Explorer Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Ok, er lenge siden jeg kunne noe om dette og nå har alt endret seg. Skal bygge meg ny stasjonær snart, hadde i utgangspunktet sett meg ut en Q6600 prosessor, men etter litt tenking frem og tilbake kan det nå se ut som det blir en E6850 istede. Problemet mitt, hvikeln minnehastighet må jeg minimum kjøre for å "tilfredsstille" (pun intended ) prosessoren? Vil PC6400 (800MHz) være nok til at det ikke blir noen flaskehals når jeg kjører på stock hastighet på prosessoren, som er 1333MHz hvis jeg husker rett. Hvilke brikker må jeg ha hvis det skal være litt å gå på for eventuell klokking (ikke noe ekstremt)? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) E6850 har FSB på 333Mhz (1333 er Quad-pumped FSB). PC6400 har double-rated hastighet på 800 Mhz, dvs 400 Mhz single. Så PC6400 minne holder til og med til å overklokke FSB fra 333 til 400 Mhz. Så da kan du klokke fra 3 til 3,6 Ghz. De fleste PC6400 brikker klarer også å dra ennå litt til ved å øke volten. Ellers er HK for C2D så visselig laget at de kjører minnet og CPU asynkront, dvs minne kjører på 400 Mhz selv om CPU bare kjører på 333. Endret 4. august 2007 av Bolson Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 4. august 2007 Forfatter Del Skrevet 4. august 2007 Ellers er HK for C2D så visselig laget at de kjører minnet og CPU asynkront, dvs minne kjører på 400 Mhz selv om CPU bare kjører på 333. 9208473[/snapback] Ah, var redd jeg måtte ha brikker på 667MHz for å kunne utnytte prosessoren helt ut. Men det du sier her (sitert), er dette en fordel? Vil anta det er det, men er helt blank på emnet. Er det bestandig gitt at minnet kjører 400MHz, eller er det noe som stilles inn for å få best ytelse? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Tester viser vel at det er en ørliten forbedring av ytelse. Mener å huske at på min C2D med P965 HK stilte dette seg automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå