Gå til innhold

Band fra dette tiåret som vil bli husket om 20 år

steinar2000

Anbefalte innlegg

Jeg tror at coldplay kommer til og bli husket om 20år. De slapp ut sin første singel, "Yellow" i 2000. Etter d så har de solgt ca. 30 millioner album. De har forøvrig gitt ut tre album. Bandet er kjent for rolig og melodiøs rock. Alle som følger litt med i dagens musikkbilde har hørt om coldplay.

Hvis vi ser litt mer på norske band som jeg tror kommer til og bli husket i norge, så tror jeg at Kaizers Orchestra kanskje vil bli huska om 20år. I norge vel og merke.

Eirik :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første bandet som slo meg var The Killers, som har gitt ut to veldig gode album, men som på den andre siden ikke har revolusjonert musikken på noen måte. Men de har dog, en veldig egen "sound" noe som kan bidra til at de huskes.

John Mayer er også en strålende musiker, han mestrer både mainstream-pop samtidig som han er en ekte bluesgitarist.

To andre band som også kommer frem er Bloc Party og Wolfmother;

Bloc Party var jo en av pionerene innen indie-sjangeren/bransjen. Wolfmother førte til at mange unge oppdaget eldre, geniale band som Led Zeppelin og Black Sabbath som man hører de er tydelig inspirert av.

Tiden vil vise.. :cool:

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Howard Shore. (ja, han har laget mye bra tidligere, som The Gladiator, Lion King, Braveheart og Silence of The Lambs), men måtte bare nevne han.

9212416[/snapback]

James Horner, takk!

9212430[/snapback]

whoops :blush:

Blander ALLTID de to av en eller annen grunn... Men leser jo nå at det er band trådstarter vil ha, så det blir Off topic i likhet med denne posten.

Lenke til kommentar
Band som slo igjennom dette tiåret, startet opp i slutten av 90, og som kommer til å bli husket for å ha revolusjonert metallsjangeren: Nightwish  :love:

9211030[/snapback]

De har ikke akkurat revolusjonert metall-sjangeren, men jeg tror også de vil bli husket om 20 år. Albumene Once og Century Child viser bare hvor en utrolig god komponist Toumas Holopainen er.

Ikke så verste musikere heller er de ;)

Endret av Blikeng91
Lenke til kommentar
Bloc Party var jo en av pionerene innen indie-sjangeren/bransjen.

9215409[/snapback]

Akkurat det mener du vel ikke? Indie-sjangeren har sine røtter i åttitallet, mens Bloc Party ga ut sin første demo i 2003 :)

9223817[/snapback]

Klarte ikke å finne riktig ord når jeg skrev det innlegget, men jeg mener at de var et av bandene som startet indie-bølgen/post-punk-bevegelsen som startet nå på 2000-tallet.

Lenke til kommentar

los lonely boys tror jeg faktisk(jeg er ikke helt sikker på når de satrtet opp) vil bli husket. De er et band som faktisk er flinke til å skrive gode og solide låter, samt at de er ganske kjent allerede.

Dessuten er de veldig originale. De spilelr liksom ikke

"tradisjonell musikk 2007"

http://www.youtube.com/watch?v=fjC4HXwLzBU...related&search=

Eller vil jeg si mars volta. Har ikke hørt mye av de, men de også er et ganske solid band på mange måter. vet helelr ikke når disse startet,men så langt av det jeg har hørt vil jeg tro at de vil bli godt husket!

http://www.youtube.com/watch?v=mIwTxkTEUqY

legger ved to eksemlper på hvilke sanger jeg mener er veldig gode fra disse to bandene. Det er langt i fra den sjangern jeg hører på. Jeg hører på hard rock og gitarinstrumentaler. Men der finnes det hvertfall ingen artister som kommer til å bli husket fra dette tiåret!

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Klarte ikke å finne riktig ord når jeg skrev det innlegget, men jeg mener at de var et av bandene som startet indie-bølgen/post-punk-bevegelsen som startet nå på 2000-tallet.

9224623[/snapback]

Hørte på en fin post-punk-plate på vei til jobben i dag tidlig, faktisk. Wire - Chairs missing, fra 1978 :)

Altså, det er mulig at Bloc Party hadde en mainstream-hit med en indie-utgivelse (noe som egentlig er en selvmotsigelse, i og med at indie omtrent pr definisjon ikke er mainstream), og at de dermed har gjort mainstreampublikumet mer oppmerksom på indie-aktig musikk (hurra for skjeve lyder!), men at de skal ha startet en "indie-bølge" eller en "postpunk-bevegelse" (post hvilken punk, Green Day style "punk"?) stiller jeg meg tvilende til.

Ikke et vondt ord om Bloc Party forøvrig, og det er heller ikke meningen å være altfor kverulerende, men når du nærmest framstiller indie og post-punk som nye sjangrer så må man nesten få lov til å bli litt tverr :!:

Lenke til kommentar
Linkin Park, Marilyn Manson, Korn og Slipknot vil i alle fall bli husket av meg tongue.gif

Oh, please! Den eneste grunnen til at noen av de 4 bandene kommer til å bli husket om 20 år, er ved at en stakkar finner de i en gammel eske på bakrommet av en luguber jalla-sjappe... *tsjuu! I spit on your statement*

Lenke til kommentar
Jeg tror Queens of The Stone Age vil gjøre seg husket, spesielt som et godt liveband, et band som selv ikke-fans kan nyte å se live. Dette er noe jeg merket allerede på Hove.

9213875[/snapback]

Kødder du eller? Jeg så de på Roskilde, og gikk etter 30 min fordi det var så latterlig kjedelig. Ingen kontakt med publikum, f.eks. Og jeg er faktisk fan, altså. Blir de husket om 20 år er det IKKE pga live-spillinga.

Lenke til kommentar

Tror de fleste bandene som blir husket om 20 år ikke er fra dette tiåret, sikkert noen som blir husket, men det kommer ut enormt mye døgnmusikk nå til dags.

Regner med at de fleste bandene innen bestemte sjangrer ( f.eks. metal ) Kommer til å holde seg, for folk som hører på det søker gjerne de samme bandene, hvis noen forstår hva jeg snakker om.

Mesteparten av popen på hitlistene ( enkelte bra band blir også rotet innpå der ) er nok ikke så lenge-eksisterende.

Lenke til kommentar

Tja, Explosions in the Sky, Sigur Rós, Muse vil kanskje bli husket på samme måte som King Crimson og lignende halvveis glemte gamle perler som alle som er musikkinteressert har hørt om.

Forhåpentligvis blir Mew også husket sånn, men det blir litt vanskelig å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...