Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.

Anbefalte innlegg

Ordrestatusen min blir ALDRI oppdatert, 1 uke siden jeg bestillte g det står fortsatt "produksjon ikke startet" !!

Har akkurat samme problem som deg. Bestilte 27/2 med T9500 og ingen oppdatering på status. Skal ha den før 31/3 står det til meg. Er det andre som venter som har noe nærmere status?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg sto ordrestatusen stille på fase 2 i halvannen uke. Trøsten var at når den først begynte å røre på seg gikk det fort. Fase 3, 4 og 5 var unnagjort på en og en halv dag. Den estimerte leveringsdatoen var nesten to uker for langt framme. Såvidt jeg husker var det 11. mars, mens maskinen kom i hus sist fredag.

Lenke til kommentar
Stemmer det. er opprettet en egen tråd om dette problemet på http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=190435 . Det største problemet med dette leser jeg er at dell faktisk ikke annerkjenner problemet. + at jeg er helt sikker på at dere m1730 eiere ikke ble opplyst om dette. JEG er fullstendig klar over at dette er en meget strømkrevende maskin, men uansett bør den klare å kjøres fullt ut på bare batteriet, selv om det bare er snakk om 20 min før batteriet går tomt.

Takk, jeg har lest denne tråden nå, og jeg føler nå at jeg er blitt lurt av dell. Hvorfor i all verden får vi ikke vite dette før kjøp, at pc kun fungere skikkelig med strøm påkoblet. Jeg har betalt 27 500,- for denne, og det er mye penger!

Denne saken vil jeg forfølge, og forventer at problemet skal bli fikset..

Nå har det vist kommet en ny lov i norge som skal hjelpe til med massesøksmål i saker slik som dette... kanskje noe for alle oss som føler oss lurt. Dette må jo helt klart være ulovlig markedsføring siden dell ikke forteller oss om at pc kun kan brukes til sufing ol lav ytelsesoppgaver på batteri....

eeeh...bærbar med 17" skjerm...sier seg selv at det "spiser" strøm da..eller hur hehe lol

Lenke til kommentar

XPSen min funker fint til spilling når batteri er koblet til den, men selvsagt er det ikke optimalt da. :(

M1710 vel og merke det da. Godpcen min. :!:

Det er 17'tommer "925". :)

Batteriet mitt varer opp i mot 2 timer, noen ganger mer også. :)

180 minutter fikk vel HW.no til tror jeg. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Jeg blir med på ett massesøksmål om det blir aktuelt. Når jeg betalte så mye forventer jeg det beste! Vi som 8700 kort burde også få kjjøpe nye 8800 kort siden 8700 viser seg å ikke holde mål.

8700 holder mål, det er direkte tåpelig å hevde noe annet, bare se på 3D mark 06 scorene og hva folk får ut av kortet på Crysis. At folk ikke klarer å lese specs på et kort før de kjøper det er deres eget problem. Feks, at kortet bare har 32 stream prosessorer og kun er 128 bit gjør det til en selvfølge at det ikke er en topyter, det skjønner enhver idiot. Da kan man ikke klage på Dell.

Enig,så mange "pc exsperter" som det er her, også klarer de ikke å lese specèn på hva de bestiller..snakk om etterpå kloke. blir litt mye piping og unødvendig klaging da :) sånn er verden

Lenke til kommentar
Stemmer det. er opprettet en egen tråd om dette problemet på http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=190435 . Det største problemet med dette leser jeg er at dell faktisk ikke annerkjenner problemet. + at jeg er helt sikker på at dere m1730 eiere ikke ble opplyst om dette. JEG er fullstendig klar over at dette er en meget strømkrevende maskin, men uansett bør den klare å kjøres fullt ut på bare batteriet, selv om det bare er snakk om 20 min før batteriet går tomt.

Takk, jeg har lest denne tråden nå, og jeg føler nå at jeg er blitt lurt av dell. Hvorfor i all verden får vi ikke vite dette før kjøp, at pc kun fungere skikkelig med strøm påkoblet. Jeg har betalt 27 500,- for denne, og det er mye penger!

