-Jungeldyret Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hei, hver gang jeg slår på pcen kommer det "CMOS checksum error - Defaults loaded" og jeg må trykke "F1 to continue". Når jeg kommer inn i Windows er klokkeslettet helt feil, som oftest rundt 03.00-05.00 og jeg må stille dette. Hvis pcen har vært av i noen dager eller mer er ofte datoen også feil. Denne er 01.01.00 elns. Pcen ble kjøpt i desember 2004 fra Komplett.no. Noen som har noen idèer til hva det kan være? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Hei! Jeg ville nok prøvd å gå inn i BIOS (som oftest trykke DELETE under oppstart) og velge "setup defaults" og så stille klokken. Om problemet gjentar seg etter det, så kan det være problemer med batteriet på hovedkortet. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Okey, skal prøve dette i morgen når jeg ikke er trøtt! Men hvis det er, som du foreslår problemer med batteriet på hovedkortet hva skal jeg gjøre da? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Da bytter du batteriet på hk. Ikke noe hokkus pokkus. Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Da jeg har null peiling på mekking av pc, tror jeg heller at jeg vil sende den til noen som har peiling på det. Vet du hva prisen på det eventuelt er? Lenke til kommentar
solboy Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Da jeg har null peiling på mekking av pc, tror jeg heller at jeg vil sende den til noen som har peiling på det. Vet du hva prisen på det eventuelt er? 9213973[/snapback] Bytte av batteri på et HK i de fleste tilfeller en meget enkel operasjon. Du kobler fra strømmen, åpner kabinettet, tar i metallet i kabinettet, lokaliserer batteriet og vipper det enkelt ut. Sjekk bilder av hovedkort for å se hvordan batteriet ser ut. (Forvokste klokkebatterier) Her har du en mulighet til å lære noe! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Da jeg har null peiling på mekking av pc, tror jeg heller at jeg vil sende den til noen som har peiling på det. Vet du hva prisen på det eventuelt er? 9213973[/snapback] Å bytte batteri på et hovedkort er ikke værre enn å skifte batterier i ei lommelykt. Å sende bort for et batteri virker litt vel drastisk Endret 5. august 2007 av sesteen Lenke til kommentar
vaderlot Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 svaret er ganske enket.. Hammer å sag Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Hvorfor være sjenert? Slå til med slegga Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 6. august 2007 Forfatter Del Skrevet 6. august 2007 Hehe, det høres ganske greit ut! Trodde det var noe mer komplisert... Hvor kan jeg få kjøpt et sånt batteri? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 På bensinstasjon (jeg kjøpte hos esso) . Panasonic Lithium Coin Cell - type CR2032 3v . Lenke til kommentar
(ODIN) Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 ta det ut og med til clas ohlson. vis de batteriet å få et nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå