Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare å vente. 8800 GTX kommer, da havner min bestilling på bordet. Og, kun dersom man kan velge bort det meningsløse Aegiskortet som jeg fortsatt har til gode å lese noe positivt om.

Er det mye tull med dette kortet?, mulig jeg ikke har fulgt med helt men jeg har ikke hørt noe hverken postivt eller negativt med dette kortet.

Derfor hadde det vært veldig greit hvis folk som har denne maskinen kunne fortelle litt om den.

Lenke til kommentar
Det vil ikke nødvendigvis øke så mye som 3000-3500 kroner iom at man ikke skal ha den gamel løsningen med to 8700M GT i SLI lengre. Men noe, kanskje en del, vil det øke i pris ja.

Varmeutviklingen vil nok øke ja, men tror ikke det blir noe problem med tanke på viftestøy. :) (Heldigvis)

Vi får se hva som skjer i januar. Jeg kjøper ikke før det. Men, 8700 SLi pumper ut over 10.000 i 3DMark 06 og det er ikke ille, men det svikter jo litt på spill da.

Lenke til kommentar

Fikk min XPS M1730 for en uke sidn ca,sålangt er jeg IKKE fornøyd med denne maskinen i det HELE tatt.

Skal prøve å være så detaljert som jeg kan være. Sikkert mange som lurer på alt fra både utseende(bildene er stygge,maskinen er NICE),til ytesle og programvare.

Så, maksinen kommer ferdig levert med Vista installert,med mindre du velger 64bits versjonen,er det bare å avinstallere med engang,XP er mer en nok for denne maskinen å takle. Anbefaler på det sterkeste å ta en "clean install" med XP, maskinen er bare ikke i stand til å takle julinga fra Vista,min låste seg til stadig,har sjekket dette opp med flere brukere,samme problemet med Visat 32x hos de fleste,XP er 100% stabilt.

Utseende på denne maksinen liker jeg veldig godt,den "fake" carbon-fiber looken lyser VELDIG opp på bilder,men kan svare ærlig på at den er rimelig mørk,nesten svart. Tastaturlyset er rett å slett behagelig spør du meg,har ingen problemer med dette, har den på så å si hele tiden,lys eller mørke.

Logitech's LCD Gaming Screen funker fint,men er helt unødvending spør du meg,når du spiller vil den havne i en vinkel der du ikke vil titte på den uansett.

LED oppsettet er samme som M1710,mange farger å velge mellom,jeg bruker lyseblått mest,mest behagelig i mørket,av om dagen,SUGER strøm denne maskinen.

Strømforsyningen er GIGANTISK,å veier sikkert 2-3kg alene,største jeg har sett ever. Maskinen alene på kun battery er tragisk,den tapper seg i spill iløpet av en halvtime hvis ikke mindre,meget irriterende hvis du er på reisefot.

Så...ytelsen.....jeg har egentlig ikke ord. Amerikanske brukere har laget nicknamet "the Bunny", da Dell kallte den sin "the Beast". Er med på Bunny,den er rett å slett ikke god nok, testet den opp mot en kompis sin 1710,den knuste 1730 med betydelig resultat. Jeg bygget min opp slik at den havnet på ca 24.000,å kommer til å angre resten av mitt liv hvis ikke DELL gir muligheten til å oppgradere til 8800 for en billig penge,helst gratis,dette holde rIKKE mål for en "ultimate gaming labtop"!!

Tester jeg har gjort meg,ved siden av 1710

Drivere som er testet,sammen med SLI:

nVidia 169.21

nVidia 169.28 BETA

Dell Standard (funket faktisk best)

Crysis

M1730: Denne PC-en er IKKE istand til å drive dette spillet,skal du få brukende FPS, må du ned på 1024,med de fleste ting skrudd betydelig ned,enda da kan dette spillet gi deg hodepine.

M1710: Knuser M1730,trenger ikke gå ned til 1024 for å få dette spillet til å gli,1280 gir deg en helt grei gli,ting må skrues ned.

CoD4

M1730: Ikke sjangs,dette spillet er for konge til å måtte degradere slik du må med denne PC-en,8700GT SLI er bare ikke godt nok.

M1710: samme som over,klarer dette spillet MYE bedre enn sin "storebror"

Oblivion (bare fordi jeg liker spillet)

M1730: Tjaaaaa.....kresen som jeg er,gikk d greit,men langt fra fornøyd. Mye måtte skrues ned,noe jeg ikke like rå gjøre i d hele tatt på noen spill.

M1710: Alt på fullt,ingen problem,irriterende.....

3dMark 2006 1.1.0 Registered Version,drivers 169.21 og 169.28

Prøvde denne med SLI avslått først,havnet på 6000 poeng sånn ca,SLI påslått,6000-7000,ikke noe stor forskjell.

SLI'en på denne maskinen gjør bare ikke jobben sin. 2 8700GT kort vil ikke klare å konkurere med et 7950GTX kort som har 512mb,den har rett å slett ikke sjangs.

1710'en havner glatt på 8000-9000 i 06,men dette resultatet er veldig skjevt tror jeg,kommer veldig ann på drivere tror jeg.

Kan konkludere med at 1710 enda er XPS spillmaksinen fra dell,1730 er bare ikke sterk nok til å ta imot julinga den får fra nådagens spill,1710 henger enda med godt nok til at pengene er verdt d.

Jeg skal kontakte DELL jeg og, mange som har gjort dette, å mas eom alle pengen tilbake,eller en FIN rabatt på senere oppgradering av 8800 SLI eller single,bryr meg egentlig ikke sålenge 1730 slår 1710,da er jeg fornøyd en stund i alle fall.

Anbefaler jeg denne PC-en? Kommer ann på DELL,rett å slett. Jeg spyttet inn 24.000 i dette produktet,fikk IKKE det jeg betalte for nå i alle fall.

Er det noen som vet noe om 8800GTX til denne maskinen? trenger særiøst svar...dette er IKKE verdt pengene spør du meg, meget skuffet som spill entusiast.

Elde

Lenke til kommentar
Hvis du fikk maskinen for en uke siden har du jo fortsatt angrerett og mulighet til å få alle pengene tilbake?

Joda,men tingen er jo at jeg ennå ikke aner om det blir mulighet for å få den oppgradert. Hadde jeg visst at det IKE går, sender jeg den idag liksom.....om man kan oppgradere gratis eller for en billig penge,ser jeg ingen problemer med å kjøpe denne maskinen når som helst.

Må uansett ringe å mase på Dell,anbefaler alle som nå eier en 1730 til å gjøre det,andre land har allerede fått bekreftet at de får enten gratis oppgradering,eller alle pengene tilbake. Norge er jo en annen sak...

Lenke til kommentar
Det vil ikke nødvendigvis øke så mye som 3000-3500 kroner iom at man ikke skal ha den gamel løsningen med to 8700M GT i SLI lengre. Men noe, kanskje en del, vil det øke i pris ja.

Varmeutviklingen vil nok øke ja, men tror ikke det blir noe problem med tanke på viftestøy. :) (Heldigvis)

Vi får se hva som skjer i januar. Jeg kjøper ikke før det. Men, 8700 SLi pumper ut over 10.000 i 3DMark 06 og det er ikke ille, men det svikter jo litt på spill da.

Kan bekrefte at 8700 SLI klarer ikke 10.000 lett i 06,ta fra 2000-3000 poeng å du er nærmere resultatet. DA svikter det veldig på spill,10-20FPS på d meste av alt nytt,ikke brukende for en BEAST.....

Lenke til kommentar

En bærbar-PC kan aldri bli en "Ultimate Gamer", det er hvert fall flere år frem i tid.

Jeg personlig ville aldri kjøpt en bærbar med tanke på Gaming. Hvorfor skal dere ha en bærbar til gaming?

Eneste grunnen jeg kan se for å ha en bærbar til gaming måtte være fordi du er et veldig høyt behov for "mobil-gaming".

En gaming bærbar er jo avhengig av å ha strømtilførsel kontinuerlig, er vell ikke akkurat lenge du kan game på batteriet til detta beistet?

Skjermen er jo ikke spesielt stor, så det er vell mer å hente om du kobler den opp til en ekstern skjerm?

Du kan ikke game med touchpadden, jeg klarer hvert fall ikke det.

Så om du ikke har et utrolig stort behov for å måtte ha en "mobil-gamer", så er det jo mye mer å hente ved å skaffe seg en fin og kanskje portabel bærbar til 9'000 - 14'000kroner, og heller skaffe seg en stasjonær-PC til gaming for 10'000-14000kroner. Totalt blir jo det det samme som mange av dere har betalt for dette beistet.

Da vil du jo sitte med en mer behagelig bærbar, som er mindre, lettere, mer portabel, samt har lengre batteri levetid vil jeg tro. Og en portabel bærbar for 10'000 - 14'000kroner i dag kan fint ha en stor 7200RPM disk, eller en enda større 5400RPM disk, like rask prosessor og 4GiB RAM og til alt mulig annet enn gaming vil den yte ca like bra som dette beistet. Bare ta en titt på Dell sin XPS 1330 :)

Så da sitter du med en bærbar-PC som er mer "bærbar / portabel", og som til generelt bruk vil føles like rask og god.

Også bruker du da de siste 10'000-14'000kronene du sparte på å ikke skaffe en XPS 1730 på å skaffe deg en "Gaming stasjonær-PC". Du får en bra gamer til 10'000 - 14'000kroner idag, som vil "knuse" XPS 1730 når det kommer til ytelse i spill.

Sånn som situasjonen er med bærbare PC-er i dag, vil jeg si at det et mye bedre valg.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...