Gå til innhold

Noen som vet om Tamron 17-50 f2.8 kommer med HSM?

Anbefalte innlegg

Sigma har jo som kjent varslet en ny 17-50 f2.8 Macro HSM for Nikon

Noen som vet om Tamron her kommer med det samme?

Og er det noen som vet om noen tester av Sigmaen + eventuell pris her på berget?

Eller er det rett og slett for tidlig?

Kan vi spekulere i et prisfall på Nikons egen 17-55 f2.8 som følger av dette?

Grunnen til at jeg spør er at jeg er i jakt i dette området (ennå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok ikke Nikon anser sin 17-55 for å konkurrere i samme marked som Tamron (som helt sikkert ikke kommer til å komme med "HSM", siden HSM er et Sigma-varemerke) og Sigma, så nei - det er ingen vits i å spekulere i prisfall på Nikkoren.

Sigmas 18-50/2.8 er en gammel traver, så det bør ikke være noe problem å finne tester på den - f.eks på photozone.de. Det er ingen grunn til å tro at Sigma har endret den optiske konstruksjonen for HSM-versjonen.

Lenke til kommentar
Sigma har jo som kjent varslet en ny 17-50 f2.8 Macro HSM for Nikon

Noen som vet om Tamron her kommer med det samme?

Om Tamron kommer med noen HSM-ekvivalent teknologi, vil jo vise seg (de bør, men ikke sikkert de stresser med det), men jeg tror ikke Tamron har råd til å la være å ha integrert fokusmotor på sin Nikon-modell veldig lenge (slik de har på Canon-utgaven nå). D40-eierne har blitt mange, og Tamron mister omtrent rubbel og bit av dem, når de ikke kan tilby autofokus.

For din del, burde ikke det ha noe å si. Du har D80, og jeg tviler på at den integrerte motoren blir nevneverdig raskere.

Kan i samme slengen påpeke at dette er mine antakelser, og må ikke tolkes som rykter om at Tamron har noe på gang. Jeg tror bare som sagt at Tamron ikke har råd til å la være...

Lenke til kommentar

Mine tanker og K-ryeng :)

Men de optiske egenskapene vil bli de samme uansett hva som skjer her altså?

Skulle ønske min lommebok var nådeløs dyp og utømmelig :)

Høsten begynner å nærme seg faretruende fort, og sjansen for at jeg må ha meg et skarpt lyssterkt objektiv til innebruk øker betraktelig.

Nikons 17-55 f2.8 er noe jeg ønsker meg, så da er spørsmålet om jeg bare skal spare i vinter og heller kjøpe en "erstatter" så lenge.

Sigma 30mm f1.4 er jo et utmerket objektiv til en god pris.

For denne vil gi meg bedre bilder enn sigma og Tamrons normalzoom @ 30 mm ikke sant?

Lenke til kommentar
Mine tanker og K-ryeng :)

Men de optiske egenskapene vil bli de samme uansett hva som skjer her altså?

Du vil nok ikke merke forskjellen, nei.

Jeg er ikke sikker på at Tamron vil lansere HSM-ekvivalent med det første, så jeg ville ikke ventet hvis jeg var deg...

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...