Denne saken vil jeg forfølge, og forventer at problemet skal bli fikset..

Nå har det vist kommet en ny lov i norge som skal hjelpe til med massesøksmål i saker slik som dette... kanskje noe for alle oss som føler oss lurt. Dette må jo helt klart være ulovlig markedsføring siden dell ikke forteller oss om at pc kun kan brukes til sufing ol lav ytelsesoppgaver på batteri....

eeeh...bærbar med 17" skjerm...sier seg selv at det "spiser" strøm da..eller hur hehe lol

For det første handler dette ikke om at den spiser strøm.

Som du kanskje las,, er jeg fullstendig klar over at den har 17" skjerm...det er jo ingen grunn til strømsluk. Finnes MANGE 17" bærbare med bra batteri-levetid. Grunnen til strøm-hungeren er jo at den skal holde igang først og fremst 2 av dagens råeste skjemkort , 2 harddisker, MASSE led-lys, cpu osv. Og det er helt i orden det, denne skal bruke strøm. Hva som ikke er i orden , er at Dell ikke informerer kjøpere om problemet med at pcen automatisk klokker seg ned til under halv ytelse , i det du trekker ut strømkabel. Dette skulle bruker selv ha fått valget om i "batteri/strøm-alternativer" på vista`s kontrollpanel. selv om batteriet hadde tømt seg iløpet av kort tid. Men istedet har bruker ingen alternativ, og blir ikke opplyst av Dell om det.

Lenke til kommentar
Ordrestatusen min blir ALDRI oppdatert, 1 uke siden jeg bestillte g det står fortsatt "produksjon ikke startet" !!

Har akkurat samme problem som deg. Bestilte 27/2 med T9500 og ingen oppdatering på status. Skal ha den før 31/3 står det til meg. Er det andre som venter som har noe nærmere status?

Da er min i produksjon :)

Lenke til kommentar

nå har jeg gjort det store, argh!

Har endelig fått XPS'en min, og den er flooott! Siden jeg hadde Vista Ultimate 64bit liggende her hjemme bestillte jeg med home premium, og så var planen å re-installere med Ultimate 64 bit...

Dette har jeg nå gjort, men frustrasjonen ble stor da det ikke var mange 64bit drivere å finne på dell sine sider. Grafikkdriveren til 8800M GTX var kun å finne for 32bit...

Hva gjør jeg nå? Noen som vet om drivere til 8800M GTX som fungerer bra?

Lenke til kommentar

"Hva gjør jeg nå? Noen som vet om drivere til 8800M GTX som fungerer bra?"

Nå drar du til en side som heter http://www.laptopvideo2go.com og laster ned driver(e) derfra.

Den siden dær spesialiserer seg på å gjøre desktop drivere kompatibel på bærbare pcen...

bare husk å laste ned medfølgende .inf fil , og erstatt denne med orginal.inf fila i installmappa.

ps: en ting til som er meget viktig , er at hvis du skal skifte skjermkortdriver, må du fjærne ALLE filer fra den gamle skjermkortdrivern(dette grunnet standard avinstallasjon ikke alltid fjærner alt) . til dette anbefales et program som heter "driver sweper" til.. finner det her : http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1672

Dette programmet kjører du etter du har avinstallert i skjermkortdriver i "legg till eller fjærn programmer" , og startet på nytt.

Endret av JegHarMangeRareSpørsmålJeg
Lenke til kommentar
nå har jeg gjort det store, argh!

Har endelig fått XPS'en min, og den er flooott! Siden jeg hadde Vista Ultimate 64bit liggende her hjemme bestillte jeg med home premium, og så var planen å re-installere med Ultimate 64 bit...

Dette har jeg nå gjort, men frustrasjonen ble stor da det ikke var mange 64bit drivere å finne på dell sine sider. Grafikkdriveren til 8800M GTX var kun å finne for 32bit...

Hva gjør jeg nå? Noen som vet om drivere til 8800M GTX som fungerer bra?

Hvordan er støy og byggekvalitet? Min er klar til å bli sendt fra fabrikk står det, burde ha den i slutten av uken. Produksjon og testing gikk nesten ubehagelig fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...