på; Hvilken resulation BØR jeg bruke? Det er rett og slett hoved pcn som jeg har alt mulig på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå