GhostWhisper Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 En bærbar-PC kan aldri bli en "Ultimate Gamer", det er hvert fall flere år frem i tid. Jeg personlig ville aldri kjøpt en bærbar med tanke på Gaming. Hvorfor skal dere ha en bærbar til gaming? Eneste grunnen jeg kan se for å ha en bærbar til gaming måtte være fordi du er et veldig høyt behov for "mobil-gaming". En gaming bærbar er jo avhengig av å ha strømtilførsel kontinuerlig, er vell ikke akkurat lenge du kan game på batteriet til detta beistet? Skjermen er jo ikke spesielt stor, så det er vell mer å hente om du kobler den opp til en ekstern skjerm? Du kan ikke game med touchpadden, jeg klarer hvert fall ikke det. Så om du ikke har et utrolig stort behov for å måtte ha en "mobil-gamer", så er det jo mye mer å hente ved å skaffe seg en fin og kanskje portabel bærbar til 9'000 - 14'000kroner, og heller skaffe seg en stasjonær-PC til gaming for 10'000-14000kroner. Totalt blir jo det det samme som mange av dere har betalt for dette beistet. Da vil du jo sitte med en mer behagelig bærbar, som er mindre, lettere, mer portabel, samt har lengre batteri levetid vil jeg tro. Og en portabel bærbar for 10'000 - 14'000kroner i dag kan fint ha en stor 7200RPM disk, eller en enda større 5400RPM disk, like rask prosessor og 4GiB RAM og til alt mulig annet enn gaming vil den yte ca like bra som dette beistet. Bare ta en titt på Dell sin XPS 1330 Så da sitter du med en bærbar-PC som er mer "bærbar / portabel", og som til generelt bruk vil føles like rask og god. Også bruker du da de siste 10'000-14'000kronene du sparte på å ikke skaffe en XPS 1730 på å skaffe deg en "Gaming stasjonær-PC". Du får en bra gamer til 10'000 - 14'000kroner idag, som vil "knuse" XPS 1730 når det kommer til ytelse i spill. Sånn som situasjonen er med bærbare PC-er i dag, vil jeg si at det et mye bedre valg. Helt enig i det du sier, kommer veldig ann på hva folk skal bruke den til såklart. Jeg kjøpte denne PC-en fordi vi er en søndagsgjeng som dumper kvinnfolka å spiller hele dagen hver søndag,og vi er kresne hele gjengen:P Går mye i MMO's,og de nyere krever litt trøkk. Jeg har en annen Labtop også,eneste spilla som er på den er Popcap games,brukes kun på når man drar på tur. 1730 varer ca en halvtime m spilling,så nei, d er ikke no mobil spill PC. Som sagt,kan man bytte skjermkort senere til 8800,blir jeg veldig fornøyd,da har jeg fått hva jeg betalte for. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Skuffende, det nye tilbudet fra Dell er bare en rabatt på 2300 kr, ikke bedre skjermkort, ikke mulighet til å velge bort Aegis.. Dell slår meg som mindre og mindre positivt. Nå ryktes det jo at Toshiba X200 får 8800 kort og da faller jo denne maskinen helt igjen, til og med HP HDX har jo fått annonsert dette før Dell. Lenke til kommentar
Millen Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 jeg har HP HDX 9050 og har tenkt til å selge den for å kjøpe denne når den kommer med 8800. Hvor mye tror dere at jeg får for HDX'en? kjøpte den i august Lenke til kommentar
GhostWhisper Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 jeg har HP HDX 9050 og har tenkt til å selge den for å kjøpe denne når den kommer med 8800. Hvor mye tror dere at jeg får for HDX'en? kjøpte den i august Prosessor: Intel Core 2 Duo Prosessorhastighet: 2000 MHz Minne installert: 2048 MB Harddisk #1: 120 GB Grafikkontroller: ATI Mobility Radeon HD2600 XT Grafikkoppløsning: 1680x1050 Skjermstørrelse: 20,1 tommer Trådløst nettverkskort: 802.11b (11Mbps), 802.11g (54Mbps), 802.11n (draft), 802.11a (54Mbps) Optisk enhet: CD-ROM, CD-brenner, DVD-ROM, DVD-brenner (DVD±R) Vekt: 7.05 kg Denne du snakker om? rimelig fet maskin da,gikk fra Radeon for non år sidn,så aner ikke hvordan skjermkortet er,liksom de som koster penger. Ser ut som en PC som kan gå for 10-12000 kroner,veldig usikker da. fin størrelse på skjermen;) Lenke til kommentar
GhostWhisper Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Skuffende, det nye tilbudet fra Dell er bare en rabatt på 2300 kr, ikke bedre skjermkort, ikke mulighet til å velge bort Aegis.. Dell slår meg som mindre og mindre positivt. Nå ryktes det jo at Toshiba X200 får 8800 kort og da faller jo denne maskinen helt igjen, til og med HP HDX har jo fått annonsert dette før Dell. Ringte Dell idag og fikk kontakt med en hyggelig kar,sa hva jeg mente om PC-en, og han var usikker på om d ville gå ann å oppgradere PC'ene senere. Dette er liksom d eneste svaret jeg trenger for om jeg skal beholde maksinen eller ikke. Han skulle i alle fall kontakte noen som visste, så jeg kan bare vente,og håpe,liker maskinen veldig godt. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 jeg har HP HDX 9050 og har tenkt til å selge den for å kjøpe denne når den kommer med 8800. Hvor mye tror dere at jeg får for HDX'en? kjøpte den i august Med en nypris (nå) på 14 000 og nesten ett halvt år gammel vil jeg si 8000. Mulig du kan lure 10 000 ut av noen, men det ville i hvertfall ikke jeg betalt (evt. ville jeg ikke hatt samvittighet til å ta en slik pris...). Lenke til kommentar
GhostWhisper Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Enda ikke no svar fra Dell...goin insane,20.000+ i dass...jaja,sende tilbake, å vnte i spenning. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 En bærbar-PC kan aldri bli en "Ultimate Gamer", det er hvert fall flere år frem i tid. Jeg personlig ville aldri kjøpt en bærbar med tanke på Gaming. Hvorfor skal dere ha en bærbar til gaming? Eneste grunnen jeg kan se for å ha en bærbar til gaming måtte være fordi du er et veldig høyt behov for "mobil-gaming". En gaming bærbar er jo avhengig av å ha strømtilførsel kontinuerlig, er vell ikke akkurat lenge du kan game på batteriet til detta beistet? Skjermen er jo ikke spesielt stor, så det er vell mer å hente om du kobler den opp til en ekstern skjerm? Du kan ikke game med touchpadden, jeg klarer hvert fall ikke det. Så om du ikke har et utrolig stort behov for å måtte ha en "mobil-gamer", så er det jo mye mer å hente ved å skaffe seg en fin og kanskje portabel bærbar til 9'000 - 14'000kroner, og heller skaffe seg en stasjonær-PC til gaming for 10'000-14000kroner. Totalt blir jo det det samme som mange av dere har betalt for dette beistet. Da vil du jo sitte med en mer behagelig bærbar, som er mindre, lettere, mer portabel, samt har lengre batteri levetid vil jeg tro. Og en portabel bærbar for 10'000 - 14'000kroner i dag kan fint ha en stor 7200RPM disk, eller en enda større 5400RPM disk, like rask prosessor og 4GiB RAM og til alt mulig annet enn gaming vil den yte ca like bra som dette beistet. Bare ta en titt på Dell sin XPS 1330 Så da sitter du med en bærbar-PC som er mer "bærbar / portabel", og som til generelt bruk vil føles like rask og god. Også bruker du da de siste 10'000-14'000kronene du sparte på å ikke skaffe en XPS 1730 på å skaffe deg en "Gaming stasjonær-PC". Du får en bra gamer til 10'000 - 14'000kroner idag, som vil "knuse" XPS 1730 når det kommer til ytelse i spill. Sånn som situasjonen er med bærbare PC-er i dag, vil jeg si at det et mye bedre valg. Personlig så har jeg en slik bosituasjon og livstil som gjør at jeg ikke har plass eller mulighet til å ha en stasjonær PC, men jeg har ikke lyst til å gi avkall på gaming. Derfor vil jeg ha en "gaminglaptop". Man kan ikke dømme alle etter hvordan man selv lever og tenker noen "må" rett og slett gå for en mobil løsning. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 4000 kr i rabatt i dag, da får man den fullspekket med 500 GB HD for 18.700, det er ganske heftige tall. Så er spm, er disse 8700GT kortene gode nok? Tyder jo på at neste tilbud blir 8800 GTX. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 De to 8700 kortene yter dårligere enn forrige XPSen. Den med 7950GTX altså. 8800M GTX yter bedre enn de to 8700M kortene tilsammen. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg er veldig spent på hvordan de vil prise 8800 GTX, jeg vil helt sikkert klart meg bra med 8700 SLi også, de scorer jo høyt på alle benchmark tester og akkurat Crysis skal jeg klare meg fra uten selv om FPS er det den vil bli brukt til. Litt skeptisk til tastaturet. Jeg skriver en god del også, men får håpe det er greit nok. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Alienware har en 15" ute nå, med 8800M GTX. Den koster litt under 3000 US Dollars. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Alienware har en 15" ute nå, med 8800M GTX. Den koster litt under 3000 US Dollars. Alienware er overpriset og ikke spesielt bra, se hva du får hos Rock og Sager for tilsvarende. Lenke til kommentar
_tordivel_ Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) Alienware har en 15" ute nå, med 8800M GTX. Den koster litt under 3000 US Dollars. Alienware er overpriset og ikke spesielt bra, se hva du får hos Rock og Sager for tilsvarende. Vil nok tro de fleste som vurderer å kjøpe utenlands vil satse på usa med tanke på dollar kursen, og da utgår Rock. Gikk innom på Sager og fikk en sykt bra pc for 3300 $. Men har aldri hørt om Sager, er det bra? Greit nok at Sager virker billigere og kanskje like bra, men jeg blir mistenksom når de tilbyr en 200 $ pixel feil garanti. Når en bruker såpass med gryn på en pc skal dette være unødvendig. En annen ting er design, alienware er da noe vassere der. Klar over at dette er en xps 1730 tråd, og var i utgangspunktet tenkt å kjøpe det, men inntil de ikke klarer å sette inn et bedre skjermkort, fjerne det Ageia kortet eller redusere prisen er det utelukket for min del. Endret 19. januar 2008 av svelaa Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Alienware har en 15" ute nå, med 8800M GTX. Den koster litt under 3000 US Dollars. Alienware er overpriset og ikke spesielt bra, se hva du får hos Rock og Sager for tilsvarende. Vil nok tro de fleste som vurderer å kjøpe utenlands vil satse på usa med tanke på dollar kursen, og da utgår Rock. Gikk innom på Sager og fikk en sykt bra pc for 3300 $. Men har aldri hørt om Sager, er det bra? Greit nok at Sager virker billigere og kanskje like bra, men jeg blir mistenksom når de tilbyr en 200 $ pixel feil garanti. Når en bruker såpass med gryn på en pc skal dette være unødvendig. En annen ting er design, alienware er da noe vassere der. Klar over at dette er en xps 1730 tråd, og var i utgangspunktet tenkt å kjøpe det, men inntil de ikke klarer å sette inn et bedre skjermkort, fjerne det Ageia kortet eller redusere prisen er det utelukket for min del. Greia med Rock er at de er uslåelige på kvalitet og kundeservice, i denne prisklassen betyr det mer for meg enn å spare noen kroner. Sager skal også være meget bra, samme med Xoticpc. Ulempen med disse maskinene er amerikansk strømsforsyning på 110V, usikker på om de tilbyr noe annet? XPS får du med større HD enn nevnte, det er viktig for meg. I tillegg er 1730 nå relativt billig kontra nevntes alternativer, 18700 med 500 GB er en bra pris, men jeg vil ha ut både Aegis og disse 8700 kortene. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Alienware har en 15" ute nå, med 8800M GTX. Den koster litt under 3000 US Dollars. Alienware er overpriset og ikke spesielt bra, se hva du får hos Rock og Sager for tilsvarende. Vil nok tro de fleste som vurderer å kjøpe utenlands vil satse på usa med tanke på dollar kursen, og da utgår Rock. Gikk innom på Sager og fikk en sykt bra pc for 3300 $. Men har aldri hørt om Sager, er det bra? Greit nok at Sager virker billigere og kanskje like bra, men jeg blir mistenksom når de tilbyr en 200 $ pixel feil garanti. Når en bruker såpass med gryn på en pc skal dette være unødvendig. En annen ting er design, alienware er da noe vassere der. Klar over at dette er en xps 1730 tråd, og var i utgangspunktet tenkt å kjøpe det, men inntil de ikke klarer å sette inn et bedre skjermkort, fjerne det Ageia kortet eller redusere prisen er det utelukket for min del. Greia med Rock er at de er uslåelige på kvalitet og kundeservice, i denne prisklassen betyr det mer for meg enn å spare noen kroner. Sager skal også være meget bra, samme med Xoticpc. Ulempen med disse maskinene er amerikansk strømsforsyning på 110V, usikker på om de tilbyr noe annet? XPS får du med større HD enn nevnte, det er viktig for meg. I tillegg er 1730 nå relativt billig kontra nevntes alternativer, 18700 med 500 GB er en bra pris, men jeg vil ha ut både Aegis og disse 8700 kortene. Jeg skjønner ikke hvorfor du sitter og venter på Dell når du mener Alienware er overpriset. Dell er enda verre enn Alienware også. En 15" med 8800M GTX til 2800 Dollar er ikke dårlig. Lenke til kommentar
_tordivel_ Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) 220 V psu er tilleggsutstyr og koster fra 60-90 $ alt etter modell. Endret 19. januar 2008 av svelaa Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Da er prisen ned enda 500 kr. For 18 500 får jeg den med 2x400 7200 HD. Sukk, det er nesten til å bli kvalm av. Tilbudene går ut 30.01. Dersom ikke 8800 GTX kommer da.. så blir jeg på grensen til irritert Jeg skulle ønske det fantes en god diskusjon på hvor bra 8700 kortet egentlig er, det er knapt noen som har det, men det scorer bra i SLi, det ser jeg. Spørsmålet er hvor lenge det holder.. Jeg bør ha et kort som yter greit i to-tre år til denne prisen. Men, det er mulig disse skjermkortene tilskrives litt mye, jeg har jo et ATi X700 kort i min nåværende PC og selv det kjører jo Need for Speed Prostreet greit i lav oppløsning. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 8800M GTX vil yte mye bedre enn de to 8700 kortene i SLI. Så jeg vil anbefale deg å vente STeam 6. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 8800M GTX vil yte mye bedre enn de to 8700 kortene i SLI. Så jeg vil anbefale deg å vente STeam 6. Det store spørsmålet er jo hva som skjer med prisen? Å betale hva, 22 000 kr for GTX som de sikkert skrur opp prisen til kontra 18 500 nå for et kort som nok av folk presser opp i høye 9000 i 3Dmark06.. Jeg vet ikke jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå