Gå til innhold

E6750, et godt valg til comeback?

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å investere i en ny rig snart. Age of Conan er ikke så langt unna, og det gamle dråget har møtt veggen.

Tok en kjapp titt på prislista, og så ser jeg at E6750 ligger under E6600 i pris. Litt mystifistisk tenkte jeg, men er det bare fordi E6600 er mer populær? For å tyne ut enda noen kroner?

(HK - Abit IP35 Pro)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For et par uker siden lanserte Intel noen nye modeller og kuttet priser på andre. E6750 var en av de nye modellene, mens E6600 var IKKE en av modellene som fikk en lavere pris. Intel har priset de nye prosessorene med 1333 FSB (E6x50) lavt i forhold til de andre C2D for å flytte markedet raskt over på den nye FSB-en.

Så E6750 er helt klart det beste kjøpet av de to. Det er rett og slett lite smart å kjøpe en E6600/6700 nå i dag, hvis du ikke "må" det pga. gammelt hovedkort. Når det gjelder popularitetstronen ser det ut til at E6850 har tatt over den, iallfall blant entusiastene. Men 6750 gir nok litt mer for pengene. Evt. Q6600 hvis firekjerne frister, vet dog ikke om det støttes av Age of Conan.

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig veldig lite poeng med en quad nå idag. En duo ser ut til å holde en god stund i følge de fleste.

Valgte E6750 hovedsakelig pga prisen, til dels for å spare inn der det er mulig, så en quad er utenfor budsjettet uansett.

Takk for svar Endre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...