Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mye bedre og prøve å få pc en som "hjemmepc" gjennom jobben.. Altså en kjøper alt selv, men får skrevet av pc en på skatten. Det gjør vi hjemme og da sparer vi 50% siden om jeg kjøper datautstyr for 30.000 kr, er det 30.000kr jeg ikke må betale skatt for, betaler en da 50% skatt blir det 15.000 spart :)

Lenke til kommentar
Hmm, ja, jeg får ta det som det kommer da. Blir vel mest sannsynelig personlig kjøp da, selv om det er dyrere.

 

Men over til noe annet. Blir det bare 8700m 256mb SLI GPU i XPSen? Hadde regnet med 512 SLI, så det tilsammen ble 1024. Det hadde jo blitt endel bedre ytelse på det...

9454877[/snapback]

 

Det hadde blitt bedre ytelse på høyere oppløsning ja, men om du har tenkt spille på 1200x1024 så trenger du ikke mer enn 512 tilsammen.

Det er oppløsningen som gjør at spillet krever ram ikke den rene grafikken.

Lenke til kommentar

selvfølgelig yter det bedre. men har du muligheten på 2x 512 så velger man ikke 256.

Jeg bare sate perspektivet på at man må ikke ha Masse ram for god grafikk.

 

Hvordan GPU og RAM jobber sammen, Informasjon til prosessoren blir lagret midlertidig i minne. Det vil si at, etter hvert som prosessoren behandler informasjonen tar den neste operasjon i køen som ligger i minne.

 

Til større oppløsning du bruker, til mer informasjon legger seg i minne.

For da er det selvfølgelig mer å behandle for prosessoren.

 

Det finnes Mange skjermkort som har en rask GPU som ikke trenger så mye ram.

 

På en annenside er det alltid greit å ha endel minne. etterhvert som spill krever mer og mer.

Lenke til kommentar
alle som skal handle på bedrifter. Må huske at momsen må utgiftføres så alle de som har enkeltmannsforetak, men som ikke har omsetning kan ikke få pc til -25%..

9452765[/snapback]

 

For å ikke snakke om at man sier farvel til den fem årige reklamasjonsretten, returretten og angreretten når man handler som bedrift (uansett om man er enkeltsmannsforetak, NUF, DA, ANS eller AS). Forbrukerskjøpsloven gjelder kun ved kjøp gjennomført av privatforbruker. :tease:

 

Prisene du ser er 25 % lavere, er pris uten moms og frakt. ;)

9452788[/snapback]

 

Så alt i alt lønner det seg å kjøpe som privatforbruker om man bare skal ha en pc?

Eller ville du heller kjøpt som bedrift om du hadde muligheten?

Om jeg tar en XPS til 25000, så blir det jo 18750. Og det er jo endel billigere...

9453032[/snapback]

 

Det er egentlig ren matematikk, dette. Kjøper du en XPS til 25000, som koster 18750,- uten mva, som bedrift, har du altså ikke noen reklamasjonsrett. Ergo, du sparer hele 6250,- kroner på mva. Dette beløpet er større enn hva serviceavtalene til Dell koster.

 

Det vil si: Om du skal handle som bedrift, sørg for at du får med deg serviceavtale og dermed en utvidelse av garanti til ca. 4-5 år. Dette beløpet vil være veldig mye mindre enn momsen, ikke sant? Så ja, som bedrift vil det lønne seg å handle uten moms, så lenge du tar med deg en god, lang serviceavtale. ;)

 

Mitt forslag er at du veier serviceavtalen opp mot moms og hvis differansen mot serviceavtalen er så stor som nevnt her, så handler du selvfølgelig som bedrift! ;)

Lenke til kommentar

Den skal visst komme 26.September.

 

Gleder meg noe jævli til å se tester osv, og om dette er maskina jeg har venta på i noen måneder nå. Vil helst ha en kraftig gaming laptop som kan spille spill på topp grafikk og i relativt god grafikk i et par år fremover.

 

Det eneste som får meg til å stusse er den lange leveringstiden andre har hatt på Inspirion modellen, og den lille nye XPS en. Et par måneder veit jeg rett å slett ikke om jeg gidder ;)

Lenke til kommentar

Kjære forumbrukere, Dell XPS M1730 er blitt lansert en dag før den forventende lanseringen!

 

I skrivende stund finnes PC-en kun på dell.com og prisen starter fra 2999$= 16614kr

 

Du kan taste inn evalue koden her og se alle spesifikasjonene.

 

2999$ 6v435-dyccmk1

3599$ 6v435-dyccmk2

4499$ 6v435-dyccmk3

 

Når PC-en kommer til Norge antar jeg et tillegg på 25% av den amerikanske prisen.

 

Altså priser fra: 20765kr (!)

 

20765kr 6v435-dyccmk1

24923kr 6v435-dyccmk2

31155kr 6v435-dyccmk3

 

Kursen som er brukt her: 1$=5,54kr

 

 

Her er en presentasjon av den nye XPS: Enjoy!

 

107287.jpegpost-5450-1190714321_thumb.jpg

Endret av AMDXP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...