Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.

Anbefalte innlegg

Ikke kjøp den nå, bedre å vente til 8800 GTX brikken kommer til dem. Geforce Go 8800GTX yter omtrent det samme som 8800 GT for stasjonere nå, og Dell kommer helt sikkert til å putte det inn i XPSen etter hvert. :)

Noen som har noe erfaring med oppgradering av CPU og skjermkort i M1710?

Og det med at M1710 generer mye varme, min har aldri ligget over 50 C for å si det slik. Er derimot en Fujitsu her som lager hardkokt egg av det du har i fanget. :wee:

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke kjøp den nå, bedre å vente til 8800 GTX brikken kommer til dem. Geforce Go 8800GTX yter omtrent det samme som 8800 GT for stasjonere nå, og Dell kommer helt sikkert til å putte det inn i XPSen etter hvert.

Har du noen link som bekrefter dette?

For den skal yte like bra som et 8800GT for stasjonære, det har jeg veldig vanskelig for å tro.

Lenke til kommentar

hehe det lOnner seg klart og vente, overaskende bra resultater fra GS og GTX 8800, syntes det er synd at 8700M gt Yter sA my dArligere, fordi er sikkert mange som har 8700, jaja sAnn er livet, mA vare bittert fordi som skal ha kjOpt den ultimate Gaming Baerbare PC-en.

Heldig fordi som venter pA 8800 kortet.

Lenke til kommentar
Har du noen link som bekrefter dette?

For den skal yte like bra som et 8800GT for stasjonære, det har jeg veldig vanskelig for å tro.

Er ikke 8800M GTX (og GTS for den del) basert på samme brikke (G92) som 8800 GT, bare med noen streamprosessorer deaktivert (96 mot 112) og kanskje litt lavere frekvens? Forskjelen burde da ikke være så dramatisk...

Lenke til kommentar

Hvordan har det gått med dere (få?) XPS m1730 eiere, er dere fornøyde så langt, har dere fått testet mer på ytelse & benchmarks?

Noen som har testet opp mot XPS m1710?

Vurderer å slå til på en m1730 før rabatten går ut på onsdag, har vært fristende å vente til den kommer med m8800 GPU men mye tyder på at nåværende XPS m1730 eiere vil få muligheten til å oppgradere til m8800 kort seinere.

Hvert fall ifølge div. Dell forum brukere som har kontakter hos Dell.

Lenke til kommentar
Hvordan har det gått med dere (få?) XPS m1730 eiere, er dere fornøyde så langt, har dere fått testet mer på ytelse & benchmarks?

Vurderer å slå til på en m1730 før rabatten går ut på onsdag, har vært fristende å vente til den kommer med m8800 GPU men mye tyder på at nåværende XPS m1730 eiere vil få muligheten til å oppgradere til m8800 kort seinere.

Vent til m8800 blir tilgjengelig i den. Er mitt råd til deg! Du kommer til å angre hvis du kjøper nå.

Lenke til kommentar

Nå har jo bare rabattene økt hver måned så tror ikke du har noen hast med å rekke denne. I tillegg kan man jo nå droppe dette meningsløse Aegiskortet og spare 1400 kr der. Nei, gi med Quadcore og 8800 kort så bestiller jeg på dagen.

Lenke til kommentar

Gode poenger men har ventet ganske lenge så begynner å bli bra utålmodig nå :o

Om man kan oppgradere til m8800 seinere så burde det være greit å slå til i dag, veldig usikkert når neste rabatten kommer.. kan risikere å måtte vente ganske lenge..

Et annen spørsmål tho:

"Dual 256MB NVIDIA® GeForce® Go 8700M GT"

Har det noe å si at det er 256MB kort istedetfor 512?

EDIT:

kom gjerne med erfaringer ja, XPS eiere!

Endret av another_visitor
Lenke til kommentar
Gode poenger men har ventet ganske lenge så begynner å bli bra utålmodig nå :o

Om man kan oppgradere til m8800 seinere så burde det være greit å slå til i dag, veldig usikkert når neste rabatten kommer.. kan risikere å måtte vente ganske lenge..

Et annen spørsmål tho:

"Dual 256MB NVIDIA® GeForce® Go 8700M GT"

Har det noe å si at det er 256MB kort istedetfor 512?

EDIT:

kom gjerne med erfaringer ja, XPS eiere!

Det er definitivt ikke "bare" å oppgradere, det blir nok dyrt! Rabatt kommer det helt sikkert fra den 19.12 også, tro du meg :) Disse SLi kortene i 8700GT har bare 256 MB, men når du ser hva de yter tror jeg det byr på få problemer. Jeg venter dog til januar, dette er helt feil tidspunkt å kjøpe en så dyr maskin på når du ser hvilke problemer folk har med 8700 SLi. Men Aegis skal ut uansett.

Lenke til kommentar

Par spørsmål til m1730 eiere, hvis dere dukker opp :)

Har noen av dere prøvd å installere XP på maskinen, fungerer det greit?

Hva slags problemer opplever dere med 8700GT kortene, har det ikke kommet noen

driveroppdateringer fra Dell som løser de?

Med på at det kan bli dyrt å oppgradere STeam6, vi får se om jeg klarer å holde meg.. :o

Lenke til kommentar

Nå sliter Dell. Ikke bare må de nå tilby 1730 med det meningsløse single 8700GT, men prisen de tar for dual 8700GT er jo helt fjern. I tillegg kan man nå ikke velge vekk det meningsløse Aegis kortet. Gratulerer, da tapte dere meg som kunde så det synger etter. Makan til pris for en maskin det har vært så store problemer med, det er helt komisk.

Toshiba X200 fremstår jo som et røverkjøp selv om skjermløsningen er vesentlig dårligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...