_vamecum Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 En fordel med PS3 når det gjelder minne, er at PS3 vel uten særlig store problemer, kan støtte et virtual-memory scheme siden alle units har hdd. Om folk som programmerer på den ikke gjør det, da er de litt teite Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Nei, har ikke sagt noe om prioriteringen jeg.. Men jeg har null tro på at denne spillmotoren kommer til å utmerke seg særlig på PS3, når dem ikke ønsker å optimalisere for PS3 sine styrker, eller kravle ned i det rottehullet som han sier. Jeg som PS3-eier synes det er dumt, om andre synes det er underholdning. :-/ Litt merkelig at folk klager på EA, men ikke på ID, når Carmack annonserer at de vil ta samme rute. Tross alt var det mye værre sist generasjon. 9216476[/snapback] Hadde han fått det som han ville uten press fra andre hold tror jeg dette hadde blitt et PC spill. Det er der Carmack sin spill hører hjemme, hvor han kan dra nytte av ikke bare det som ligger tilgjengelig for han nå, men det som kommer fremover, og spillene hans krever rett og slett mus og tastatur for å kunne bli spilt slik de er ment i multiplayer. Konsollversjonene av ID spill har alltid vært noen trasige affærer for min del når jeg hvor hyperfort multiplayeren på spillene skal være. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Slik sett er det vel strengt tatt få som har erfaring med Cell type maskiner, men med Carmacks erfaring stiller han mye sterkere enn de andre. Han er jo ikke akkurat "noob" når det kommer til spillprogramering og vet nok helt sikkert både hva han skal se etter og hva han selv ikke helt liker. PS3 kan være så fantastisk maskin den vil i skolesammenheng, det bryr meg mitt i døyten. Vil jeg gå skole søker jeg meg inn på skole, jeg vil spille spill. Ble lei av de "lek og lær" spillene vi hadde på skola, nå vil jeg ha fart, blod, humor og gørr. Ikke algebra, logaritmer, sannsynelighet og annet pjatt. 9210975[/snapback] Ja, for spillmotorer benytter seg jo ikke av algebra, logaritmer, sannsynlighet og annet pjatt..? Spillmotorer ER i hovedsak algoritmer, matematikk og fysikk. 9217085[/snapback] Nå var det heller ikke slikt men heller, du misforstår tydeligvis innlegget mitt med vilje. Jeg snakker om spill, ikke skoleoppgaver. Er det meg du sikter til her? Isåfall lurer jeg på hva du mener med hobbytekniker? Har forøvrig aldri sagt jeg er noen proff, jeg bare påpeker en faktafeil og noen suspekte uttalelser Carmack har hatt. 9217118[/snapback] Sikter til de som føler seg truffet. Vær gang der er noen med bred erfaring innenfor spill, som f.eks Molyneux, som utaler seg om f.eks slike ting, så er der alltid noen som skal vise seg større enn dem. Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Fakta er nå en gang fakta samma hvor mye kompetanse og hvilken bakgrunn de som bestrider de har.. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Det store problemet de tydeligvis støter på litt for ofte på PS3 er som Carmack sier: “Dammit it’s out of memory on the PS3 again, go crunch some things down”. Da betyr det ikke så mye om tallet er 5 MB eller 5 GB, selv om det nok hadde vært fred i verden hvis han hadde gjengitt korrekte tall. Endret 6. august 2007 av trydis Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Nå var det heller ikke slikt men heller, du misforstår tydeligvis innlegget mitt med vilje. Jeg snakker om spill, ikke skoleoppgaver. Nei, jeg ser absolutt ikke poenget ditt. Du kritiserer Cell fordi det er en "skoleting", mens du vil ha spill. Men det blir jo bare teit når alle "skoletingene" du ramser opp alle er relevante deler av spillprogrammering. Sikter til de som føler seg truffet. Vær gang der er noen med bred erfaring innenfor spill, som f.eks Molyneux, som utaler seg om f.eks slike ting, så er der alltid noen som skal vise seg større enn dem. Viser jeg meg større enn Carmack fordi jeg påpeker en innlysende faktafeil, og fordi jeg sammen med brorparten av IT-verdenen mener flere kjerner er fremtiden? Endret 6. august 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
