Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.


Anbefalte innlegg

Fikk en kort tilbakemelding fra Dell om tilkoblingsmuligheter til XPS M1730:

 

Inkludert med Dell™ XPS™ M1730 følger et sett av adaptere og kabler som tillater tilkoblinger til ulike eksterne multimedia enheter. Disse inkluderer:

 

DVI til VGA adapter

DVI til VGA dongle

DVI til HDMI cable

S-video til komponent dongle

 

Alle disse delene følger sammen med i systemet og dekkes av garantien til datamaskinen.

 

Fant også litt informasjon om Ageia PhysX™ kontrolleren. Den skal ha nøyaktig lik ytelse som den for stasjonære datamaskiner. Det blir jo litt interessant å se den samarbeide med 8700M i SLI. Tror Benchmark-score can se ut til å bli highest ever for en bærbar/slepbar!  :w00t:

 

Men faen, så stygg design. Er helt enige. Hva i hel_ _ _ _ tenkte designerne av denne maskinen?

9439999[/snapback]

 

enig designet er grufult, så blir nok heller stasjonær om jeg skal gidde sli oppsett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner egentlig ikke allt sytet om designet på PCen... Jeg for min del bryr meg litt, men ikke allt for masse om hvordan den ser ut. Den er jo topp bare innholdet er bra, og til en gunstig pris! Har lenge ventet på en ny XPS, men mulig jeg venter til 8800 kommer...

 

Men noe annet, kanskje litt Off Topic da:

 

Hvordan er servicen til Dell? Hørte av en dataforhandler jeg kjenner, at de var veldig flinke på bla. at DVD-rommen ble ødelagt, så fikk du ny dagen etter. Men om det var hovedkort el. så måtte hele PCen inn, og det kunne fort ta et par måneder... Har dere noen gode/vonde opplevelser med servicen?

Lenke til kommentar
Skjønner egentlig ikke allt sytet om designet på PCen... Jeg for min del bryr meg litt, men ikke allt for masse om hvordan den ser ut. Den er jo topp bare innholdet er bra, og til en gunstig pris! Har lenge ventet på en ny XPS, men mulig jeg venter til 8800 kommer...

 

Men noe annet, kanskje litt Off Topic da:

 

Hvordan er servicen til Dell? Hørte av en dataforhandler jeg kjenner, at de var veldig flinke på bla. at DVD-rommen ble ødelagt, så fikk du ny dagen etter. Men om det var hovedkort el. så måtte hele PCen inn, og det kunne fort ta et par måneder... Har dere noen gode/vonde opplevelser med servicen?

9441698[/snapback]

 

 

Vel det er det som har gjort Dell til Verdenst største data levrandør, nettop fordi det er bruker støtte vær dag. Ringer du å dere klarer ikke fikse det over telefon kommer det en repratør hjem til deg dagen etter. Hvis han er nødt å ta den med seg får du en splitter ny, ellers så får du den igjen dagen etter. Uansett dell står på pinne for deg om det blir noe galt, er bare det og bestille hos dell som er talentløst.

Lenke til kommentar
Vekt: 2,6 Pounds = 4,8 kg!

 

Hvordan får du dette tallet?

 

1 pound = 0,453 kg

2.6 pounds = 1.18 kg (lite sannsynlig at en XPS M1730 veier litt over kiloet, men det er det som er den korrekte utregningen)

 

spør gjerne google:

1 pound

2.6 pounds

9444466[/snapback]

 

Skriveleif fra meg. Det skal stå 10,6 pounds. Rettes opp nå! Så kg vekten stemmer nok desverre.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Skjønner egentlig ikke allt sytet om designet på PCen... Jeg for min del bryr meg litt, men ikke allt for masse om hvordan den ser ut. Den er jo topp bare innholdet er bra, og til en gunstig pris! Har lenge ventet på en ny XPS, men mulig jeg venter til 8800 kommer...

 

Men noe annet, kanskje litt Off Topic da:

 

Hvordan er servicen til Dell? Hørte av en dataforhandler jeg kjenner, at de var veldig flinke på bla. at DVD-rommen ble ødelagt, så fikk du ny dagen etter. Men om det var hovedkort el. så måtte hele PCen inn, og det kunne fort ta et par måneder... Har dere noen gode/vonde opplevelser med servicen?

9441698[/snapback]

 

Service'n til Dell er helt fulltendig upåklagelig. Det er enkelt og greit verdens beste serviceleverandør. Har du 3 års service fra Dell, kan du være dønn sikker på at du har en 100 % fungerende PC, og maks nedetid på 1 dag (kan bli 2-3 dager ekstra hvis feilen ikke blir oppdaget eller evt. flere feil som berører flere komponenter). Det gjelder alt som måtte ryke. Ryker hovedkortet, fikser de det også neste arbeidsdag fra man melder feilen.

 

XPS M1210 til søstra mi kræsja noe alvorlig og det måtte byttes et hovedkort. Ringte, feilmeldte og så kom teknikeren neste arbeidsdag, med hovedkortet, åpna maskinen, fjerna det gamle, satte inn det nye, skrudde sammen pc'en, fikset til og med problemet med det slarkete batteriet, og vips. På 45 minutter en fungerende datamaskin. :thumbup:

 

Velger du 3 års complete care med maskinen, er det jo ikke noe problem. Jeg tror det koster mellom 2-3000 kroner. Ha maskinen i 2 år og 11 måneder, ta sikkerhetkopi, finn høyeste bygning og slipp maskinen ned. Ring teknisk support, meld ifra "ulykken" til teknisk support og vips. Du får en ny datamaskin. En tilsvarende, om ikke bedre, til slikk og ingen ting. De spør ikke en gang hva som har skjedd med maskinen. :w00t: (Ikke det at jeg har gjort det selv, altså, men har lest en del på Dell-forum og sett et og annet eksempel!!) :innocent:

 

Så servicen til Dell er helt fantastisk. Kjempe fornøyd selv, og har anbefalt alle venner og bekjente det samme, kun pga service'n.

Lenke til kommentar
Skjønner egentlig ikke allt sytet om designet på PCen... Jeg for min del bryr meg litt, men ikke allt for masse om hvordan den ser ut. Den er jo topp bare innholdet er bra, og til en gunstig pris! Har lenge ventet på en ny XPS, men mulig jeg venter til 8800 kommer...

 

Men noe annet, kanskje litt Off Topic da:

 

Hvordan er servicen til Dell? Hørte av en dataforhandler jeg kjenner, at de var veldig flinke på bla. at DVD-rommen ble ødelagt, så fikk du ny dagen etter. Men om det var hovedkort el. så måtte hele PCen inn, og det kunne fort ta et par måneder... Har dere noen gode/vonde opplevelser med servicen?

9441698[/snapback]

 

Service'n til Dell er helt fulltendig upåklagelig.

9448846[/snapback]

 

 

Helt enig. De kom hjem til meg og byttet hovedkort når laptop`en var 4,5 år gammel. Kranglet litt med dem vedrørende levetiden på batteriet. Første batteriet som ga seg etter trekvart år byttet de, men batteri nummer to måtte jeg plent ta på egen kappe. Det skal sies at jeg i den perioden fort kunne lade opp og ut maskinen 2-3 ganger om dagen. Brukte den på batteri fra tidlig morgen til sent på kveld med lading innimellom.

Sendte inn pc`en en gang, og da var den tilbake hos meg etter en drøy uke. Husker ikke hvorfor. Lurer på om det var en løs plastdel i chassiset.

Lenke til kommentar
Skjønner egentlig ikke allt sytet om designet på PCen... Jeg for min del bryr meg litt, men ikke allt for masse om hvordan den ser ut. Den er jo topp bare innholdet er bra, og til en gunstig pris! Har lenge ventet på en ny XPS, men mulig jeg venter til 8800 kommer...

 

Men noe annet, kanskje litt Off Topic da:

 

Hvordan er servicen til Dell? Hørte av en dataforhandler jeg kjenner, at de var veldig flinke på bla. at DVD-rommen ble ødelagt, så fikk du ny dagen etter. Men om det var hovedkort el. så måtte hele PCen inn, og det kunne fort ta et par måneder... Har dere noen gode/vonde opplevelser med servicen?

9441698[/snapback]

 

 

Servicen til Dell er en av de bedre som jeg har jobbet med.

Dell tar 5 års reklamasjons retten seriøst, Batteri er forbruks vare, dekkes ikke av reklamasjon, men det kommer med 1. års garanti.

 

Service support telefonen er for det meste Norsk talende (Inspiron) med noen svensker som hjelper til, mens XPS supporten (Canada) er Engelsk talende.

 

 

Du har mail support om det ikke er bedrifts avtale PC: [email protected] , er det noe, skriv hva som er galt og skriv med "service tagg" på maskinen (7 tegn, slutter på J)

 

Support telefonen er oppe Mandag til Torsdag 09:00 - 17:00, Fredag: 09:00 - 16:00, Lørdag og Søndag stengt.

 

Hjemme PC support er oppe alle dager, 08:00 - 22:00

 

 

Service problematikken til Dell er at kunder må hjelpe til med feilsøkingen, dette kan by på problemer om du har "PC skrekk" for og fikkle med noe, men så lenge en teknikker ber deg gjøre en ting og du er uheldig og knekker noe så dekkes dette av garantien.

 

Inlevering av maskiner (CAR - Collect and Return) Feil er da funnet gjennom feilsøking av kunde, gelaidet av teknikker, teknikker bestiller deler og opphenting av Posten, maskinen blir sendt til Infocare OSLO som fikser maskinen, tester og sender tilbake.

Finner Infocare feil, ringer de sin egen support telefon, og får delene de trenger.

Service tiden for CAR er 2-3 uker, avhengig av dele leveranse fra lager og service kø hos Infocare.

Utlåns PC: Ettersom service tiden er så kort, så er det ulønnsomt og lage en PC (tar 3 uker) for så og sende den til kunden feks dagen før hans PC er ferdig repparert.

 

Skade ikke dekket av garanti vil gi kunder et prisoverslag for deler og arbeid samt transport, er noe usikker om du betaler for "Test og diagnose" om du ikke godkjenner repperasjon.

 

Telefon nummere som er kjekke:

 

XPS support: 815 35 043

Vostro support: 6711 6882

Hjemme PC (EPP): 800 101 77

@HOME support: 815 002 08

alle andre: 6711 6882

 

Litt kort info om Dell Service :-)

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Hehe, ja dette høres jo egentlig jævla bra ut (unnskyld språkbruket :p ). Men ser også at det er endel billigere om du kjøper som liten bedrift (-25% e.l.). Onkelen min har en liten bedrift (AS tror jeg), så hvordan er det med service osv da?

Er det bedre om man kjøper som vanlig forbruker, tross prisreduksjonen?

 

vel dama mi bor på ett sted som heter Vats innenfor Ål i hallingdal

 

Hehe, veit godt hvor dette er. Egentlig ikke så langt fra hvor jeg bor... Bor ikke tilfeldigvis i Hallingdal eller går på skole der du da?

Lenke til kommentar
alle som skal handle på bedrifter. Må huske at momsen må utgiftføres så alle de som har enkeltmannsforetak, men som ikke har omsetning kan ikke få pc til -25%..

9452765[/snapback]

 

For å ikke snakke om at man sier farvel til den fem årige reklamasjonsretten, returretten og angreretten når man handler som bedrift (uansett om man er enkeltsmannsforetak, NUF, DA, ANS eller AS). Forbrukerskjøpsloven gjelder kun ved kjøp gjennomført av privatforbruker. :tease:

 

Prisene du ser er 25 % lavere, er pris uten moms og frakt. ;)

Lenke til kommentar
Hehe, ja dette høres jo egentlig jævla bra ut (unnskyld språkbruket :p ). Men ser også at det er endel billigere om du kjøper som liten bedrift (-25% e.l.). Onkelen min har en liten bedrift (AS tror jeg), så hvordan er det med service osv da?

Er det bedre om man kjøper som vanlig forbruker, tross prisreduksjonen?

 

vel dama mi bor på ett sted som heter Vats innenfor Ål i hallingdal

 

Hehe, veit godt hvor dette er. Egentlig ikke så langt fra hvor jeg bor... Bor ikke tilfeldigvis i Hallingdal eller går på skole der du da?

9452521[/snapback]

 

 

Nei jeg bor i Vestfold, men har hytte på Gols fjellet. Så bare vente på snøen så er det rett i bakken ;) og om kvelden da er det jævlig digg med pils og data ;)

Lenke til kommentar
alle som skal handle på bedrifter. Må huske at momsen må utgiftføres så alle de som har enkeltmannsforetak, men som ikke har omsetning kan ikke få pc til -25%..

9452765[/snapback]

 

For å ikke snakke om at man sier farvel til den fem årige reklamasjonsretten, returretten og angreretten når man handler som bedrift (uansett om man er enkeltsmannsforetak, NUF, DA, ANS eller AS). Forbrukerskjøpsloven gjelder kun ved kjøp gjennomført av privatforbruker. :tease:

 

Prisene du ser er 25 % lavere, er pris uten moms og frakt. ;)

9452788[/snapback]

 

Så alt i alt lønner det seg å kjøpe som privatforbruker om man bare skal ha en pc?

Eller ville du heller kjøpt som bedrift om du hadde muligheten?

Om jeg tar en XPS til 25000, så blir det jo 18750. Og det er jo endel billigere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...