Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ytelsesøkning på nesten 2000 poeng, bare med nye drivere. Det tor jeg er for mye å håpe på. :)

 

Ikke nesten 2000, 1500 :) Se på 8800 GTS kortet, det alene måles til over 1000 poeng diff avhengig av, og det er et single kort. 8700 SLi løsningene har vist alt fra vel rett under 7000 til de som har pumpet det opp i så vidt over 10 000. Så, 1500 tror jeg er mer enn realistisk.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å kjøre 3dmark06 å fikk 8322 poeng. Men det ser ut til at programmet ikke brukte begge skjermkortene selv om jeg har aktivert SLI...

 

 

Det er ca akkurat det samme som jeg fikk med 8600m GT sli, og med den poengsummen MÅ du ha hatt begge kort aktivert hvis du har 8700 kort

Endret av Vallhall
Lenke til kommentar

Dette er infoen om skjermkort som 3dmark06 oppgir. Tror ennå programmet kun bruker bare ett kort.

 

Display Device 1/1

NVIDIA GeForce 8700M GT Driver 7.15.11.5669

 

Description NVIDIA GeForce 8700M GT

Manufacturer NVIDIA

Total Local Video Memory 244 MB

Total Local Texture Memory 244 MB

AGP Aperture Size 1.35 GB

Driver File nvd3dum.dll

Driver Version 7.15.11.5669

Driver Date 10-4-2007

Driver WHQL Certified true

Max Texture Width 8192 px

Max Texture Height 8192 px

Max User Clipping Planes 6

Max Active Hardware Lights 8

Max Texture Blending Stages 8

Fixed Function Textures In Single Pass 8

Vertex Shader Version 3.0

Pixel Shader Version 3.0

Max Vertex Blend Matrices 0

Max Texture Coordinates 8

VGA Memory Clock 0.0 Hz

VGA Core Clock 0.0 Hz

Max VGA Memory Clock 0.0 Hz

Max VGA Core Clock 0.0 Hz

PCI

Name NVIDIA GeForce 8700M GT

Vendor ID 0x10de

Device ID 0x0409

SubSystem ID 0x019c1028

Revision ID 0x00a1

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Bus

Type PCI Express

Revision 1.0

Enabled true

Rate 16

Sideband Addressing Not Supported

Fast Write Not Supported

 

--------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Jeg hørte med Dell om de som har kjøpt XPS1730 med 8700 kort burde få tilbud om å oppgradere til 8800 kort til en lavere pris. De sa dette var mulig om flere kontakter Dell om dette. Så alle som har XPS1730 må ta kontakt med Dell å kreve å få ett tilbud.

 

Vista har noe som heter opplevelsessindeks som sier noe om hor bra maskinen funker med spill. Alle verdier utenom minne ligger på 5,6-5,9. Men minne ligger bare på 5,0. Jeg har 4GB minne men minneverdien er den laveste. Så det må være den eneste negative delen.

Lenke til kommentar
Jeg hørte med Dell om de som har kjøpt XPS1730 med 8700 kort burde få tilbud om å oppgradere til 8800 kort til en lavere pris. De sa dette var mulig om flere kontakter Dell om dette. Så alle som har XPS1730 må ta kontakt med Dell å kreve å få ett tilbud.

 

Vista har noe som heter opplevelsessindeks som sier noe om hor bra maskinen funker med spill. Alle verdier utenom minne ligger på 5,6-5,9. Men minne ligger bare på 5,0. Jeg har 4GB minne men minneverdien er den laveste. Så det må være den eneste negative delen.

Hvor har du hørt dette fra?

 

Det er fullt mulig å bytte fra 8700 til 8800 kortene men dette er noe du eventuelt må gjøre delv. Dell selger heller ikke disse kortene løst.

Lenke til kommentar
Jeg hørte med Dell om de som har kjøpt XPS1730 med 8700 kort burde få tilbud om å oppgradere til 8800 kort til en lavere pris. De sa dette var mulig om flere kontakter Dell om dette. Så alle som har XPS1730 må ta kontakt med Dell å kreve å få ett tilbud.

 

Vista har noe som heter opplevelsessindeks som sier noe om hor bra maskinen funker med spill. Alle verdier utenom minne ligger på 5,6-5,9. Men minne ligger bare på 5,0. Jeg har 4GB minne men minneverdien er den laveste. Så det må være den eneste negative delen.

Hvor har du hørt dette fra?

 

Det er fullt mulig å bytte fra 8700 til 8800 kortene men dette er noe du eventuelt må gjøre delv. Dell selger heller ikke disse kortene løst.

 

Jeg var i kontakt med Dell Norge og de sa dette. Jeg regner med at Dell vil gi gamere litt eksta service...

Lenke til kommentar
Prosessor kan du skifte selv. Av med ett lokk/deksel, av med kjøleribbe, ut med den gamle og inn med den nye, legg på ett syltynt lag kjølepasta og sett på kjøleribbe og deksel.

Holder garantien hvis man har byttet CPU? Har selv lyst å gjøre det, men ønsker ikke å "ødelegge" min 4 års garanti/skade-f. på dette!

-penryn- :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...