GauNodachi Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Jeg har fulgt med på så og si alt utviklerne har sagt og jeg kan konkludere med én ting. Alle sammen har forskjellige preferanser. Kom utspill fra forskjellige utviklere hvor noen elsker PS3, og andre hater den med tanke på å utvikle spill for den. La oss få frem essensen i saken. Carmack liker ikke PS3 og han har sine grunner. La oss nå bare vente til noen andre utviklere prater dritt om 360 eller utrykker elsk for PS3. Da blusser en ny slik fanboy diskusjon opp. Jeg tror alle maskinene er ganske bra med sine fordeler og ulemper. Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Carmack hakke peiling hvis han kritiserer PS3.. J/K Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 (endret) Carmack hakke peiling hvis han kritiserer PS3.. J/K 9228118[/snapback] Det værste av alt er at jeg faktisk tror du mener dettte helt seriøst i hjerteroten din! Edit: Leif tok jammen med turen innom igjen. Endret 7. august 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Jeg har fulgt med på så og si alt utviklerne har sagt og jeg kan konkludere med én ting. Alle sammen har forskjellige preferanser. Kom utspill fra forskjellige utviklere hvor noen elsker PS3, og andre hater den med tanke på å utvikle spill for den. La oss få frem essensen i saken. Carmack liker ikke PS3 og han har sine grunner. La oss nå bare vente til noen andre utviklere prater dritt om 360 eller utrykker elsk for PS3. Da blusser en ny slik fanboy diskusjon opp. Jeg tror alle maskinene er ganske bra med sine fordeler og ulemper. 9222945[/snapback] Sid Meier, Hideo Kojima er PS-fanboys. Carmack er Xbot. Dennis Dyceck er Nintendo-fanboy (etterpå han fikk litt tilsnakk). Forøvrig er Geofrank mye > Carmack.. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Forøvrig er Geofrank mye > Carmack.. 9228321[/snapback] L and an O and a L, snakker vi høyde her eller? Lenke til kommentar
trydis Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Ahh det britiske bandet som spiller progressiv rock og ble startet tidlig på 80-tallet. http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_(band) Spøkefugl du KongRudi Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Det værste av alt er at jeg faktisk tror du mener dettte helt seriøst i hjerteroten din! Edit: Leif tok jammen med turen innom igjen. 9228275[/snapback] Hadde vært litt trist å si noe annet enn positivt til mannen som ga meg Doom og Wolfenstein3d før jeg begynte på ungdomsskolen Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det værste av alt er at jeg faktisk tror du mener dettte helt seriøst i hjerteroten din! Edit: Leif tok jammen med turen innom igjen. 9228275[/snapback] Hadde vært litt trist å si noe annet enn positivt til mannen som ga meg Doom og Wolfenstein3d før jeg begynte på ungdomsskolen 9230190[/snapback] Jeg bøyer meg i støvet og beklager Slik går det når man bygger seg opp meninger om personer på ett forum litt for fort Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Carmack er Xbot. Forøvrig er Geofrank mye > Carmack.. 9228321[/snapback] wow... noko meir du skal dra utav r*** di? Korleis kan du kalle nokon som i alle år i bunn og grunn har satsa på PC plattformen xbot? Grunnen til at han gjekk for xbox(1) har heilt sikkert noko med det faktum å gjere at xbox(1) var jo ein liten PC. Forøvrig, geofrank er heilt sikkert kjempeflink - men å seie at han har betre peiling enn Carmack blir litt for dumt. Det må dykk og innsjå. Å begrunne dette ved at ein journo mest sannsynleg har tolka kva Carmack sa, på litt feil måte, og difor kom ut som faktafeil, dett på sin eigen urimeleghet. Dersom det til dømes er eit videoklipp/soundbyte der Carmack seier akkurat dette, er det straks noko anna. In 1999, Carmack appeared as number 10 in TIME's list of the 50 most influential people in technology.Jau, eg ser lett korleis 'the average geek' på diskusjon.no kan gå forbi det der. Easy. Endret 8. august 2007 av dark by design Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) (ikke helt rett avstegningsvalgt av meg først) Jeg stenger denne grunnet at saken er ferdigdiskutert. Nå diskuteres det bare om bagateller og annet unødvendig off-topic materiale. Stenges Endret 8. august 2007 av TCi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg