Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.


Anbefalte innlegg

Pawnee skrev:

 

"som sikkert de fleste nå har funnet ut av er produksjonen blitt forsinket grunnet stor etterspørsel! Jeg synes det var lenge å vente til 7. mars, men nå er leveringsdatoen oppdatert til 31. Hadde håpet å få den før påske, men den gang ei".

 

 

Det var snodig. Jeg har leveringsdato 10. mars og min 1730 ble bygget i går. I skrivende stund befinner den seg på "sorting hub" i København ifølge Schenker.

 

Samme her, snakket med Dell i dag og den er overlevert Schenker. Eneste som irriterer er at Penryn er lansert. Dell aksepterer at jeg returnerer, men jeg bestilte med kupongkode og den får jeg neppe hvis jeg rebestiller. Da blir det 2000 kr dyrere for tilsvarende oppsett og det er vel neppe denne prosessoren verdt, får evt erstatte prosessoren senere. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pawnee skrev:

 

"som sikkert de fleste nå har funnet ut av er produksjonen blitt forsinket grunnet stor etterspørsel! Jeg synes det var lenge å vente til 7. mars, men nå er leveringsdatoen oppdatert til 31. Hadde håpet å få den før påske, men den gang ei".

 

 

Det var snodig. Jeg har leveringsdato 10. mars og min 1730 ble bygget i går. I skrivende stund befinner den seg på "sorting hub" i København ifølge Schenker.

 

Heldigris!

Lenke til kommentar
Da er XPS 1730 bestilt.

Smoke Grey.

Intel® Core™ 2 Duo Processor T9300 (2.50 GHz)

DUAL SLI 512MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX card

400 GB (7200 rpm) SATA RAID 0 Striping (2 x 200 GB)

 

Grattis med ny kongemaskin

 

Tror detta skal bli greit bra :) Er det noe stress å kjøre crysis på denna?

 

 

For å si det slik, blir jeg imponert hvis du greier crysis i høye oppløsninger på very high

 

 

Kan jeg spørre hva herligheten kostet?

Endret av Vallhall
Lenke til kommentar
Da er XPS 1730 bestilt.

Smoke Grey.

Intel® Core™ 2 Duo Processor T9300 (2.50 GHz)

DUAL SLI 512MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX card

400 GB (7200 rpm) SATA RAID 0 Striping (2 x 200 GB)

 

Tror detta skal bli greit bra :) Er det noe stress å kjøre crysis på denna?

 

Da har vi bestilt samme maskin, tygde lenge på 4 GB minne, men droppet det. Dell lot meg kansellere ordre selv om den sto i Køben. Så får vi se hvor lang tid dette tar det. Det ville jo vært for dumt å maskinen uten Penryn, nå tenker jeg bare at man kanskje skulle ventet til det nye Santa Rosa chipsettet kommer også :)

Lenke til kommentar
Da er XPS 1730 bestilt.

Smoke Grey.

Intel® Core™ 2 Duo Processor T9300 (2.50 GHz)

DUAL SLI 512MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX card

400 GB (7200 rpm) SATA RAID 0 Striping (2 x 200 GB)

 

Tror detta skal bli greit bra :) Er det noe stress å kjøre crysis på denna?

 

Da har vi bestilt samme maskin, tygde lenge på 4 GB minne, men droppet det. Dell lot meg kansellere ordre selv om den sto i Køben. Så får vi se hvor lang tid dette tar det. Det ville jo vært for dumt å maskinen uten Penryn, nå tenker jeg bare at man kanskje skulle ventet til det nye Santa Rosa chipsettet kommer også :)

 

Tøfft at vi tok akkurat samme :) Er vel det som er det beste da?

Tar heller ram siden jeg, er ganske greit å bytte skulle en tro!

Er det penryn prossesorene som sitter i dem nå?? (Har ikke helt fulgt med på dette)

Kommer alltid nye ting mens man bestiller. Ikke alt er like viktig!

 

Ga ca 18500for den.. dyreste data jeg noensinne har kjøpt.

Lenke til kommentar
Da er XPS 1730 bestilt.

Smoke Grey.

Intel® Core™ 2 Duo Processor T9300 (2.50 GHz)

DUAL SLI 512MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX card

400 GB (7200 rpm) SATA RAID 0 Striping (2 x 200 GB)

 

Tror detta skal bli greit bra :) Er det noe stress å kjøre crysis på denna?

 

Da har vi bestilt samme maskin, tygde lenge på 4 GB minne, men droppet det. Dell lot meg kansellere ordre selv om den sto i Køben. Så får vi se hvor lang tid dette tar det. Det ville jo vært for dumt å maskinen uten Penryn, nå tenker jeg bare at man kanskje skulle ventet til det nye Santa Rosa chipsettet kommer også :)

 

Tøfft at vi tok akkurat samme :) Er vel det som er det beste da?

Tar heller ram siden jeg, er ganske greit å bytte skulle en tro!

Er det penryn prossesorene som sitter i dem nå?? (Har ikke helt fulgt med på dette)

Kommer alltid nye ting mens man bestiller. Ikke alt er like viktig!

 

Ga ca 18500for den.. dyreste data jeg noensinne har kjøpt.

 

Er Penryn ja, jeg tenkte at å finne et eller annet som genererer mindre varme på den her er sikkert lurt. Lurer på hvor heit den egentlig blir? Dyrest her også, men kommer nok til å ha den i opp mot tre år. Jeg tipper 2 GB RAM holder til det meste, dessuten er det jo både lett å oppgradere og billigere. Jeg bestilte med Office også.

 

Blir gøy dette, vi får benchmarke mot hverandre og se om det blir noen forskjell :)

Lenke til kommentar

Ja, det skal vel bli relativt likt! Ser nå at det er Penryn jeg også! Visste ikke haha! hatt min Fujitsu Simens i 4år+, og den har vært i daglig bruk, også i millitæret under røff behandling.

1730 kommer til å bli mer ett "smykke", men håper på 3år pluss her!!

 

Litt OT; Hvordan svart audi har du?

Lenke til kommentar
Da er XPS 1730 bestilt.

Smoke Grey.

Intel® Core™ 2 Duo Processor T9300 (2.50 GHz)

DUAL SLI 512MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX card

400 GB (7200 rpm) SATA RAID 0 Striping (2 x 200 GB)

 

Tror detta skal bli greit bra :) Er det noe stress å kjøre crysis på denna?

 

Da har vi bestilt samme maskin, tygde lenge på 4 GB minne, men droppet det. Dell lot meg kansellere ordre selv om den sto i Køben. Så får vi se hvor lang tid dette tar det. Det ville jo vært for dumt å maskinen uten Penryn, nå tenker jeg bare at man kanskje skulle ventet til det nye Santa Rosa chipsettet kommer også :)

 

Tøfft at vi tok akkurat samme :) Er vel det som er det beste da?

Tar heller ram siden jeg, er ganske greit å bytte skulle en tro!

Er det penryn prossesorene som sitter i dem nå?? (Har ikke helt fulgt med på dette)

Kommer alltid nye ting mens man bestiller. Ikke alt er like viktig!

 

Ga ca 18500for den.. dyreste data jeg noensinne har kjøpt.

 

Er Penryn ja, jeg tenkte at å finne et eller annet som genererer mindre varme på den her er sikkert lurt. Lurer på hvor heit den egentlig blir? Dyrest her også, men kommer nok til å ha den i opp mot tre år. Jeg tipper 2 GB RAM holder til det meste, dessuten er det jo både lett å oppgradere og billigere. Jeg bestilte med Office også.

 

Blir gøy dette, vi får benchmarke mot hverandre og se om det blir noen forskjell :)

 

En gammel, men god A6 :) Skal byttes ut snart, veldig OT.

Lenke til kommentar
Jeg rakk jo selvsagt å bestille før penryn ble tiljgengelig.

 

Hva er forskjellen på denne og den "gamle" prosessoren?

 

Jeg gjorde også samme "tabben" som deg, og bestilte med 7700. Etter litt research ser jeg heldigvis at penryn ikke er spesielt raskere enn merom. Den er nok mindre, støyer mindre, og trekker litt mindre strøm, men ytelsesmessig er det ganske likt. Det virker som den yter opp til 10% bedre i litt eldre titler som Doom og Fear, mens ytelsen i Crysis og World in Conflict var så godt som identisk.

 

Ref.: http://www.notebookcheck.net/Review-Intel-...PUs.7876.0.html

 

b384e44498.jpg

44befbaf60.jpg

 

Men de som har bestilt med penryn får rikitgnok 0,1GhZ ekstra klokkefrekvens enn oss med T7700.

 

Vi får ta litt testing oss innimellom etterhvert :)

Lenke til kommentar
Jeg rakk jo selvsagt å bestille før penryn ble tiljgengelig.

 

Hva er forskjellen på denne og den "gamle" prosessoren?

 

Jeg gjorde også samme "tabben" som deg, og bestilte med 7700. Etter litt research ser jeg heldigvis at penryn ikke er spesielt raskere enn merom. Den er nok mindre, støyer mindre, og trekker litt mindre strøm, men ytelsesmessig er det ganske likt. Det virker som den yter opp til 10% bedre i litt eldre titler som Doom og Fear, mens ytelsen i Crysis og World in Conflict var så godt som identisk.

 

Ref.: http://www.notebookcheck.net/Review-Intel-...PUs.7876.0.html

 

Men de som har bestilt med penryn får rikitgnok 0,1GhZ ekstra klokkefrekvens enn oss med T7700.

 

Vi får ta litt testing oss innimellom etterhvert :)

 

Godt å høre. Jeg bruker min stort sett som en stasjonær PC uansett, så batterikapasiteten betyr ikke så veldig mye for min del. Hadde jo selvsagt vært fint med litt mindre støy, men regner med at så lenge man ikke kjører krevende spill og programvare, så forholder viftene seg rolig ;)

Lenke til kommentar
God bil det ja!

Brukt alt for mye penger på bil selv, så fant ut at jeg måtte sitte litt hjemme og spille isteden for å brenne bort bensin. XPS'n er nok en investering da!

 

Gleder meg til jeg får den. Står at den senest skal komme 2/4, håper det blir før dette da!

 

Har den vel på ti dager, min første bestilling la jeg inn 21.02, 28.02 var den ferdig og sendt til Køben. Estimert levert da til 03.03 så ikke noe å si på tiden.

Lenke til kommentar

Nei, det er jo ikke galen tid i det heletatt! Da er det ikke så uendelig lenge til da! Virker som penryn ikke har noe særlig mye mer å gi en de eldre prossesorene. Men blir jo som man ser bittelitt bedre. Det at den genererer litt mindre varme er jo bare greit. Men hadde ikke vært noe must for meg heller. Deilig med litt varmt fang ;) Så tror ikke der som ikke får penryn blir videre skuffet!

Lenke til kommentar
Nei, det er jo ikke galen tid i det heletatt! Da er det ikke så uendelig lenge til da! Virker som penryn ikke har noe særlig mye mer å gi en de eldre prossesorene. Men blir jo som man ser bittelitt bedre. Det at den genererer litt mindre varme er jo bare greit. Men hadde ikke vært noe must for meg heller. Deilig med litt varmt fang ;) Så tror ikke der som ikke får penryn blir videre skuffet!

 

Største fordel, 125 millioner flere transistorer kontra Merom, det er ganske heftig tall, nesten 50%. Lavere varme, bedre strømstyring og høyere hastighet. I spill som det henvises til, er det GPU som er flaskehalsen, men på lave settinger er Penryn raskere. Men, det er regnekraften i praktiske applikasjoner Penryn er desidert best. Her snakker man respons. Så dette blir bra :)

Lenke til kommentar

Hei folkens!

Har nå hatt min nye xps M1730 nå i snart en uke.. Er ganske så fornøyd, med det er likevel ting jeg ikke er helt fornøyd med..

For det første ser det ut til at rammen som kom med min dell pc er treig, siden det er den som trekker ned resultatet i ytelses kontrollen i Vista. Har også problemer med å få noe som helst ut av SLI. Har spilt COD4 både med og uten SLI aktivert, uten noen merkbar forandring i FPS.... merkelig.

PC-en kom dessuten med SLI deaktivert som default, og da fikk jeg kun 0,1 poeng mindre spillgrafikk-ytelse.

ytelseir4.jpg

Shot at 2008-03-02

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...