Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Måke bort virus?

Anbefalte innlegg

Hadde også dette problemet for lenge siden, søkte etter feilen på google, lastet ned noe, så funka det :)

Gi meg alt som står i ruta som kommer opp så kan jeg se om jeg finner det..

9214618[/snapback]

vist du hadde samme problem, hvordan kom du på internett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvde. men vet ikke hva jeg skal gjøre med fila jeg lasta ned...

9215095[/snapback]

" Download exefix_xp.com utility and save to Desktop. Double-click the file to run it. "

Du er _nesten_ der.... Du har lastet ned fila, ikke sant ?

Da dobbelklikker du på den for å kjøre den :)

Lenke til kommentar

Ja ok...

Viruset har tydeligvis fjernet både EXE og COM associationen...

Hadde noen tanker om at du kunne brukt et script eller noe (.vbs / .js) for å skrive riktig info til registerte, eller reg.exe via en bat fil..

Men, disse krever jo host-programmer (wscript.exe og reg.exe), så da blir jo de nyttesløse :(

Men googler litt, skal si om jeg finner noe brukbart :)

edit:

http://www.dougknox.com/xp/fileassoc/xp_com_fix.zip

http://www.dougknox.com/xp/fileassoc/xp_exe_fix.zip

Prøv de to :) (TRODDE de krevde regedt32.exe / regedit.exe for å funke, men mulig jeg tar feil...

edit: Forresten... Den exe fixen som ble nevnt tidligere, den .com fila.. Du kan rename den til .scr og prøve :)

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar

Nja, jeg kan ikke akkurat søke etter det du sa i første post, kom det ikke opp, feks error #212 ?? Uansett, jeg fikk høre at det ikke var virus som hadde gjort det, det var noe som skjedde med windows en gang av og til, veldig liten sjanse. Du må legge inn exe og de filene som mangler for at det skal virke.

Lenke til kommentar
Nja, jeg kan ikke akkurat søke etter det du sa i første post, kom det ikke opp, feks error #212 ?? Uansett, jeg fikk høre at det ikke var virus som hadde gjort det, det var noe som skjedde med windows en gang av og til, veldig liten sjanse.  Du må legge inn exe og de filene som mangler for at det skal virke.

9215582[/snapback]

så du skal altså putte de filene jeg lasta ned enn plass? men hvor?:S

Lenke til kommentar

nope.... filen har "ikke" logo... så hvordan jeg skal bruke de er ett mysterium, men siden var ikke for XP vell?

i readme står det at jeg skall dobbeltklikke å instalere noe, men det går ikke...

Endret av Svennien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...