WebWarrior Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg snakket med en amerikaner på et annet forum. Jeg er ikke helt pro USA kan man si, så han kom med standardutsagnet "Hipocrite! You say you hate USA, yet you wear american clothes, in american fashion, use American software...." Sånn ca. Kopierte ikke dette, husker ikke hvor tråden er... Jeg gikk nylig igjennom hva jeg faktisk har som er fra USA eller influensiert derfra; *Klær; Bukser; Italienske i hovedsak. Noen Norske. Gensere; Italienske, noe tysk, noe Norsk. Undertøy; Norsk. Sko; kanadiske, og britiske. Jakker; Britisk frakk, Norsk jakke, Italiensk frakk Dress; Italiensk. *Stil Egensnekra goth/metal sammensetning. Goth hadde sin opprinnelse i Storbritannia, så... Ikke noe USA der heller... PC; Kabinett; Chieftec - prousert i Kina HK; Asus, Taiwan. Disker; IBM, hovedkvarteret er i USA... OS; Windows XP, og RedHat 8.0, Win fra USA, RedHat er fra... Tyskland eller noe? SW; Ehm. Mye USA, noe Kroatia, noe Tyskland etc. Vanskelig å si. Veldig vanskelig å si... Men PC verdenen er jo ikke så viktig sånnsett egentlig. Det er mange utviklere i andre land enn USA... Noen andre?! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Da går fyren glipp av noe vesentlig. Det vi fleste har mot USA er det at de fører en forferdelig politikk. Og de praktiserer dødstraff. Men et poeng har han ja... Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg respekterer at mange er imot USAs politikk, men noe som irriterer meg er denne saueflokk mentaliteten; "Vi hater USA" Mange jeg har spurt har ikke kommet på mer enn dødsstraff og at "det er så slemt å angripe Afganistan" Bare pass på at dere vet hva dere snakker om før dere slenger dere på en heksejakt! Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Disker; IBM, hovedkvarteret er i USA... gratulerer ... du har verdens dårligeste HDDer hehe neida ca 50% av allt jeg eier er laget i noen sammenheng med USA ... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Har endel fra USA eller med tilknytning til USA ja. Synes det kommer mye bra fra det landet. Presidenten mfl er derimot mindre bra Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Har endel fra Amerika, elelr har jeg det? orker ikke sjekke Jeg synes grunnideene som USA er tuftet på er bra. (borsett fra at aller har rett til å bære våpen). men det er ikke mye vi ser av de ideene i dag. Hver gang de skrenker inn innbyggerenes frihet og privatliv. så unskylder de seg med at trygghet er viktigere. terroristene er overalt vet du De praktiserer dødsstraff. barn under 18 blir dømt til døden SELV OM USA har underskrevet en avtale som forbyr dem å gjøre det. De bryter avtaler i hytt og gevær, de krever inn gjeld fra U-Land selv om de selv har verdens største utenlandsgjeld. De betaler ikke konsesjon til FN, de har en triggerhappy president. osvosv. som dere ser så er det jeg hater med USA politikken. ikke folket (selv om veldig mange av de har mistet gangsynet fullstendig) Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 13. januar 2003 Del Skrevet 13. januar 2003 Har endel fra Amerika, elelr har jeg det? orker ikke sjekke Jeg synes grunnideene som USA er tuftet på er bra. (borsett fra at aller har rett til å bære våpen). men det er ikke mye vi ser av de ideene i dag. Hver gang de skrenker inn innbyggerenes frihet og privatliv. så unskylder de seg med at trygghet er viktigere. terroristene er overalt vet du De praktiserer dødsstraff. barn under 18 blir dømt til døden SELV OM USA har underskrevet en avtale som forbyr dem å gjøre det. De bryter avtaler i hytt og gevær, de krever inn gjeld fra U-Land selv om de selv har verdens største utenlandsgjeld. De betaler ikke konsesjon til FN, de har en triggerhappy president. osvosv. som dere ser så er det jeg hater med USA politikken. ikke folket (selv om veldig mange av de har mistet gangsynet fullstendig) Jepp, helt enig i at USA har mange svin på skogen, men jeg blir bare så provosert av helt teite og ubegrunnede "hat utsagn" mot USA. Kan ikke huske så mye snakk om USA som den store stygge supermakten som misbruker alt før 11 september? Virker ut som det er en motesak å hate USA, folk som er for dumme til å uttale seg om været begynner å hate USA uten at de engang vet hva de hater. Liker heller ikke toparti systemet de har. Synes heller ikke at Bush burde regjert over noe større enn en sandkasse eller hatt noe farligere våpen i hendene enn en hyssing bit. En annen ting som er latterlig er den delen av rettssystemet som tillater et menneske å saksøke en resturant fordi dette uttysket av en amerikaner spiste 47 hamburgere og fikk forstoppelse(bare et eksempel) Men jeg synes fortsatt dette er et relativt anstendig land hvis man sammenligner med de landene USA angriper. Noen som har hørt den "burn the flag if you may, but before you burn it, you better burn som other things..."? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Innen data komponenter og programer er de ikke så verst nei, men fann ikke noen bil vil eg ha fra over der Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Har veldig mye fra usa. Materielt en del. Mye minner og følelser for landet. Har familie i statene også. Hater bush og alle som er inne i det hvite hus though... Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Har endel fra Amerika' date=' elelr har jeg det? orker ikke sjekke Jeg synes grunnideene som USA er tuftet på er bra. (borsett fra at aller har rett til å bære våpen). men det er ikke mye vi ser av de ideene i dag. Hver gang de skrenker inn innbyggerenes frihet og privatliv. så unskylder de seg med at trygghet er viktigere. terroristene er overalt vet du De praktiserer dødsstraff. barn under 18 blir dømt til døden SELV OM USA har underskrevet en avtale som forbyr dem å gjøre det. De bryter avtaler i hytt og gevær, de krever inn gjeld fra U-Land selv om de selv har verdens største utenlandsgjeld. De betaler ikke konsesjon til FN, de har en triggerhappy president. osvosv. som dere ser så er det jeg hater med USA politikken. ikke folket (selv om veldig mange av de har mistet gangsynet fullstendig)[/quote'] Jepp, helt enig i at USA har mange svin på skogen, men jeg blir bare så provosert av helt teite og ubegrunnede "hat utsagn" mot USA. Kan ikke huske så mye snakk om USA som den store stygge supermakten som misbruker alt før 11 september? Virker ut som det er en motesak å hate USA, folk som er for dumme til å uttale seg om været begynner å hate USA uten at de engang vet hva de hater. Liker heller ikke toparti systemet de har. Synes heller ikke at Bush burde regjert over noe større enn en sandkasse eller hatt noe farligere våpen i hendene enn en hyssing bit. En annen ting som er latterlig er den delen av rettssystemet som tillater et menneske å saksøke en resturant fordi dette uttysket av en amerikaner spiste 47 hamburgere og fikk forstoppelse(bare et eksempel) Men jeg synes fortsatt dette er et relativt anstendig land hvis man sammenligner med de landene USA angriper. quote] Joa. Men det skal jo ikke akkurat så mye til Dessuten er det mange av landene USA angriper som er i den situasjonen de er i grunnet USA. Afghanistan, for eksempel. Cuba er et annet eksempel. Herpet av amerikansk politikk. Sør Amerika er også knust grunnet USA, Korea, Vietnam osv. Jeg har venner i USA, og vet at mye positivt kommer fra landet, men de gjør utrolig mye søl likevel. Som det ble sagt på Stargate (serien, episode 4.10 tror jeg) "Half the citizens don't vote, and the half that does is too stupid to know what they are doing" Nå er ikke denne posten et USA hat post selv om det kanskje virker slik. Det er ment som en øyensåpner i forbindelse med maneg amerikaneres selvopptatthet. Jeg trodde han hadde rett ang. hvor mye jeg hadde fra USA, intill jeg sjekket. Jeg kjøper ikke klær på grunnlag av hvor de kommer fra. Jeg kjøper dem pga hvordan de ser ut, og/eller hvordan de føles å ha på. At mesteparten kommer fra Italia... vel, de er sabla flinke til slikt da! Mye gode klær derfra. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Om ikke alt man har kommer fra USA, så er det i allefall mye som stammer fra USA og er oppfunnet der. Jeg tør ærlig talt ikke og lage noen liste, da jeg faktisk ikke vet hvor alt stammer fra. Drikker man cola, så er den laget i Norge, men den er vel egentlig mere amerikansk en noe annet? Og filmsamlingen, hva hadde det vært uten Hollywood? Nei, man kan si hva man vil om USA, men jeg tror vi skal være glade for at de ikke er et U-land... Lenke til kommentar
3PM Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg har ganske mye fra USA. Jeg har vært der ca. 10 ganger, og jeg kjøper veldig mye hver gang jeg er der. Og det selges veldig mye i andre land som er fra USA. :google: Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Kanskje jeg overreagerte litt, det har bare irritert meg så lenge. Lenke til kommentar
EC Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Hmmm... det ultimate, amerikanske produktet som er i min besittelse må vel være min Fender Stratocaster. Den har sin opprinnelse i USA, men er produsert i Mexico. Slik jeg ser det, er det ikke et USA-produkt. Det er egentlig lite som kan sies å være amerikansk. Selv om det opprinnelig ble laget i USA, er det ikke amerikansk dersom det ikke er produsert der. Det er i alle fall min mening. F.eks. synes jeg ikke at Coca Cola er amerikansk overhodet. Hvorfor? Jo: "Laget på lisens...". Produsert og tappet i Norge - ergo er det norsk Cola. Skal vi ta'n enda lengre ut, er min Nokia 6310i ikke fra Finnland. Hvorfor? Jo, fordi alle komponentene kommer fra Taiwan eller deromkring. See my point? Mulig de er satt sammen i Finnland, men Finsk er telefonen definitivt ikke. Med unntak av et par små deler, kanskje... Eller er jeg _veldig_ firkanta nå? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Eller er jeg _veldig_ firkanta nå? Du kan si at du var veeeldig firkantet nå ja, men tok poenget ditt yummy Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 trudde ikke vi brudde oss om grenser i Nerdeverden Lenke til kommentar
Odden Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 min personlig favoritt er nok et øl. det øllet som blir karakterisert som det mest amerikanske av de alle... ja Budweiser... og hvor kommer egentlig budweiser fra? ikke USA iallefall. det kommer fra østeuropa... om det var polen er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Budweiser er utvannet lettøl. smaker utidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå