ATWindsor Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Det er klart det vil hjelpe med pengestøtte til andre prosjekter! Trodde du virkelig staten bare ville koke noen valmuer, lage heroin og dele det ut i sprøyter? Det som da kommer til å skje er at det utvikles et nytt medikament med samme indikasjoner, kontraindikasjoner osv. Medikamentet vil ikke ha samme navn (henviser til f.eks. metadon) men omtrent eller samme virkemiddel. Dette vil et privat selskap (kanskje offentlig om det går så langt) produsere. Dette vil i seg selv koste penger og i hvertfall om det produseres av et privat selskap. Uansett så måtte da staten (som er meg og deg i dette tilfellet) bruke veldig mye penger på å distrubere, effektivt og jevnlig kontrollere medikament og ansatte. Morfin har samme virkning som heroin i praksis, og er ikke spesielt dyrt, om noe sånn skulle blitt gjennomført, så vil det overraske meg om de ikke bruker morfin. AtW Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Litt OT kanskje, men hvorfor har det seg slik at de hardcore argumentative i denne tråden har _\|/_ i signaturen? Har en liten formening om at noen her inne har satt et standpunkt allerede. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Morfin har samme virkning som heroin i praksis, og er ikke spesielt dyrt, om noe sånn skulle blitt gjennomført, så vil det overraske meg om de ikke bruker morfin. Det er nesten det samme ja, men helsevesenet forbyr nok det samme navnet og vil nesten helt sikkert kreve en strengere kontroll. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Litt OT kanskje, men hvorfor har det seg slik at de hardcore argumentative i denne tråden har _\|/_ i signaturen? Har en liten formening om at noen her inne har satt et standpunkt allerede. 9235402[/snapback] I min signatur betyr det bare "legaliser cannabis". Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Litt OT kanskje, men hvorfor har det seg slik at de hardcore argumentative i denne tråden har _\|/_ i signaturen? Har en liten formening om at noen her inne har satt et standpunkt allerede. 9235402[/snapback] Artig at den som kom inn i debatten med noen av de sterkeste uttalelsene mot forslaget skal kritisere andre for å ha tatt standpunkt allerede. Lenke til kommentar
Niddy Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Vet ikke om noen har nevnt dette før, men er det ikke sånn at vi i Norge nå utgir Metadon, som en erstattning for Heroin til narkomane som virkelig trenger det? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Niddy: Det er nevnt før, og etter min mening er et tilbud om metadon en god ting, men alt for lite i seg selv, og det er også alt for vanskelig å få tilbudet. Folk dør mens de venter på å bli "ille nok junkier" til å få metadonbehandling. Litt OT kanskje, men hvorfor har det seg slik at de hardcore argumentative i denne tråden har _\|/_ i signaturen? Har en liten formening om at noen her inne har satt et standpunkt allerede. 9235402[/snapback] Jeg har ikke noe slikt i signaturen min, og jeg mener strengt tatt at det er langt viktigere å legalisere heroin enn cannabis, for selvom lovene mot cannabis er teite så utgjør de ikke en promille av den skaden som lovene mot heroin gjør. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Litt OT kanskje, men hvorfor har det seg slik at de hardcore argumentative i denne tråden har _\|/_ i signaturen? Har en liten formening om at noen her inne har satt et standpunkt allerede. 9235402[/snapback] Artig at den som kom inn i debatten med noen av de sterkeste uttalelsene mot forslaget skal kritisere andre for å ha tatt standpunkt allerede. 9236651[/snapback] Hvorfor skulle det være rart? Jeg er ikke konservativ av meg.. Men jeg stemmer ikke på Venstre, enig i det meste av politikken deres tror jeg ikke heller at jeg er. Metadon er en fin ting ja, men å legalisere heroin blir å gå alt for langt. Når det skal nevnes så bør det i dag være enklere for narkomane å ha tilgang på metadon. Endret 8. august 2007 av eilertsen Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Såvidt jeg har forstått det er metadon noe man går på resten av livet når man først har begynt med det. Det er altså nesten helt umulig å slutte med, mye vanskeligere enn heroin. Som jeg har nevnt tidligere i tråden er det ganske utrolig at ibogain ikke er mer utbredt, iom at det er en mirakelkur for å slutte med heroin. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Såvidt jeg har forstått det er metadon noe man går på resten av livet når man først har begynt med det. Det er altså nesten helt umulig å slutte med, mye vanskeligere enn heroin. Som jeg har nevnt tidligere i tråden er det ganske utrolig at ibogain ikke er mer utbredt, iom at det er en mirakelkur for å slutte med heroin. 9237883[/snapback] Ibogain? Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Artig at den som kom inn i debatten med noen av de sterkeste uttalelsene mot forslaget skal kritisere andre for å ha tatt standpunkt allerede. 9236651[/snapback] Hvorfor skulle det være rart? Jeg er ikke konservativ av meg.. Men jeg stemmer ikke på Venstre, enig i det meste av politikken deres tror jeg ikke heller at jeg er. 9237820[/snapback] Du, som tydelig har tatt standpunkt fra før når du kommer inn i debatten, kritiserer andre for å ha gjort det samme. Men nok OT. Ibogain så faktisk ganske lovende ut. Ibogain på Wiki. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ibogain(e) er ikke godtkjent i Norge som legemiddel. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ibogain(e) er ikke godtkjent i Norge som legemiddel. 9238014[/snapback] Nei, det skrev jeg også før i tråden. Ibogain er psykedelisk og dermed på narkotikalisten til nesten alle vestlige land. I Canada og Mexico er det lovlig og det er ibogain-klinikker der som har stor suksess. Men det er fortsatt utrolig at det ikke blir lovlig og utbredt når det har dokumenterte effekter og en suksessrate som er mye høyere enn alt annet. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ibogain(e) er ikke godtkjent i Norge som legemiddel. 9238014[/snapback] Nei, det skrev jeg også før i tråden. Ibogain er psykedelisk og dermed på narkotikalisten til nesten alle vestlige land. I Canada og Mexico er det lovlig og det er ibogain-klinikker der som har stor suksess. Men det er fortsatt utrolig at det ikke blir lovlig og utbredt når det har dokumenterte effekter og en suksessrate som er mye høyere enn alt annet. 9238053[/snapback] Er det noen kontraindikasjoner på det? Bivirkninger? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Oh noes, det er psykedelisk Forbanna drittlover. Metadon er en fin ting ja, men å legalisere heroin blir å gå alt for langt. Du har ingen valide argumenter imot, så du har ingen grunn til å si noe slikt. Er det noen kontraindikasjoner på det? Bivirkninger? Sannsynligvis er det bivirkninger ved misbruk, men hvis det faktisk får heroinmisbrukere til å ikke ville røre det igjen så er det en flott ting. For å quote et tidligere innlegg: Litt off topic: Det fins en rot som heter iboga-roten som har blitt brukt i tusener av år av bwitti-stammen i Gabon som inneholder det psykedeliske stoffet ibogain. Dette stoffet fjerner abstinenssymptomene til heroin samt sender deg på en intens introspektiv 36 timers tripp hvor man går gjennom hele livet sitt. Når trippen er ferdig har du ikke abstinenser lenger, ei heller lyst til å ta heroin igjen fordi du nettopp har brukt 36 timer på å analysere alt som har gått galt i livet ditt og hvor det kommer til å ende. Dette stoffet er selvfølgelig ulovlig i nesten alle vestlig land, bortsett fra Canada og Mexico hvor de har ibogain-klinikker med stor suksess. På ibogain.se har de mye informasjon om stoffet og behandlingen og linker til masse dokumentarer, artikler, forskning, nyhetsinnslag og erfaringer fra tidligere heroinister. Kan anbefale dokumentaren Rite of passage - Ibogaine (man må spole et minutt inn i filmen hvis ikke stopper den etter 30 sekunder), hvor de følger en heroinist når han går gjennom en ibogain-behandling, for de som er interessert i den slags. Ved å legalisere får man også med de psykedeliske rusmidlene, som er det nærmeste et "anti-drug" man kommer. Endret 8. august 2007 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ibogain(e) er ikke godtkjent i Norge som legemiddel. 9238014[/snapback] Nei, det skrev jeg også før i tråden. Ibogain er psykedelisk og dermed på narkotikalisten til nesten alle vestlige land. I Canada og Mexico er det lovlig og det er ibogain-klinikker der som har stor suksess. Men det er fortsatt utrolig at det ikke blir lovlig og utbredt når det har dokumenterte effekter og en suksessrate som er mye høyere enn alt annet. 9238053[/snapback] Er det noen kontraindikasjoner på det? Bivirkninger? 9238069[/snapback] Ikke som jeg vet om. Stammer i Afrika har brukt dette som en del av religionen sin i flere hundre eller tusen år, så det er nok ganske trygt. Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hvis det ikke er noen nevneverdige kontraindikasjoner eller bivirkninger så kan det jo selvfølgelig være en ide. Men det vil ta tid. Stammer i Afrika har brukt dette som en del av religionen sin i flere hundre eller tusen år, så det er nok ganske trygt. Ville ikke basert meg på dette da. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Neida, det er selvfølgelig ikke en vitenskapelig vurdering. Men de hadde nok neppe brukt det hvis de merket at det slo ut negativt på en stor andel av de som tok det. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Hvis det ikke er noen nevneverdige kontraindikasjoner eller bivirkninger så kan det jo selvfølgelig være en ide. Men det vil ta tid. Stammer i Afrika har brukt dette som en del av religionen sin i flere hundre eller tusen år, så det er nok ganske trygt. Ville ikke basert meg på dette da. 9238262[/snapback] Det er et rusmiddel, ikke anabole steroider. Bivirkninger vil kun komme ved misbruk. Med å bruke dette rusmiddelet EN gang er bedre enn å være heroinmisbruker for resten av livet. Dessuten vil jeg tippe at ibogain-trippen er rimelig heftig Cannabis har også vist seg å virke positivt mot heroinmisbruk, da det er en fin erstatting, men ibogain løser nok avhengigheten ved roten. Endret 8. august 2007 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå