bjkr Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hei=) har et kamera (nikon d 40) tok masse bilder med det så forsvant ca 300 bilder sånn plutselig, men det var igjen 99 bilder tok 1 bilde etter det men er de helt borte da er det noen som kan hjelpe meg... noen som vet om noen programmer som funker, eller er alle bildene borte. det står at det er 100 bilder igjen men så de er på minnebrikken egentlig skulle det vært mange fler. Noen som kan hjelpe meg? KristianB Lenke til kommentar
kak Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hm, sikker på at ikke bildene ligger fordelt på flere mapper på minnekortet? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) For det første, om du mister bilder, IKKE ta flere bilder med det kortet. Bildene ligger nok fortsatt på kortet, men tar du flere bilder og overskriver de, så har du ingen sjanse til å få de tilbake. Med en gang du opplever noe slikt, ta kortet ut av kameraet og bruk egnet program (søk på Image Rescue eller lignende. GetDataBack har jeg også hørt er et bra program) eller be en fotobutikk om hjelp. Satsene varierer vel litt, men hvis vi klarer å redde bildene fra en kundes minnekort, koster det 250 kroner. Kjøp så et NYTT minnekort (eller dra dit du kjøpte det... har du kjøpt det i en butikk, blir det byttet på stedet. Fra en nettbutikk må du nok vente noen uker på nytt kort). Et minnekort som har vært ustabilt én gang, blir det lett igjen. Og kjøp et kjent merke som f.eks Sandisk. Men Twinmos og ukjente merker skal man holde seg langt unna... da skjer slike ting oftere enn om du har et Sandisk kort. Endret 5. august 2007 av Afseth Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Har samme problem. Tok opp video med kameraet mitt, også sa det at minnebrikken var full, og så var plutselig alle bildene borte. Har forsøkt med GetDataBack, men resultatene er ikke kjempegode, ca 1/4 av bildene er helt i orden. De andre bildene er lappetepper av opptil 3-4 forskjellige bilder, eller ikke noe bilde i det hele tatt. Bruker en litt gammel versjon (2.31) av programmet da, så det er jo mulig å prøve med en nyere en. Noen som har prøvd ImageRescue og kan si om det er verdt å prøve? Lenke til kommentar
bjkr Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Prøvde getDataBack trail versjonen. Det var noen bilder som har smeltet sammen. kommer nok til å kjøpe programet i løpet av uken.... Lenke til kommentar
Zetec Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Jeg kjøpte dette programmet og fant en del bilder på mitt gamle minnekort. Problemet er at jeg ikke får åpnet bildene etterpå. De kommer opp som IMG_225.jpg og IMG_226.jpg og er på den størrelse de skal være i. Er det noe annet program jeg kan kjøre bildene igjennom for å få de opp? Noen bilder kan og forhåndsvises men får feil ved åpning. (prøvd Paint, Photoshop og browser) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå