Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pokker, nå fikk jeg lyst på ny maskin igjen

Jeg tror jeg lar prisen falle enda mer på 8700 GT etter i morgen og så kjøper en Playstation 3 i tillegg.

Høres veldig fornuftig ut. Blir artig å se hva Dell maskinen vil koste her til lands og ikke minst når den kommer, kanskje bytter jeg da

Lenke til kommentar

PROSESSOR: C2D T7700(2,40 GHz)

MINNE: 4096 MB Ram

HARDDISK: 320 GB (7200 rpm) SATA RAID 0 Striping (2 x 160 GB)

GRAFIKKORT: DUAL SLI 512MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX

For 21.900,- man klarer sikkert å få ett par tusen i rabatt på telefon også?

Lenke til kommentar

Finnes det noen mulighet for å få XPS med lavere skjermoppløsning? Det høres kanskje rart ut, men jeg kan gladelig betale ekstra for å få den med 1440x900 istedet for 1920x1200. Så kjipt å kjøpe den nå når jeg om et år eller 2 må skru ned oppløsninga for å spille det flytende og da får et slørete\uklart bilde.

Lenke til kommentar

Du får ikke uklart bilde. :wee:

Og dessuten har det ikke noen effekt. Det er en 17 tommer, opprinnlig laget for å ta oppløsningen 1440*900. Jeg spiller Crysis på den oppløsnigen og det går helt fint. Det er ikke noe problem å spille i ikke-optimale opplsøninger på XPSene. Det er såpass gode skjermer på dem. :)

Altså, du trenger ikke å betale ekstra for 1440x900. Det er bortkastede penger. :wee:

Ikke gjør det!!! :)

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en inspiron i9400 (jmf xps m1710) og tapet i bildekvalitet når jeg skalerer ned er stort, dette gjelder absolutt alle bærbare jeg har testet og alle LCD-skjermer, noen er dog litt bedre enn andre, men likefullt vil jeg heller ha ekte 1440x900 enn 1920x1200 skalert ned, jeg er hundre prosent sikkert på at bildet blir betydelig bedre på førstnevnte.

Lenke til kommentar
stiller meg noe skeptisk til den påstanden... kan du ta ett bilde, gjerne litt close up, av skjermen med oppløsningen satt til 1440x900 som viser at bildet ikke blir uklart/grumsete/sløret?

Det ser bedre ut i optimale oppløsninger, men det er ikke store forskjellen. Uansett er det jo den samme oppløsnignen på den samme skjermen så det skal i teorien gi samme bildet dersom det er 1440x900 på begge? :wee:

Tester viser skjermene på XPS modellene er av god kvalitet, og det vil derfor ikke gi mye dårligere bildekvalitet dersom man spiller på ikke optimale oppløsninger.

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å konfigurert en XPS1730. Endte til slutt opp på kr. 23390,- ...og da er det til og med 4500,- i rabatt! (Bl.a valgte jeg 4 GB ram og Win XP). Spørs om man også burde velge forsikring på en såpass dyr maskin. Da blir det enda 2000,- i tillegg (for 3 års forsikring)

På meg høres dette ut som en vanvittig pris. Jeg kan være med på at det kan være et bra kjøp om maskina fortsatt er å betrakte som en av de bedre om 3 år. Hvis den derimot faller akterut i løpet av 1-2 år, er dette en uhørt pris.

Hva kan jeg forvente av "levetid" på denne?

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...