Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
174.31 er en god driver ihvertfall, 175.16 også. Er mange bra, man må nesten bare teste og se hva som funker. Husk bare å kjøre driversweeper i safemodus før du legger inn ny driver.

 

Du kan oppgradere, men prisene har vært dramatisk, rundt 1000 dollar på US systemene, om man tilbyr oppgraderingen i Norge vet jeg ikke. Det jeg vet er at det garantert ikke er verdt det :) Folk kjører Crysis på høy oppløsning med dine kort og man kan få ut mellom 9 og 10k i 3Dmark06, det burde holde plenty. Legg heller pengene i ny pc om to-tre år.

 

Hei, takk for svar. Jeg har vært litt skuffet av ytelsen så langt, og mange problemer med SLI. Jeg skal teste de nye driverene og se hvordan det går.

 

Hva gjør deg skuffet over ytelsen? Har du installert fraps og 3dmark06, og har du i så fall noen relevante score å komme med?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg fikk 12700 poeng i 3dmark 06. Er fornøyd med det. Håper dell en dag kommer med ett nytt hovedkort med høyere ram hastighet som de gjorde på latitude C600...

 

Forstår ikke hvordan noen i denne tråden får over 14000 poeng i 3dmark 06. Jeg har jo makset min 1730.

 

Dell tar min i retur. Ubrukelig varm for mitt bruk og ytelsen er egentlig så som så. Jaja, får finne noe annet.

Lenke til kommentar

Heisann!

Skal ha meg en 1730 til høsten, men lurer på om det er veldig lurt å kjøre på med 8800GTx når jeg allerede svir av 20 000 på en spillestasjon?

 

Quad-Core frister jo litt da, det er vell ikke tilgjengelig på denne modellen heller?

 

Folk flest virker fornøyd i denne tråden da? Age Of Conan er selvfølgelig det minste problemet å dra på high?

Lenke til kommentar
Overklokket cpuen til 3GHz i dag og fikk 12998 3dmark poeng idag. Hvakan jeg gjøre for å komme over 13000+?

 

Overklokke GPU...

 

Ps: har du ikke x9000 prosessor da ?

Hva i alle dager hindrer deg i å overklokke den til 3.4Ghz ?

da faller du garantert over 13000 ...

 

3dmark henger seg over 3GHz. Crysis funker fint på 3.4GHz. Vet ikke hvorfor...

Lenke til kommentar
Overklokket cpuen til 3GHz i dag og fikk 12998 3dmark poeng idag. Hvakan jeg gjøre for å komme over 13000+?

 

Hvilken driver fikk du dette resulatet med?

 

Med Dell sin driver 167.51 eller noe sånt.

 

Da sier det seg jo selv, du kan ikke kjøre med en utdatert driver som kom for 9 måneder siden. Prøv først Dell performance driver 174.31, den gjør at Crysis kjører smooth.

 

Drar du ikke over 13k med den prøver du 175.12 eller ikke minst 175.80 som jeg har hatt best score med. De to sistnevnte finner du på laptopvideo2go, husk bare å kjør en skikkelig avinnstallering av driverne med Driver Sweeper. 174.31 er på Dells hjemmesider under 167.55.

Lenke til kommentar
Heisann!

Skal ha meg en 1730 til høsten, men lurer på om det er veldig lurt å kjøre på med 8800GTx når jeg allerede svir av 20 000 på en spillestasjon?

 

Quad-Core frister jo litt da, det er vell ikke tilgjengelig på denne modellen heller?

 

Folk flest virker fornøyd i denne tråden da? Age Of Conan er selvfølgelig det minste problemet å dra på high?

 

Hva mener du med om det er lurt å kjøre på med 8800 GTX, man kjøper da ikke 1730 uten? Quad mobile finnes ikke på noen bærbare enda, men D900 har en stasjonærprossor som suger type 95 watt, det er mye.

 

Fornøyd og fornøyd, dette forumet er lite. To problemer, Dell suger på å oppdatere drivere til maskinen, den blir varm, veldig varm. Min ble så varm og GPU kokte og jeg fikk byttet, men ble allikvel ikke fornøyd. Jeg skal ihvertfall aldri kjøpe en så kraftig bærbar igjen, det er bare tull. Man får en glimrende bærbar og en Playstation tre for fem tusen kroner mindre, minst. Jeg velger meg en maskin med nye 9700GT eller 9650 GS, med CUDA blir det fullpakke i en god stund fremover og til en noe mer fornuftig pris. Det er nesten idiotisk å betale over 20k for forbrukerelektronikk.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med en god ryggsekk til store tunge laptoper?

 

Har brukt denne både til gamle inspisron9400, og nå til m1730:313234_X_2007-06-26_155846_170.jpg

Prologue 369,- hos Clas Ohlson

men sliter med endel vondt i nakken etter å ha gått med laptopen på ryggen i denne. Den har magespenne, men jeg føler likevel at 90% av belastningen blir på nakke/skuldre.

Lenke til kommentar
Heisann!

Skal ha meg en 1730 til høsten, men lurer på om det er veldig lurt å kjøre på med 8800GTx når jeg allerede svir av 20 000 på en spillestasjon?

 

Quad-Core frister jo litt da, det er vell ikke tilgjengelig på denne modellen heller?

 

Folk flest virker fornøyd i denne tråden da? Age Of Conan er selvfølgelig det minste problemet å dra på high?

 

Hva mener du med om det er lurt å kjøre på med 8800 GTX, man kjøper da ikke 1730 uten? Quad mobile finnes ikke på noen bærbare enda, men D900 har en stasjonærprossor som suger type 95 watt, det er mye.

 

Fornøyd og fornøyd, dette forumet er lite. To problemer, Dell suger på å oppdatere drivere til maskinen, den blir varm, veldig varm. Min ble så varm og GPU kokte og jeg fikk byttet, men ble allikvel ikke fornøyd. Jeg skal ihvertfall aldri kjøpe en så kraftig bærbar igjen, det er bare tull. Man får en glimrende bærbar og en Playstation tre for fem tusen kroner mindre, minst. Jeg velger meg en maskin med nye 9700GT eller 9650 GS, med CUDA blir det fullpakke i en god stund fremover og til en noe mer fornuftig pris. Det er nesten idiotisk å betale over 20k for forbrukerelektronikk.

 

Så det er en selvfølge å kjøpe 8800 GTx når du kjøper denne PCn?

 

Hvordan er quad core kontra denne Core 2 duo prosessoren?

Lenke til kommentar

Dette er en bærbar PC. Quad-core prosessorer er beregnet for det stasjonære markedetet. Etter de kravene du stiller synes jeg at du bør droppe kjøpet av bærbar PC og heller gå for en stasjonær en.

 

Du får kun 8800M GTX i SLI på denne, ikke noe Crossfire elns.

 

Quad kontra Duo: Ikke mange spill som utnytter Quad enda, noen som gjør det men det er sågar dårlig utnyttelse. Dersom du ikke driver med multitasking, er det liten vits for deg å kjøpe Quad. :)

Lenke til kommentar

har vaert saa uheldig og knuse skjermen paa min xps 1730. den engelske brukerstotten er jo helt haaplaus. noen som vet om jeg maa betale for reprasjonen selv? har 3aars waranty support eller hva det naa heter. og hvor lang tid vil en slik reprasjon ta?

 

haaper paa svar, hilsen uheldig eier : )

Lenke til kommentar
har vaert saa uheldig og knuse skjermen paa min xps 1730. den engelske brukerstotten er jo helt haaplaus. noen som vet om jeg maa betale for reprasjonen selv? har 3aars waranty support eller hva det naa heter. og hvor lang tid vil en slik reprasjon ta?

 

haaper paa svar, hilsen uheldig eier : )

 

Du må nok betale så fremt du ikke har ulykkedekningen i tillegg, evt en innboforsikring som kan dekke slikt.

 

Hvordan klarer man å knuse skjermen på en bærbar pc?

Lenke til kommentar
Dette er en bærbar PC. Quad-core prosessorer er beregnet for det stasjonære markedetet. Etter de kravene du stiller synes jeg at du bør droppe kjøpet av bærbar PC og heller gå for en stasjonær en.

 

Du får kun 8800M GTX i SLI på denne, ikke noe Crossfire elns.

 

Quad kontra Duo: Ikke mange spill som utnytter Quad enda, noen som gjør det men det er sågar dårlig utnyttelse. Dersom du ikke driver med multitasking, er det liten vits for deg å kjøpe Quad. :)

Jeg er ute etter en PC som drar alt av spill, og jeg har ikke tenkt å spille flere spill samtidig nei :p

 

Men PCn leveres jo orginalt med SLI 8700GT?

 

Men hvis Configgen er noe som dette:

 

Core 2 Duo 2,5 Ghz

4 GB Ram

SLI 8800 GTX

 

Da burde PCn dra alt av spill? Dette innebærer AoC på høyeste config glatt?

 

Hvis ikke så må jeg jo trå til med en stasjonær, ikke så veldig morsomt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...