Gå til innhold

Band fra dette tiåret som vil bli husket om 20 år

steinar2000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, for meg vil hvertfall Opeth bli godt husket, selv om de teknisk sett starta opp på 90-tallet. Deres store gjennombrudd og beste albumer (etter min mening så klart) kom ikke før etter 2000, så velger å tro de holder seg innenfor rammene her. De pushet grenser og nyter stor respekt i nesten alle metal-miljøer. Selv om de nå går en litt usikker framtid i møte, har de allerede oppnådd veldig høy status.

Jeg sliter faktisk litt med å komme på band fra etter årtusenskiftet jeg tror vil bli lenge husket. Enten så er det nok jeg som er veldig opphengt i eldre musikk, eller så er det forferdelig mange "døgnfluer" nå til dags. Godt mulig begge deler! :p

Lenke til kommentar

Dette er et vanskelig spørsmål. I mine øyne har dette vært et dårlig tiår innen musikken... Om Mew fortsetter å utvikle seg, har de en mulighet til å bli husket en god stund. Opeth vil nok bli husket i mange år framover. Hmm... Sigur Ros har nok mulighet til det, selv om jeg syns det siste albumet var en stor skuffelse. Mastodon kanskje. White Stripes burde bli husket.

Nei, det er dårlige tider. Paris Hilton, Britney Spears og David Beckham er vel dette tiårets største "rockestjerner"...

Endret av Toa
Lenke til kommentar
Deres store gjennombrudd og beste albumer (etter min mening så klart) kom ikke før etter 2000, så velger å tro de holder seg innenfor rammene her.

Det syns jeg er helt greit. Deep Purple og Led Zeppelin er jo band som startet på 60-tallet, men tror ikke noen syns det er feil å kalle det 70-talls band for det.

Lenke til kommentar

Audioslave vil bli husket, eller de vil iallefall hjelpe folk i å huske de foregående bandene til bandmedlemmene.

Chris Cornell er en utrolig god vokalist, kanskje den beste innen hard rock-sjangeren.

Morello og co. fortsatte der de slapp fra RATM

Førsteplatene er den beste platen dette tiåret, og de var også kjent som et godt live-band. (Konserten på Quart-festivalen i 2005 var strålende)

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Ikke godt å si hvordan musikken vil utvikle seg de neste 20 årene, men disse bandene vil jeg garantert huske om 20 år:

-Infected Mushroom

-Opeth*

-The Mars Volta

*ang. Opeth er jeg ikke sikker på når de virkelig slo gjennom. Mener å ha hørt at det var da de slapp "Blackwater Park" i 2001, så jeg forholder meg til det.

Lenke til kommentar
Audioslave

9233639[/snapback]

Tviler sterkt på det. Soundgarden, derimot, vil nok bli husket.

9234675[/snapback]

Men de slo ikke gjennom dette tiåret.

9234980[/snapback]

Nei, men poenget var at Chris Cornell nok heller vil bli husket for Soundgarden enn for Audioslave. Audioslave er et band som fikk mest oppmerksomhet fordi medlemene kom fra to av 90-tallets største og beste band, ikke fordi musikken var spesielt bra.

Lenke til kommentar

Dimmu Borgir? de slo ikke skikkelig igjennom før Puritanical Euphoric Misanthropia i 2001, og (tror jeg) er det eneste (melodisk/symfoniske) black metal bandet som har vært på 1. plass på Vg-lista top 40 og høyt oppe på Billlaboard lista.

Lenke til kommentar
Nei, men poenget var at Chris Cornell nok heller vil bli husket for Soundgarden enn for Audioslave. Audioslave er et band som fikk mest oppmerksomhet fordi medlemene kom fra to av 90-tallets største og beste band, ikke fordi musikken var spesielt bra.

9239528[/snapback]

Men det blir uansett off-topic i denne tråden.

Gjelder tråden generelt kjente band (som kan hamle opp med The Rolling Stones osv) eller store band i "egne" kretser?

9239543[/snapback]

Ikke godt å si. Trådstarter har ikke gitt et konsist fornuftsgrunnlag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...