Rizzla Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Det går vel også ann å skrive inn koder for å få en FPS måler i spill. Det varierer fra spill til spill. I alle fall er det slik i Crysis. Rizzla: Hvordan liker du Smoke Grey fargen? Bedre enn hvit? Tror du hvit blir vanskelig å holde ren? Syntes smoke grey er helt herlig. Lurer litt på hvordan white bone vil bli med tanke på led lyset på oversiden av laptop kun er i hvit farge.. denne vil vel omtrent bli usynlig med white bone?? Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei! jeg lurer på om dere m1730 eiere kunne foretatt noen tester ? jeg leste at det er stoor forskjell på dette nemmelig... Kjøre 3dmark06 MED strømforskyningen i ? Kjøre 3dmark06 på bare batteri ? (oppgi forskjell på score) teste et vilkårlig spill med strømforskyningen i , og samme på bare batteri, og fortelle om forskjellen på fps (spillbarheten) er stor ? spille av dvd på bare batteri (noen sa at dette hakket og var ubrukelig) tusen takkz Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg kan teste så fort dell leverer den Men går nok raskere om noen andre tester først. Er vel i alle fall 1 her med penryn prossesoren..? Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei! jeg lurer på om dere m1730 eiere kunne foretatt noen tester ? jeg leste at det er stoor forskjell på dette nemmelig... Kjøre 3dmark06 MED strømforskyningen i ? Kjøre 3dmark06 på bare batteri ? (oppgi forskjell på score) teste et vilkårlig spill med strømforskyningen i , og samme på bare batteri, og fortelle om forskjellen på fps (spillbarheten) er stor ? spille av dvd på bare batteri (noen sa at dette hakket og var ubrukelig) tusen takkz Hei. Jeg har testet spillet COD4 når pc er på batteri, og det er uspillelig når på batteri. Har under 10fps der jeg vanligvis skal ha 60+. Jeg prøver å finne ut hvorfor dette hender, men har enda ikke fått noe svar hos dell community Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hei! jeg lurer på om dere m1730 eiere kunne foretatt noen tester ? jeg leste at det er stoor forskjell på dette nemmelig... Kjøre 3dmark06 MED strømforskyningen i ? Kjøre 3dmark06 på bare batteri ? (oppgi forskjell på score) teste et vilkårlig spill med strømforskyningen i , og samme på bare batteri, og fortelle om forskjellen på fps (spillbarheten) er stor ? spille av dvd på bare batteri (noen sa at dette hakket og var ubrukelig) tusen takkz Hei. Jeg har testet spillet COD4 når pc er på batteri, og det er uspillelig når på batteri. Har under 10fps der jeg vanligvis skal ha 60+. Jeg prøver å finne ut hvorfor dette hender, men har enda ikke fått noe svar hos dell community Er nok ikke værre enn at du spiller i batterisaving, dvs, at maskinen går i sparemodus fordi batteriene skal vare lenger Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Hadde vært rart om man ikke kunne spillt spill uten strøm. Da går litt av poenget med bærbar gamer bort. Selvom man for det meste har strømmen i, er det greit å ha muligheten også uten! Får håpe det bare er de automatiske instillingene når man kobler fra ekstert strøm! Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Skulle tro det, men dette er ikke korrekt. Jeg har prøvd med strømsparingsplan "høy ytelse" og jeg har forrandret den slik at "på batteri" og "koblet til" er helt identiske.. Endret 4. mars 2008 av Rizzla Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Stemmer det. er opprettet en egen tråd om dette problemet på http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=190435 . Det største problemet med dette leser jeg er at dell faktisk ikke annerkjenner problemet. + at jeg er helt sikker på at dere m1730 eiere ikke ble opplyst om dette. JEG er fullstendig klar over at dette er en meget strømkrevende maskin, men uansett bør den klare å kjøres fullt ut på bare batteriet, selv om det bare er snakk om 20 min før batteriet går tomt. Endret 5. mars 2008 av JegHarMangeRareSpørsmålJeg Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Stemmer det. er opprettet en egen tråd om dette problemet på http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=190435 . Det største problemet med dette leser jeg er at dell faktisk ikke annerkjenner problemet. + at jeg er helt sikker på at dere m1730 eiere ikke ble opplyst om dette. JEG er fullstendig klar over at dette er en meget strømkrevende maskin, men uansett bør den klare å kjøres fullt ut på bare batteriet, selv om det bare er snakk om 20 min før batteriet går tomt. Takk, jeg har lest denne tråden nå, og jeg føler nå at jeg er blitt lurt av dell. Hvorfor i all verden får vi ikke vite dette før kjøp, at pc kun fungere skikkelig med strøm påkoblet. Jeg har betalt 27 500,- for denne, og det er mye penger! Denne saken vil jeg forfølge, og forventer at problemet skal bli fikset.. Nå har det vist kommet en ny lov i norge som skal hjelpe til med massesøksmål i saker slik som dette... kanskje noe for alle oss som føler oss lurt. Dette må jo helt klart være ulovlig markedsføring siden dell ikke forteller oss om at pc kun kan brukes til sufing ol lav ytelsesoppgaver på batteri.... Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Den skal jo ikke henge seg eller gå tregt uten strøm nei! Men jeg leste litt på slutten av tråden, og der sa de at dell hadde funnet problemet. Men de kunne ikke gå ut med dette offesielt pga noe "legal" greier. Hvis dette er tilfellet vil vi nok få høre hvordan vi skal fikse problemet. Håper bare det er en biosupdate eller noe annet software som dell kan legge ut! Vil helst ikke sende den inn igjen rett etter å ha fått den! Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 følte meg litt teit der jeg skulle skryte til kompiser med å ta frem COD4 og spille, og så fikk jeg ikkje 10fps engang.. Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Tror noen dette problemt kan være fikset på de nye med penrynprosessor! Sinnsykt dårlig av dell å selge det som en gamer laptop, når det ikke kan brukes som en!! Og hvorfor melder deg ikke fra på websiden når problemet er kjent?? Lenke til kommentar
JegHarMangeRareSpørsmålJeg Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) "Tror noen dette problemt kan være fikset på de nye med penrynprosessor! (?) " Tror ikke dette problemet er fikset med de nye penryn-prosessorene nei. Dette tror jeg har noe med strømfordelingen på maskinen,, at den automatisk blir klokket ned (ytelsen under halvert) når du kjører kun på batteri. hva som kan fikse dette vet jeg ikke, men håper på noe så enkelt som en bios oppdatering... men når Dell ikke engang vil erkjenne problemet, føler jeg vi kjemper i motvind og oppoverbakke. Endret 5. mars 2008 av JegHarMangeRareSpørsmålJeg Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jepp, var utrolig trist dette. Det er også sprøtt at batteriet ikke holder en time heller, med tanke på at der jeg skal ha 60+ i fps får jeg -10fps... Det er stooor forskjell i fps, men likevel elendig batteritid.. Her er jeg sikker på at dårligere specet laptoper vil få bedre fps og lengre batterilevetid.. Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Fikk litt 2nd thoughts nå.. Men jeg kommer til å bruke den minimalt uten strømforsyningen i. Så regner ikke med at det kommer til å være et problem for meg. Gleder meg fotsatt til å få den! Lenke til kommentar
BlueXPS1730 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg blir med på ett massesøksmål om det blir aktuelt. Når jeg betalte så mye forventer jeg det beste! Vi som 8700 kort burde også få kjjøpe nye 8800 kort siden 8700 viser seg å ikke holde mål. Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Jeg blir med på ett massesøksmål om det blir aktuelt. Når jeg betalte så mye forventer jeg det beste! Vi som 8700 kort burde også få kjjøpe nye 8800 kort siden 8700 viser seg å ikke holde mål. Jeg skjønner at du forventer det beste.. men bruker du den mye uten størm, til spilling altså? Dette er litt som at man ikke får opp soltaket på en bil når man har over 250kmh. Det har egentlig ikke så mye å si, men er sinnsykt irriterende når man finner ut av det! Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg blir med på ett massesøksmål om det blir aktuelt. Når jeg betalte så mye forventer jeg det beste! Vi som 8700 kort burde også få kjjøpe nye 8800 kort siden 8700 viser seg å ikke holde mål. 8700 holder mål, det er direkte tåpelig å hevde noe annet, bare se på 3D mark 06 scorene og hva folk får ut av kortet på Crysis. At folk ikke klarer å lese specs på et kort før de kjøper det er deres eget problem. Feks, at kortet bare har 32 stream prosessorer og kun er 128 bit gjør det til en selvfølge at det ikke er en topyter, det skjønner enhver idiot. Da kan man ikke klage på Dell. Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Er jo sant hva STeam6 sier! Man bør sjekke hva som står før man går til innkjøp. Du har også dette fora der du kunne spurt om hvordan kortet yter osv. Det er alltid lurt å sjekke litt før man kjøper. Vil heller ikke påstå at du har en dårlig bærbar med 8700 kortet. At du er skuffet over "batteri problematikken" kan jeg forstå, dette er noe dell ikke opplyser om. Men jeg vet ikke om et massesøksmål er tingen. Når jeg tenker over det har jeg aldri spillt spill uten strømtilførselen i. Og eldre spill skal jo fungere! Ordrestatusen min blir ALDRI oppdatert, 1 uke siden jeg bestillte g det står fortsatt "produksjon ikke startet" !! Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg blir med på ett massesøksmål om det blir aktuelt. Når jeg betalte så mye forventer jeg det beste! Vi som 8700 kort burde også få kjjøpe nye 8800 kort siden 8700 viser seg å ikke holde mål. 8700 holder mål, det er direkte tåpelig å hevde noe annet, bare se på 3D mark 06 scorene og hva folk får ut av kortet på Crysis. At folk ikke klarer å lese specs på et kort før de kjøper det er deres eget problem. Feks, at kortet bare har 32 stream prosessorer og kun er 128 bit gjør det til en selvfølge at det ikke er en topyter, det skjønner enhver idiot. Da kan man ikke klage på Dell. Eneste man kunne ha klaget på er vel prisen? :!: Men det er også litt sent iom at det burde man gjort da man kjøpte den, pruting er ordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå