Gå til innhold

Den store Dell XPS 1730 tråden.

Anbefalte innlegg

Er det liksom noen god grunn til å IKKE kjøpe denne her..

Nå tenker jeg ikke så mye på at den koster en del og slikt..

Jeg er litt ute etter en erstatter for min stasjonære når jeg er borte, osv..

Det jeg lurer på.. Er det noe som er "fundamentalt galt" med denne!? Altså; er det noe helt vesentlig dere synes den mangler!?

Er det eventuelt lurt å vente litt (et par mnd), slik at noen features vil komme med etterhvert.. nå tenker jeg ikke på å vente fordi den senere vil bli installert med noe som er bedre og raskere (for det skjer jo hele tiden, så lenge man venter), men igjen; er det noe "fundamental" som man "bør" vente på..

Ta et eksempel som hva jeg tenker på.. Nå er det ikke HDMI på denne, men man kan jo kjøre via DVI til en TV med HDMI.. Så slikt sett er ikke det SÅ farlig.. Men, dette eksempelet kan regnes som "fundamentalt" .. HDMI er en såpass "stor" ting, at kan være verdt å vente på, hvis man trenger det..

Er det andre slik ting, som dere synes man burde ha ventet på?

Jeg har litt lyst på å kjøpe.. Sitter her med en så godt som 4 år gammel bærbar, fra Whitebox.. som egentlig har gjort sin tjeneste helt utmerket.. Men, etter 4 år, er det på tide å bytte, liksom.. Kunne skrive noen paragrafer om hva som ikke er så bra med denne lenger, men det har ingen hensikt..

Så.. er det noen grunn til å ikke kjøpe denne? Altfor dyr, til for mange penger? Noe annet?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så.. er det noen grunn til å ikke kjøpe denne? Altfor dyr, til for mange penger? Noe annet?

9660582[/snapback]

I forhold til ytelse per krone er den litt overpriset, for eksempel sammenlignet med Toshiba X200. Men du får ingen annen maskin som yter bedre, så skal du ha det beste av det beste er den helt klart valget å ta.

Om du ikke har hastverk er det stor sannsynlighet for at den vil komme med Geforce 8800-skjermkort, som yter en god del bedre enn 8700M GT SLI-løsningen den kommer med nå.

Edit: med tanke på leveringstiden på de andre nye modellene fra Dell er jo dette også noe å tenke på. Dell oppgir 2-3 ukers leveringstid, men bli ikke overrasket om denne dobles...

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Tusen takk, ventle! :)

Var vel akkurat et slikt svar jeg ønsket! :thumbup:

Men, med tanke på det nye skjermkortet.. vil du anslå, med en kvalifisert gjetting, på når det eventuelt vil komme? Om det skjer før jul/nyttår, i løpet av første kvartal 2008, eller ikke før til sommeren igjen..

Jeg trenger ikke noen nøyaktig dato, liksom.. det er bare at jeg selv ikke har peil i hele tatt, så det hadde vært greit å forholde seg til en sannsynlig tidsperiode.. sånn ca! :)

Takker igjen! :)

Lenke til kommentar

I forhold til ytelse per krone er den litt overpriset, for eksempel sammenlignet med Toshiba X200. Men du får ingen annen maskin som yter bedre, så skal du ha det beste av det beste er den helt klart valget å ta.

Om du ikke har hastverk er det stor sannsynlighet for at den vil komme med Geforce 8800-skjermkort, som yter en god del bedre enn 8700M GT SLI-løsningen den kommer med nå.

Edit: med tanke på leveringstiden på de andre nye modellene fra Dell er jo dette også noe å tenke på. Dell oppgir 2-3 ukers leveringstid, men bli ikke overrasket om denne dobles...

Hvor får du denne gode sannsynligheten din fra?

Lenke til kommentar

Med tanke på at alle tidligere 17" XPS-modeller har vært levert med nVidias toppmodeller av grafikkort til bærbare, blir jeg forundret om Dell ikke tilbyr denne som ett konfigurasjonsalternativ i en maskin som er satt sammen med komponenter som skal gi best mulig spillytelse.

Hvis du vil være pinlig nøye på det og gjerne kverrulere litt, så kan det hende at nVidias kommende toppmodell for bærbare maskiner ikke blir hetende 8800, men 8900. Dette fordi den kanskje blir basert på nVidias G90-brikke, som egentlig er lik G80 (8800 GTX) men laget på en mindre produksjonsteknologi (90nm mot 130nm om jeg ikke husker feil).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da er ordrestatus oppdatert til ferdig produsert, og maskinen er på vei!

Ordren ble lagt inn den 5/10-2007 så jeg er ikke spesielt imponert over Dells leveringstid på denne maskinen.

Spec. som følger:

2,8 Extreme

4 GB ram

400 GB (2x200)

Blue Ray

Wista Ultimate

Pris - knappe 30.000 eks. mva

Kommet tilbake med inntrykk så snart maskinen er levert.

Lenke til kommentar

Heisann.

Har med stor interesse følgt både denne tråden, samt XPS1710 tråden.

Her er det tydelig folk med høy kompetanse som er aktive, jeg kommer nok innen den nærmeste tiden til å investere i en 1730, ikke fordi jeg absolutt trenger det råeste som finnes på markedet innen bærbart, men fordi jeg har lyst på en og vil også ta meg råd til denne investeringen. :yes:

Men tror jeg som en del andre venter litt til det "rette" skjermkortet kommer, samt at det kommer en god test av maskinen.

Lenke til kommentar

Har kikket igjennom testene, men venter til noe mer dyptgående.

Det som også betyr noe er om det er mye "barnesykdommer" med denne maskinen, om det er trygt å kjøpe den første maskinen som kommer på markedet?

Kjenner ikke til om det er mye reklamasjoner o.l.. Hjelper ikke med kjempe god reklamasjons og garanti ordninger hvis maskinen er mer til bry eller nytte.

Hvordan var det f. eks. når 1710 kom på markedet, mye tull eller fungerte maskinene greit i starten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...