wondering_man Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hei! Jeg har en fryktelig hjelm med klistremerker/design som man ikke får av. Har det noe å si om jeg sprayer den svart? Sånn på sikkerheten? Noen som har noen erfaringer med det? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Ja, kjemiske kombinasjonen av maling på hjelmen kan gjøre den mer sprø og dermed ikke beskytte like bra. Isteden for å absorbere ett støt så vil den heller bare sprekke. Var ihvertfall ikke anbefalt i min tid. Hvis det finnes noe spesial maling som skal brukes til sånt så prat med de som selger hjelmer, det burde jo være noe de selger også. Hmmm..er det ekko her inne? AKIRA Endret 4. august 2007 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 vist du gjør det vil sprayen blande seg med lagene i hjelmen som vil føre til at hjelmen ikke lenger vil dempe fallet vist du er uheldi og tryne , så da er egentlig hjelmen ødelakt . Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Ta fram en hårføner og varm opp klistermerkene. Da tror jeg de går lettere av. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Men skaden har jo alt skjedd, da limet i klistemerkene har ødelagt lagene. jeg hadde kjøpt meg ny hjelm, disse er billige alikvel, for hva du får. Lenke til kommentar
wondering_man Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Det er ikke klistremerker, men sånn designet på hjelmen.. Spørsmålet er egentlig om jeg gidder å kjøpe ny hjelm bare pga utseende. Den er egentlig veldig slitt og litt stor egentlig.. men, hvor mye for en ny hjelm? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Men skaden har jo alt skjedd, da limet i klistemerkene har ødelagt lagene. jeg hadde kjøpt meg ny hjelm, disse er billige alikvel, for hva du får. 9209541[/snapback] Så du mener at hjelmer som Nolan og lignende, kommer fra butikk ødelagt, iom at designet på de er klistremerker? Virker nå litt rart spør du meg, at godkjente hjelmer er ødelagte.. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Men skaden har jo alt skjedd, da limet i klistemerkene har ødelagt lagene. jeg hadde kjøpt meg ny hjelm, disse er billige alikvel, for hva du får. 9209541[/snapback] Så du mener at hjelmer som Nolan og lignende, kommer fra butikk ødelagt, iom at designet på de er klistremerker? Virker nå litt rart spør du meg, at godkjente hjelmer er ødelagte.. 9211477[/snapback] du vet , det finnest klistermerker som er spesial laget for hjelmer med et lim som ikke blander seg i hjelmen , og det er sanne klistermerker produsenten selfølgelig bruker Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Men skaden har jo alt skjedd, da limet i klistemerkene har ødelagt lagene. jeg hadde kjøpt meg ny hjelm, disse er billige alikvel, for hva du får. 9209541[/snapback] Så du mener at hjelmer som Nolan og lignende, kommer fra butikk ødelagt, iom at designet på de er klistremerker? Virker nå litt rart spør du meg, at godkjente hjelmer er ødelagte.. 9211477[/snapback] Nå gikk jo vel og merke jeg utifra at trådstarter har selv satt på klistemerker etter eget ønske, og ikke klistemerker som satt på hjelmen fra fabrikk. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Det er nok en mulighet å gjøre dette, da mange har "custom helmets", altså lakkerte hjelmer. Problemet er vel heller hvordan du skal gjøre det og hvilken lakk/maling du skal bruke. Endret 6. august 2007 av Ozwald Lenke til kommentar
99tnor Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Det er nok en mulighet å gjøre dette, da mange har "custom helmets", altså lakkerte hjelmer. Problemet er vel heller hvordan du skal gjøre det og hvilken lakk/maling du skal bruke. 9219363[/snapback] gå på lidl! der har de ofte mc hjelmer på tilbud Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 lidl hjelmer er ikke trygge. Jalla kvalitet. Eneste som er "bra" der er intercom Også er isten deres den beste. Lenke til kommentar
99tnor Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 lidl hjelmer er ikke trygge. Jalla kvalitet. Eneste som er "bra" der er intercom Også er isten deres den beste. 9227102[/snapback] det er bra! du har skjønt det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå