Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SpaceJim, er du sikker på at de har 9800M GT på lager? Eller mener du GTX/GTS? Jeg spør fordi 9800M GT så vidt jeg vet ble tatt ut av produksjon for en god stund siden. Det kan jo godt være at Dell har noen liggende på lager fremdeles da, og 9800M GT er uansett et bra kort. Du kan vel eventuelt ringe dem og høre hva leveringstiden vil bli på ditt oppsett.

Lenke til kommentar

256 MB NVIDIA® GeForce® Go 8700M

Dobbelt 256 MB NVIDIA® GeForce® Go 8700M GS

Dobbelt 512 MB NVIDIA® GeForce® Go 8800M GTX

 

Dobbel NVIDIA® SLITM GeForce® 9800M GT med 1 GB GDDR3-minne

150 W termisk kapasitet

 

 

Regner da med at det er dette de har inne.. men jeg ringer de garantert før et eventuelt kjøp :)

Endret av SpaceJim
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som vet hvor mye disse dele er verdt i forhold til prisen?

 

 

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-buffer)

Windows Vista® Home Premium SP1 - Norwegian

Dual SLI™ 512MB nVidia® GeForce™ 9800GT graphics card

4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

320 GB harddisk (2 x 160 GB) med fritt fall-sensor (7200 RPM), Raid 0, stripin

 

De tar 18,500 nå.. ligger egentelig på ca 23'000..

 

planen er å ringe dell i løpet av uka og prøve å krangle meg til itt rabatt og argumentere med at jeg skal gå på NITH, alså en spillskolle.. og de reklamerer med at Xps m1730 er en ren spillmaskin!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann...lurer på å oppgradere rammen på min maskin. Har nå kun 2x1024 (667MHz DDr 2 SDRAM).

Blir litt lite til Vista syns jeg,spiller endel og trenger minst 2 kjappe 2GB brikker.

Noen som har en anbefaling å komme med?

 

Ellers så inneholder maskinen:

Core 2 Duo T7700 2,4GHz cpu. (holder vel kanskje til spill? )

SLI 8800GTX

2x160 Gb disker..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

å er ikke dette et bra kjøp: bluray brenner på ebay 172$ (med frakt)

altså 1000kr (.no)norske kroner (om man ikke betaler toll og moms i tillegg da.

trenger man noen ledninger i tilegg, eller er den bolt on?

 

ser btw at denne tråden har vert veeeeeeldig stille i det siste, var jeg alt for sen å kjøpe 1730? "Do`h"

Lenke til kommentar
å er ikke dette et bra kjøp: bluray brenner på ebay 172$ (med frakt)

altså 1000kr (.no)norske kroner (om man ikke betaler toll og moms i tillegg da.

trenger man noen ledninger i tilegg, eller er den bolt on?

 

ser btw at denne tråden har vert veeeeeeldig stille i det siste, var jeg alt for sen å kjøpe 1730? "Do`h"

 

Gammel maskin dette, varme skjermkort og gammel Centrino med lav hastighet. Men, det er jo en kraftig maskin i lag tid fremover på tross av dette. Jeg droppet den jeg hadde og gikk for noe langt mindre kraftig og har ikke angret et sekund. Det eneste jeg savner er å koke egg på tastaturet da det var praktisk å game og spise lunsj samtidig..

Lenke til kommentar

har ikke testet den på spill eller noe, men er fornøyd enn så lenge, blir jo varm, men det gjør ikke noe, er så kaldt fortiden uansett. men blir jo sikkert mye varmere når man spiller da.

 

steike egg ja:p ble sinnsykt sulten på egg å karbonade nå, men tror ikke jeg har egg..

 

takk for svar btw!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal kjøpe meg en custom mot slutten av januar og trenger hjelp med et par spørsmål. (Supporten åpner ikke før til mandag og jeg er litt utålmodig av meg i dag :p )

 

1 - Er det kun Xtreme-prosessoren som kan overklokkes? Vil det føre noe stor risiko å overklokke de andre prosessorene ( mitt valg ble T8300)

 

2 - noen som har byttet ut DVD med Blu-ray i ettertid, og hvordan har det gått i så fall?

 

Hadde vært supert å kunne velge andre komponenter enn de som er lista opp, men får høre med support etterhvert.

 

Alle svar mottas med takk.

 

Edit: Ser at M1*-serien er tatt vekk fra Dell sine sider. Så jævla typisk!

Endret av Myst
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hey "myst" vet ikke svaret på noe av det du spør om, bare lurer på om du har funnet en annen plass å få svar på tingene?

 

lurer på blu-ray, men er usikker. lurer på om det er tap av kvalitet når man har overgang fra

ehhh, "stor plugg" til hdmi, om man skal spille BR over til tv. er vell uansett ikke plassen å få svar på dette lengre :(

Lenke til kommentar

Hei du. Ja, fikk svar på at M-serien er tatt ut av produksjon, og man kan fint bytte ut DVD-en med BR så lenge den passer (Multicom har litt utvalg). Funnet meg en annen bærbar å kjøpe, så de spørsmålene gjelder egentlig ikke lenger.

 

Vet dessverre ikke noe svar på spørsmålet ditt heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...