steinar2000 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Noen som har noen forslag om band fra dette tiåret som kommer til å bli husket om 20 år? Selv tror jeg egentlig den eneste reelle kandidaten her er White Stripes (ja, jeg vet at de slapp ut debutplata i 1999, men det er ikke før i dette tiåret de slo igjennom). Eneste bandet som har kommet opp nytt, har en sånn nogenlunde gjevn platekatalog, og som har solgt temmelig bra til å være et band. Og forresten; Vær så snill og ikke prøv å være raddis ved å nevne indieband ingen har hørt om som (The Hold Steady etc. you name it.) #Emnetittel endret litt av cun pga mange misforståelser# Endret 9. august 2007 av cun Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Uten at jeg er fan av noen av disse bandene så tror jeg Iron Maiden og metallica kommer til å bli husket. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Jeg tror Opeth vil bli husket ganske bra om 20 år. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Spørs ikke det hvem man spør da? Folk hører på forskjellig musikk og vil derfor ha forskjellige minner i ettertid. Om man skal nevne Metallica og Maiden kan man legge til RHCP i samme slengen. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Uten at jeg er fan av noen av disse bandene så tror jeg Iron Maiden og metallica kommer til å bli husket. 9208995[/snapback] Tenkte egentlig mest på band fra dette tiåret. EDIT: Presisering: Som slo igjennom i dette tiåret. Begge de banda du never nøt suksess allerede på 1980-tallet. Endret 4. august 2007 av Bricklayer Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Trådstarter spør om hvilket band fra dette tiåret (eller som slo gjennom i dette tiåret, som han legger til) dere tror vil bli husket om 20 år. Såvidt meg bekjent, er verken Metallica, Iron Maiden, Opeth eller Red Hot Chili Peppers fra dette tiåret eller slo gjennom da (kanskje Opeth? Jeg kjenner ikke godt nok til dem). For de som svarer, er det ønskelig at dere begrunner svarene deres. På den måten får vi et bedre kvalitativt forum framfor et kvantitativt Kommenter moderering via PM. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Som cun sier, begrunn svarene deres, ikke bare rams opp haugevis av band. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Slike ting er alltid vanskelig å svare på, da historien ikke alltid er rettferdig, men jeg håper og tror at The Arcade Fire fortsatt kommer til å være going strong om 20 år, og om de har forduftet så vil de i det minste være husket. Skulle gjerne ha sagt det samme om Queens Of The Stone Age også, men de trenger en skikkelig klassiker til under beltet, Era Vulgaris traff ikke innertier. De har potensialet, dog... Josh Homme er en lurifaks. Slo de gjennom i forrige tiår, dog? Usikker. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 De slo vel gjennom for fullt med Songs for the Deaf. Det var i hvertfall der jeg oppdaga dem. En aldeles herrlig skive. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 De slo vel gjennom for fullt med Songs for the Deaf. 9210548[/snapback] Ye, jeg presiserte det ikke helt, men da jeg skrev at de trenger "en klassiker til" så mente jeg i tillegg til Songs of the Deaf og Rated R, som begge er klassikere i min bok Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 De slo vel gjennom for fullt med Songs for the Deaf. 9210548[/snapback] Ye, jeg presiserte det ikke helt, men da jeg skrev at de trenger "en klassiker til" så mente jeg i tillegg til Songs of the Deaf og Rated R, som begge er klassikere i min bok 9210560[/snapback] Noe annet hadde vært absurd, da de har mange veldig kjente og gode sanger, som No One Knows, First it Giveth, Go With the Flow, Feel Good Hit of the Summer, Little Sister, In My Head, Auto Pilot - listen er lang Men QOTSA slo strengt tatt igjennom sist århundre! Lenke til kommentar
Nimenoz Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Band som slo igjennom dette tiåret, startet opp i slutten av 90, og som kommer til å bli husket for å ha revolusjonert metallsjangeren: Nightwish Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hvorfor det? Hva er så spesielt med dem? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jeg vil nevne Vamp, de er ikke internasjonale, men vil garantert bli husket her i Norge. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 AC/DC og Led Zeppelin tror jeg aldri blir glemt og heller ei Elvis og The Beatles. Grunnen er enkel: De er bare überkjente! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 AC/DC og Led Zeppelin tror jeg aldri blir glemt og heller ei Elvis og The Beatles. Grunnen er enkel: De er bare überkjente! 9211842[/snapback] Og de har ingenting å gjøre i denne tråden. Band som slo igjennom dette tiåret, startet opp i slutten av 90, og som kommer til å bli husket for å ha revolusjonert metallsjangeren: Nightwish Nightwish har ikke revolusjonert noe som helst. Tviler sterkt på at noen vil huske de om ti-tyve år. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 AC/DC og Led Zeppelin tror jeg aldri blir glemt og heller ei Elvis og The Beatles. Grunnen er enkel: De er bare überkjente! 9211842[/snapback] Og de har ingenting å gjøre i denne tråden. 9211931[/snapback] D'oh! Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Som endel har vært inne på, spørs dette hvilken sjanger folk hører på. Jeg hører på mye rart, men av nyere musikk bør country-geniet Brad Paisley nevnes (selv om hans debutplate kom ut i 1999). Han ble riktignok ikke "kjent" før 2003, med albumet "Mud On The Tires", der duetten med Alison Krauss "Whiskey Lulluby" er fra. Tror også endel filmmusikk vil bli husket. Eks. LOTR - Howard Shore. (ja, han har laget mye bra tidligere, som The Gladiator, Lion King, Braveheart og Silence of The Lambs), men måtte bare nevne han. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Howard Shore. (ja, han har laget mye bra tidligere, som The Gladiator, Lion King, Braveheart og Silence of The Lambs), men måtte bare nevne han. 9212416[/snapback] James Horner, takk! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Jeg tror Queens of The Stone Age vil gjøre seg husket, spesielt som et godt liveband, et band som selv ikke-fans kan nyte å se live. Dette er noe jeg merket allerede på Hove. Ellers vil jeg nevne noe som egentlig ikke inngikk i min musikksmak, men som har klart å snike seg inn på diverse spillelister allikevel. Mika. Mika har kommet tilbake til en sjanger jeg kun vet et band som har klart å gjennomføre før, og det er Queen. Han har en stemme som kun kan sammenlignes med Freddie Mercury sin, og behersker det jeg vil kalle for power-pop. Jeg tror han har en strålende fremtid. I tillegg er han ekstremt eksentrisk, om man kan kalle det det. F.eks. på konserten som han skal holde her i Norge oppfordrer han alle til å kle seg "stilig" og elegant. Jeg tror Mika vil bli husket og gjenkjent om tyve år, om ikke av annet enn musikkjennere, så vil han nok det. Opeth er vel blitt nevnt allerede, men jeg kan nevne dem allikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå